Az Ecoport magazin identitásában és gondolatiságában gazdasági újság, amely elsősorban a térség vállalkozóinak, ügyvezetőinek és cég-tulajdonosainak szól, ám nem kell feltétlenül gazdasági szereplőnek lennie valakinek ahhoz, hogy az érdekes legyen számára - mondja Kráml Dávid, a lapot kiadó Bakony-Balaton Média Kft. stratégiai igazgatója.
Tavaly júniusban jelent meg az Ecoport magazin első száma, ám a háttérben már hónapokkal korábban megindult a munka. Honnan jött az ötlet, hogy szükség van egy ilyen újságra?
Az újság elsősorban a térség gazdasági életének szól. Az volt a koncepciónk, hogy felületet adjunk, összefogjuk, és közös munkára ösztönözzük a vállalatvezetőket és tulajdonosokat annak érdekében, hogy a helyi piac jobb helyzetbe kerüljön, hiszen ez mindenki érdeke. Mindezt tartalmi és formai igényességgel, ami az egyik elsődleges szempont volt az újság létrehozásánál. Ez kézbe fogva látszik is.
Ám nem kell feltétlenül gazdasági szereplőnek lennie valakinek ahhoz, hogy érdekes legyen számára a magazin, hiszen a környék történéseit a cikkek stílusának és a rovatainak köszönhetően egy emészthetőbb formában tárja az olvasók elé.
Hogyan fogadta a célközönség?
Mivel az ingyenes magazin egy részéhez csak bizonyos vendéglátóhelyeken lehet hozzájutni, az olvasók általában már hetekkel a megjelenés előtt érdeklődnek a szerkesztőségnél. A gazdasági vonalról hasonló érdeklődés tapasztalható, hiszen egyre több veszprémi ügyvezető, vagy vállalat-tulajdonos kíváncsi az újságra.
A lap nem csak nyomtatott formában jelenik meg. Mi ennek az oka?
Az online verzió egy határtalan elérést biztosít, így azok, akik nem veszik kézbe a lapot, mind a Facebookon, mind pedig a honlapon el tudják olvasni a cikkeket. Az online felület egyik előnye, hogy lehetőséget biztosít arra, hogy a cikkek bővebb terjedelemben és galériákkal jelenjenek meg.
Az Ecoport magazin rendszeresen szervez workshopokat. Miért van erre szükség?
A workshopokhoz az ötletet az adta, hogy a kommunikációnk ne csak egyirányú legyen, hanem az olvasók is el tudják mondani a véleményüket egy-egy témáról. Igyekszünk mindig olyan kérdéskört körüljárni, amiről úgy gondoljuk, hogy az a helyi gazdasági szereplőket is érintheti. Ilyen volt az első is, amelynek témáját (a pályázatokról szólt-a szerk.) a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének megyei elnöke, Gazsi Attila javasolta.
A második alkalommal a vállalkozások generációváltásával kapcsolatos problémákat boncolgattuk, legutóbb pedig a „Hol vannak a munkavállalók?” címmel tartottunk workshopot, amire a megye legnagyobb multijaitól is érkeztek,- többek között a Continentaltól -ami azt igazolja, hogy ez egy működő dolog, és jó úton járunk.
Utóbbi téma egyébként akkor jutott eszünkbe, amikor Seszták Miklós legutóbb Veszprémben egyeztetett a város legtöbbet adózó cégeinek vezetőivel, akik a munkaerőhiányt nevezték meg egyik legnagyobb problémájuknak.
A workshopok utáni több mint 1 órás beszélgetések során a résztvevők is aktív szereplői voltak a beszélgetéseknek, amelynek során több olyan téma is előjött, ami nincs köztudatban annak ellenére sem, hogy az illetők gazdasági szereplők. A workshopok hasznosságát itt látjuk.
Milyen tervek vannak a jövőre nézve?
Jelenleg 5000 példányban jelenik meg a magazin, aminek példányszámát mindenképp meg szeretnénk emelni, hiszen rengeteg hely jelentkezik arra, hogy náluk is elérhető legyen. A workshopoknál tovább kutatjuk azokat a témákat, amelyek helyi szinten érdekesek lehetnek.