Miközben a Hangvillában Veszprém szépét kerestük, néhány kilométerre innen egy egészen másféle szépségverseny zajlott.
A Concours d'Elégance francia kifejezés jelentése „az elegancia versenye”. A versenytípus története még a Füreden kiállított veteránautók életkoránál is régebbre mutat vissza. Az 1600-as években a francia nemesek vetélkedéseként kezdődött, amely során a legszebb hintót keresték. A fogatok elől aztán idővel eltűntek a lovak, és mára már a gépjárműveket zsűrizik.
Balatonfüreden négy kategóriában indultak a tulajdonosok: vintage kategóriába az 1942 előtt gyártott személyautókat, classic kategóriába 1945-1985 között gyártott járműveket, youngtimer kategóriába az 1986-1995 között gyártott autókat, motorkerékpárok kategóriába az 1945 gyártott kétkerekűeket lehetett nevezni.
Az időjárás nem kedvezett a szabadtéri kiállításnak, a hétvégét kellemetlen hűvös idő – és időnként bizony eső is – jellemezte. Ennek ellenére rengeteg érdeklődőt vonzott a rendezvény, ottjártunkkor, szombat délután a főszezonra jellemző tömeg korzózott a sétányon.
Az autótulajdonosok persze a zsűri mellett a közönséget is igyekeztek kiszolgálni, volt aki részletesen elmagyarázta az érdeklődőknek a műszerfalon található mérőeszközök és kapcsolók funkcióját, az 1928-as Ford A-Modellnek pedig nemcsak a látványában gyönyörködhettünk, de a motor hangját is meghallgathattuk, miközben bepillanthattunk a motorházba.
Rólam tudható, hogy a szívemet igazán az ötvenes évek előtt, versenyzésre épített autók dobogtatják meg, így nem meglepő, hogy a személyes kedvencem az idei mezőnyből a 328-as BMW lett. A típus az 1936-os Eifelrennen-en mutatkozott be a Nürburgringen, ahol rögtön kategóriagyőzelmet szerzett. Nyertek vele sportautózásban, hegyi versenyen, Grand Prix-n és endurance-ban is: 1939-ben a Le Mans-i 24 órás versenyen szerzett kategóriagyőzelmet.
1940-ben megnyerte az Észak-Olaszországban megrendezett ezermérföldes Mille Migliát (ezt a több száz, 1957 előtt gyártott versenyautót felvonultató versenyt egyébként épp ezen a héten rendezik majd meg csütörtöktől vasárnapig, akit érdekel a műfaj, az a verseny weboldala mellett Instagramon is rengeteg képet és videót találhat).
De visszatérve Balatonfüredre: a Concours d'Elégance-ot végül egy 1938-as Talbot T23-as nyerte. A Talbot-Lago e típusát 1936 és 39 között gyártották kabrió, kupé és limuzin kivitelben. A 115 lóerős, soros hathengeres 3996 köbcentis motorral szerelt jármű tulajdonosa Ing. Andrej Hrehovčík. A 140 km/h csúcssebességre képes autóba ugyanaz a típusú motor és félautomata váltó került, amivel Louis Chiron 1937-ben megnyerte a Francia Nagydíjat egy Talbot T150C volánja mögött.
Az eredményhirdetésen készült fotót a III. Balatonfüred Concours d'Elégance Facebook-oldalán tették közzé.