Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre
2024. november 22. Cecília
Veszprém
1°C
2024. november 22. Cecília
Veszprém
1°C

Szépkorúak szépségversenye

2016. május 16. 16:45
Idén harmadszor rendezték meg a balatonfüredi Tagore sétányon a Concours d'Elégance veteránautós szépségversenyt pünkösd hétvégéjén.

Miközben a Hangvillában Veszprém szépét kerestük, néhány kilométerre innen egy egészen másféle szépségverseny zajlott.

A Concours d'Elégance francia kifejezés jelentése „az elegancia versenye”. A versenytípus története még a Füreden kiállított veteránautók életkoránál is régebbre mutat vissza. Az 1600-as években a francia nemesek vetélkedéseként kezdődött, amely során a legszebb hintót keresték. A fogatok elől aztán idővel eltűntek a lovak, és mára már a gépjárműveket zsűrizik.

BMW 328 (1938)BMW 328 (1938)

Balatonfüreden négy kategóriában indultak a tulajdonosok: vintage kategóriába az 1942 előtt gyártott személyautókat, classic kategóriába 1945-1985 között gyártott járműveket, youngtimer kategóriába az 1986-1995 között gyártott autókat, motorkerékpárok kategóriába az 1945 gyártott kétkerekűeket lehetett nevezni.

BMW 507 (1958)BMW 507 (1958)

Az időjárás nem kedvezett a szabadtéri kiállításnak, a hétvégét kellemetlen hűvös idő – és időnként bizony eső is – jellemezte. Ennek ellenére rengeteg érdeklődőt vonzott a rendezvény, ottjártunkkor, szombat délután a főszezonra jellemző tömeg korzózott a sétányon.

Ford Model A (1928)Ford Model A (1928)

Az autótulajdonosok persze a zsűri mellett a közönséget is igyekeztek kiszolgálni, volt aki részletesen elmagyarázta az érdeklődőknek a műszerfalon található mérőeszközök és kapcsolók funkcióját, az 1928-as Ford A-Modellnek pedig nemcsak a látványában gyönyörködhettünk, de a motor hangját is meghallgathattuk, miközben bepillanthattunk a motorházba.

Ford Model A (1928)Ford Model A (1928)

Rólam tudható, hogy a szívemet igazán az ötvenes évek előtt, versenyzésre épített autók dobogtatják meg, így nem meglepő, hogy a személyes kedvencem az idei mezőnyből a 328-as BMW lett. A típus az 1936-os Eifelrennen-en mutatkozott be a Nürburgringen, ahol rögtön kategóriagyőzelmet szerzett. Nyertek vele sportautózásban, hegyi versenyen, Grand Prix-n és endurance-ban is: 1939-ben a Le Mans-i 24 órás versenyen szerzett kategóriagyőzelmet.

BMW 328 (1938)BMW 328 (1938)

1940-ben megnyerte az Észak-Olaszországban megrendezett ezermérföldes Mille Migliát (ezt a több száz, 1957 előtt gyártott versenyautót felvonultató versenyt egyébként épp ezen a héten rendezik majd meg csütörtöktől vasárnapig, akit érdekel a műfaj, az a verseny weboldala mellett Instagramon is rengeteg képet és videót találhat).

BMW 328 (1938)BMW 328 (1938)

De visszatérve Balatonfüredre: a Concours d'Elégance-ot végül egy 1938-as Talbot T23-as nyerte. A Talbot-Lago e típusát 1936 és 39 között gyártották kabrió, kupé és limuzin kivitelben. A 115 lóerős, soros hathengeres 3996 köbcentis motorral szerelt jármű tulajdonosa Ing. Andrej Hrehovčík. A 140 km/h csúcssebességre képes autóba ugyanaz a típusú motor és félautomata váltó került, amivel Louis Chiron 1937-ben megnyerte a Francia Nagydíjat egy Talbot T150C volánja mögött.

Az eredményhirdetésen készült fotót a III. Balatonfüred Concours d'Elégance Facebook-oldalán tették közzé.

Schöngrundtner Tamás
további cikkek
Képzelt tudósítás egy magyar sajtótájékoztatóról Hétvezér Képzelt tudósítás egy magyar sajtótájékoztatóról Figyelem! A következő tudósítás egyelőre egy meg nem történt sajtótájékoztatóról szól. Viszont a Tisza párt háza táján az elmúlt napokban nyilvánosságra került hangfelvételekből és az azokra adott magyarpéteri reakciókból kiindulva egyáltalán nem biztos, hogy a közeljövőben ne válna mindez valósággá. Véleménycikk. 2024. november 17. 21:18 Útmutató, hogyan állj ki magadért telefonon, miközben egy gép felel Hétvezér Útmutató, hogyan állj ki magadért telefonon, miközben egy gép felel Biztos rengeteg előnye van annak, amikor telefonos reklamáció során nem élő ember, hanem egy gép végzi el a kevéssé kellemes munkát, hiszen őszintén, ki ér rá naphosszat panaszokat hallgatni, ha nem egy gép. De vajon hogyan lehet kiállni a véleményünkért, amikor nem is érti, amit mondok? Útmutató (a negatív példa is példa) ahhoz, hogyan őrizzük meg a hidegvérünket egy ilyen esetben. 2024. november 3. 17:55 Minek nevezzelek? Hétvezér Minek nevezzelek? A köztereknek van egy hivatalos neve, de néha a köznyelv felülírja ezeket és általában az utóbbi nyer. Veszprém egyik lépcsőjénél pár év múlva kiderül, hogy valóban törvényszerű-e mindez. 2024. október 20. 23:06 Megfelelések a világ felé; te melyik pontban ismersz magadra? Hétvezér Megfelelések a világ felé; te melyik pontban ismersz magadra? Bizonyára mindannyian hordozunk magunkban megfeleléseket, nem csak önmagunk, nem csak a szüleink és közeli hozzátartozóink, szeretteink felé, hanem megfoghatatlan, körbe határolhatatlan dolgok felé is, mint a világ. A sejtjeinkig berögzült megfelelésekre történő ráismerés igazi felszabadultságot hozhat, de ezen túl nem árt elengedni is azokat... Akinek nem inge, persze ne vegye magára. 2024. október 7. 21:36

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.