A washingtoni duó klasszikusan érzéki és belassult hangzását kedvenceitől, a brazil bossa novától, a jamaikai dub reggae-től, retró filmekből és a pszichedelikus rocktól kölcsönzi, mindezt egy új zenei világba illesztve. A Guardian lemezkritikusa szerint a Thievery Corporation zenei világa a pszichedelikus és dub elemekkel színesített trip-hop, amibe bele-beleszövik a világzene egy-egy fonalát is.
A több mint egymillió eladott albummal rendelkező Thievery Corporation ma is vitathatatlanul meghatározó igazodási pontja az elektronikus zenének - ott vannak a jelenleg legmerészebb és legmeghatározóbb művészek között. A formáció 1995 nyarán alakult, mára világhírű helyszínen, a washingtoni Eighteenth Street Lounge-ban, amely most is valódi inkubátora a város underground zenei világának. Az egyik alapító Rob Garza és a szórakozóhely társtulajdonosa, Eric Hilton az erős italok, a dub, a bossa nova és a jazzlemezek jóvoltából jöttek össze, és elhatározták, megnézik, mi jön ki abból, ha mindezt egy lemezstúdióban összekeverik. „Lemezgyűjteményünkből fakadnak a legmélyebb inspirációink” – ad magyarázatot a névválasztásukra is Rob Garza.
Első stúdióalbumukat 1997-ben adták ki Sounds from the Thievery Hi-Fi címmel, amit nyolc további követett, a legutóbbi 2014-ben. Ezalatt olyan művészekkel dolgoztak együtt, mint Emiliana Torrini, Jim Morrison vagy Norah Jones.
Ahogy a Rolling Stone írja: „Hilton és Garza tágra nyílt szemekkel, kíváncsian fedez fel idegen kultúrákat és ismeretlen, meglepő ízeket. Aztán bezárkóznak egy lemezstúdióba, hogy olyan dalokat vegyenek föl, amelyek egy jobb világról szóló történeteket mesélnek el.”