Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy habár továbbra is a nagyrészt önkormányzati tulajdonban lévő közszolgáltató cégek viszik el a szemetet, áprilistól ők számlát már nem állíthatnak ki. A díjat az NHKV Zrt. szedi be és később a szolgáltatókkal leegyeztetett számítási metódus alapján visszaosztja azt a hulladékgazdálkodó cégeknek, költségeik fedezésére. Jelenleg azonban, mivel a háttérben országos színtű érdekegyeztetés és informatikai adatharmonizáció zajlik, a cég számlázása még nem állt fel.
"Az átmeneti időszakban igyekszünk támogatni a központi szervezet törekvéseit és azon dolgozunk, hogy bérszámlázással mi magunk küldhessük ki a számlákat az NHKV Zrt. nevében. Reményeink szerint a megfelelő adatszolgáltatás mellett szeptember elejére eljuthatunk oda, hogy a számlák kiérkeznek az ügyfelekhez, a közszolgáltatás folyamatos ellátása mellett" - tudtuk meg Horváth Zoltán ügyvezetőtől.
"Természetesen tisztában vagyunk azzal, hogy sok családnak megterhelő lenne egyben kifizetni az idő közben felhalmozódott, meg nem kapott számlákat, ezért – az alapvetően továbbra is havi bontásban készülő számlákat - eltérő fizetési határidőkkel fogjuk kiállítani, lehetőséget teremtve azok könnyebb befizetési ütemezésére."