Anyukám általában hátulról előre olvassa a könyveket, mert mint mondja, nem bírja a rejtélyeket, tudnia kell, hogyan végződik a történet. Ő garantáltan kikészülne a Szemvillanás alatt c. filmtől (Laura Kasischke regénye alapján), amely az utolsó percekben hatalmas fordulattal lepi meg a nézőt.
Diana: - Vajon mikor kezdődik?
Maureen: - Micsoda?
Diana: - Az életünk...
Diana, a főhős történetét úgy ismerjük meg, hogy párhuzamosan látjuk gyermekkori énjét és a felnőtt, komoly nőt, akivé vált. Ez a két karakter éles ellentétben áll egymással, hiszen a fiatal lány kicsapongó és féktelen életet él, míg felnőtt verziója anyaként, feleségként és egyetemi tanárként felel meg a társadalmi elvárásoknak.
A történet olyan pazarul felépítve bontakozik ki előttünk, mintha Vadim Perelman rendező egy díler lenne, aki egyre több információ-adaggal próbál teljesen lebilincselni minket. Időről időre felbukkannak ugyanazok az arcok és helyzetek, de minden alkalommal történik valami, amit eddig nem tudtunk, nem láttunk és ez mindent új megvilágításban tüntet fel.
A történet szerint Diana és Maureen elválaszthatatlan barátnők annak ellenére, hogy szinte mindenben különböznek. Mindketten gyakran képzelegnek a jövőről, terveik azonban szertefoszlanak, amikor az iskolában lövöldözés tör ki, az elkövető pedig rátalál a mosdóban a két lányra. Felajánlja nekik, hogy csak egyiküket öli meg, azonban maguknak kell dönteniük: ki áldozza fel az életét a másikért?
Épp a nyári szünet kezdete előtt járunk, az egyik tanár pedig egy kis útravaló tanulsággal szeretné felvértezni a fiatalságot. A tanár egyik mondata kulcsfontosságúvá válik:
Az emberekben mindig felmerül a kérdés, hogy milyenné váljanak. Ebben a döntésben a legfőbb vezetőnk a képzelőerőnk, az a képesség, hogy kiragadjuk jövőbeni önmagunkat az előttünk álló számtalan lehetőség közül. Ez reményt ad, hogy befolyással lehetünk a sorsunkra.
Diana is pont ezt teszi, amikor elképzeli, milyen lenne az élete, ha tovább élhetné. Szép nagy ház, rendes férj és Emma nevű kislánya, akit a valóságban elvetetett. Tipikus családi idillben élhetne, a rossz emlékektől azonban sosem tudna szabadulni, így lassan, de biztosan megőrjítené a rettegés és a bűntudat, hogy legjobb barátnője miatta nem él.
Ennek fényében Diana meghozza döntését, a nézőnek pedig a teljes addig látott filmet át kell értékelnie.