Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Változásokról és átalakításokról volt szó a tanévnyitó konferencián

2016. szeptember 2. 19:23
Az Oktatási Hivatal és az Emberi Erőforrások Minisztériuma megyei tanévnyitó konferencián tájékoztatta a köznevelési intézmények vezetőit, fenntartóit és a köznevelésben érintett szereplőket az új tanév főbb változásairól és a szakmai feladatokról pénteken.

A konferenciát az Oktatási Hivatal Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási Központjának szervezésében, szeptember 2-án, 14 órakor rendezték meg a Hangvillában.

Az új tanév kezdetéhez kapcsolódó rendezvény célja a tavalyihoz hasonlóan most is az votl, hogy a résztvevők hiteles és átfogó információkat, szakmai támogatást kapjanak a tanévhez kapcsolódó főbb feladatokról és a jogszabályi környezet változásairól.

Némedi LajosNémedi Lajos

Az EMMI és az OH illetékes vezetői jelenlétükkel igyekeztek elősegíteni a köznevelési intézmények szakszerű, jogszerű működését, valamint megkönnyíteni a felkészülést a változásokra.

Némedi Lajos alpolgármester ünnepélyes megnyitójában hangsúlyozta, Veszprém jövője ugyanolyan fényes, mint a múltja. Egy város életében rendkívül fontos szerepet játszik az oktatás, így hát meg kell őriznünk annak színvonalát, hogy a megyeszékhely továbbra is bíztató kilátások elé nézzen.

Sipos Imre helyettes államtitkár a köznevelés helyzetét, fejlesztési irányait ismertette. Előadásában három nagy területre tért ki: a oktatási hivatal aktuális helyzetére, a végrehajtott feladatokra, illetve a 2014-től 2020-ig tartó Európai Uniós pályázati időszakra.

Sipos ImreSipos Imre

Úgy véli, ahhoz, hogy az oktatási ügyek átláthatóbbá váljanak, az oktatási hivatalon belül egy kisebb csapatnak kell végezni a feladatokat. Szeptember második felére tervezik a köznevelési kerekasztal ülését. A helyettes államtitkár a különböző munkacsoportok tevékenységének támogatására és közös munkára kérte a jelenlévőket.

Tavasz környékén rengeteg kérés jutott el a minisztériumhoz, amelyek a tananyag és a tanórák csökkentésére irányultak. Sipos Imre szerint az azonnali kerttanterv módosítást lehetetlen lett volna eszközölni, a hivatal azonban azóta több, mint 380 tanterv ajánlást dolgozott ki, amelyek a kerettanterv súlytalanítását és a diákok tehermentesítését célozzák.

A helyettes államtitkár szót ejtett még a pedagógusok neveléssel-oktatással lekötött munkaidejéről, a státuszszámításról, ezzel kapcsolatban nem módosult a szabály. A nyugdíjas kollégák tovább foglalkoztatásának ügyében a helyettes államtitkár szerint a pedagógiai elveket kell figyelembe venni, mindenekelőtt azt, hogy diák, szülő és oktató sem sérülhessen egy kolléga nyugdíjazásakor.

A minőségi munkavégzés díjazása kapcsán a parlament megszavazta, hogy az egyes intézmények vezetői dönthetnek arról, hogy melyik oktató mekkora prémiumban részesül.

A minősítési keresztám továbbra is érvényben van, eszerint a pedagógusok előmenetelüknek megfelelően kapnak béremelést. A nevelő-oktató munkát közvetlenül segítőknek tíz százalékos béremelést biztosít a kormány.

Dr. Madarász Hedvig főosztályvezető a 2016/17-es tanévre vonatkozó aktualitásokról beszélt. Előadásában elmondta, hogy az EMMI hírei ismét megjelentek a kormányzati portálon. Ezzel, illetve egy tanévkezdő kiadvánnyal igyekeztek felkészíteni az oktatás szereplőit a változásokra.

A nemzeti köznevelésről szóló törvényben számos módosítás történt mind miniszteri, mind kormányzati szinten. A változások egy részét a köznevelési kerekasztal javaslatai nyomán alkalmazták. A törvénymódosító csomag a köznevelési kerekasztal javaslatai alapján szükséges, a gyógypedagógiai neveléssel és oktatással kapcsolatos, illetve az egyéb, kisebb horderejű, ám a mindennapi gyakorlatban fontos módosításokat tartalmaz.

A főosztályvezető beszélt arról is, hogy átteintik a KLIK működését, 2017. január elsejétől pedig tankerületi és oktatási központok jönnek létre. Az 58 tankerületi központ önálló költségvetéssel fog működni.

Szabó Virág
Domján Attila
további cikkek
Középpontban a környezeti nevelés Pannon Egyetem Középpontban a környezeti nevelés A Pannon Egyetemen 2022 óta fut a Tématerületi Kiválósági Program 2021 keretében a Nemzeti Kutatások alprogram, amely a környezettudatos életmóddal kapcsolatos társadalmi és nyelvi attitűdök vizsgálatát veszi górcső alá online szövegek és kérdőíves felmérések alapján. A projekt 2025 végéig tart. 2024. december 19. 18:19 Digitális eszközökkel a jövő oktatásáért: laptopokat kaptak az 5. és 9. évfolyamos diákok Digitális eszközökkel a jövő oktatásáért: laptopokat kaptak az 5. és 9. évfolyamos diákok Újabb lépést tett a magyar oktatási rendszer a digitalizáció felé: immár negyedik alkalommal osztottak ki számítástechnikai eszközöket az iskolások számára kormányzati támogatásból. A program keretében országszerte 125 ezer laptopot kaptak az 5. és 9. évfolyamos tanulók, amelyek tabletként is funkcionálnak. A diákoknak csupán igényelniük kellett a gépeket, és mindenki, aki jelentkezett, meg is kapta az eszközt. 2024. november 28. 12:20 Mestereket avattak az Iparkamarában közélet Mestereket avattak az Iparkamarában Huszonégyen vehették át mesterlevelüket kedd délelőtt a Veszprém Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara rendezvénytermében. 2024. november 26. 14:29 125 éves a herendi iskola közélet 125 éves a herendi iskola Fennállásának 125. évfordulóját és az új épület felavatásának félévszázados jubileumát ünnepelte pénteken a Herendi Német Nemzetiségi Általános Iskola. 2024. november 16. 14:51

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.