"Mi, LMP-sek továbbra sem vagyunk meggyőződve arról, hogy az uszodát a város szélén, egy közösségi közlekedéssel nem jól megközelíthető helyen kell megépíteni, de emlékszünk rá, hogy a terület kiválasztása és megvásárlása pillanatok alatt megtörtént tavasszal" - fogalmazott Gerstmár Ferenc, a párt önkormányzati képviselője.
"Egy olyan területről beszélünk, amelynek autóval történő megközelítését elősegítené a 8-as és a 82-es út összekötése, de egyelőre nem látszik honnan lesz erre forrás a kormányfő ígéretének és a vonatkozó kormányhatározatnak a visszavonása után. Az sem világos, hogy a 2015 elején kormányhatározatba foglalt négymilliárd forint és a tervekben szereplő több mint nyolcmilliárd forint közötti különbség honnan teremthető elő."
"A tervek szerint közvetlen a 8-as út mellett lesz egy nyitott medence. Bizottsági ülésen az hangzott el, hogy ha máshová kerülne a rendelkezésre álló ingatlanon, az még problémásabb lenne a tájolás és a terepviszonyok miatt. Ebből a szempontból sem mondható igazán körültekintőnek a helyszín kiválasztása. Kérdés, hogy az uszoda milyen kihasználtságára számítanak, és mennyire kívánja a lakossági igényeket kielégíteni a létesítmény. Arra ugyanis nem kaptunk egyértelmű választ sem bizottsági ülésen, sem a közgyűlésen, hogy mekkora látogatószámmal kalkuláltak a jegybevétel tervezésénél. Arra viszont volt utalás, hogy jelentős közúti forgalomnövekedés nem várható az uszoda miatt."
"Félreértések elkerülése végett: az új uszoda nagyon fontos beruházása az előttünk álló időszaknak" - tette hozzá Gerstmár Ferenc. - "Éppen fontossága miatt lenne jó a lehető legnagyobb körültekintéssel eljárni, aminek része kell legyen egy alapos környezeti hatásvizsgálat is. Például a vízbázis védelem, a vízbázis érzékenysége, a vizek elvezetése, visszatáplálása a karsztbázisba itt érzékeny kérdés."
Az uszoda megvalósíthatósági tanulmányának közgyűlési vitájáról ide kattintva olvashat többet.