Az online kutatást az Árukereső.hu megbízásából a GKI Digital készítette októberben. A felmérés szerint a magyar internetezők idén átlagosan 5 embernek terveznek ajándékot vásárolni, a többség a szűk család részére. Tavalyhoz képest idén 12 százalékkal több ajándék kerülhet a webáruházakból a karácsonyfa alá.
A legközelebbi családtagok ajándékaira szánt átlagos összeg meghaladhatja az egyenként 6 ezer forintot, a legkevesebbet a munkatársakra szánják az internetezők, itt az ajándék átlagos értéke 2500 forint körül alakul.
A kutatás szerint a teljes internetező lakosság körében idén is a klasszikusnak számító ruházati cikkek, könyvek, szépségápolási termékek, kozmetikumok, valamint a játékok jelentik az elsődleges ajándékötletet. Az ajándékozási tervek ugrásszerűen csökkennek a családi kötelékek lazulásával, alig minden ötödik internetező tervez valamilyen meglepetést távolabbi rokonai számára. Közelebb álló barátainak pedig már csak minden nyolcadik, míg egyéb ismerőseinek, munkatársainak az internetezők alig tizede tervez ajándékot vásárolni.
A karácsonyi ajándékok beszerzése előtt, az online vásárlók már tudatosan válogatnak a webáruházak ajánlatai között. A legfontosabb szempont továbbra is az ár, de egyre erősebben jelen van a szempontok között a kiszemelt webáruház megbízhatósága és a szállítási- és átvételi módok közti választás lehetősége, az ár-összehasonlító oldalak találatai, a választék nagysága, vagy a termékekről közzétett vélemények.