A Durex már futó #CondomEmoji kampányának részeként, a világ vezető szexuális jóléti márkája bejelentette, hogy az “esernyő esőcseppekkel” emoji elsöprő győzelmet aratott azon a globális szavazáson, amelynek célja egy olyan hangulatjel megválasztása volt, amely nem hivatalosan a biztonságos szexet jelképezi.
December elseje az AIDS elleni küzdelem világnapja, a cég az esernyő emoji közösségi médiában való használatára buzdítja a felhasználókat. Ennek célja, hogy felhívják a figyelmet a védekezés nélküli szex járulékos kockázataira. A kampány azután a megdöbbentő felismerés után kezdődött, amely szerint
a 16 és 35 év közöttiek majdnem fele hiszi azt, hogy nem fenyegeti őket a HIV vírus veszélye, annak ellenére, hogy minden 30. másodpercben megfertőződik egy fiatal.
A megkérdezett fiatalok 60%-a vallotta be, hogy kényelmetlenül érzik magukat, ha a szexről kell beszélni, 72%-uk szerint egyszerűbben fejezik ki érzelmeiket hangulatjelek segítségével, és több mint háromnegyedük használ hangulatjeleket kapcsolataik és a szex megvitatásához. 10-ből 9 pedig egyetértett abban, hogy egy hivatalos #CondomEmoji elősegítené a biztonságos szex nyílt kommunikációját.
A Durex nemzetközi igazgatója, Volker Sydow elmondta: „Hisszük, hogy a nem hivatalos biztonságos szex emoji egy jelentős lépés lesz a fiatalok támogatásában annak érdekében, hogy a biztonságos szex témája újra napirendi pont legyen, ezzel csökkentve a HIV és AIDS terjedését. Arra kérjük az embereket, hogy ők is álljanak a kampány mögé a nem hivatalos emoji és a #CondomEmoji hashtag megosztásával.”
☔
Azzal együtt, hogy a cégnek a társadalmi felelősségvállalás mellett nyilván üzleti érdeke is fűződik az óvszerhasználathoz, érdemes elgondolkodni azon, amit mondanak, már csak azért is, mert a HIV-fertőzöttek száma folyamatosan növekszik.