Az MTI-nek kedden eljuttatott összefoglaló szerint minden negyedik válaszadónak komoly gondot okoz, hogy miből vásárolja meg a tervezett karácsonyi ajándékokat. A jelentésből ugyanakkor az is kiderül, hogy a fogyasztók egyre tudatosabbak. Magyarország nagyobb pénzügyi megfontoltságot mutat az európai átlagnál: bár a magyarok 24 százaléka többet költ a tervezettnél, csak 12 százalékuk vesz fel hitelt, kér kölcsön vagy meríti ki hitelkártya-keretét, hogy beszerezze az ajándékokat.
A hitelfelvételt vizsgálva az uniós átlag 15 százalék körüli, de Írországban, Franciaországban, Nagy-Britanniában, Szlovéniában vagy Olaszországban az átlag fölött vesznek fel kölcsönt a karácsonyi vásárlások miatt. kutatás szerint a kiköltekezés még nyomasztóbbá teszi a januári napokat, amelyek pénzügyileg amúgy is az év legnehezebb időszakának számítanak a hazai megkérdezettek 39 százaléka szerint.
A követeléskezelő vállalatcsoport évente elkészíti az európai fogyasztói fizetési jelentést, az idei kutatásban 21 európai ország több mint 21 ezer állampolgára vett részt, köztük 1005 magyar.