Kamilla maga sem gondolta volna, hogy a világot jelentő deszkákra léphet valaha is, de édesanyja meglátott egy hirdetést, mely éppen gyermekszínész válogatásról szólt.
- Hogyan csöppentél a színészet világába?
- Én már hatévesen "rákattantam" erre a pályára, mígnem a Petőfi Színház hirdetése nem jutott anya kezébe. Nyolcéves kisfiút kerestek a Micimackó egyik szerepére. Kétszázötvenen jelentkeztünk, s hihetetlen volt az örömöm, amikor megtudtam, hogy én leszek a szerencsés kisfiú. Rövid hajam, szemüveges kinézetem meg is felelt, legalábbis a külsőségeket illetően. A darabot két évig játszotta a színház nagy sikerrel, majd következett az Ők, heten. Ezután megszakadt a Petőfi Színházzal a kapcsolatom, s következett a Pannon Várszínház. Vándorfi Laci bácsiék éppen a Dzsungel könyvéhez hirdettek meg egy válogatást.
- Milyen szerepeket bíztak rád?
- Természetesen eleinte csak kisebbeket, de ezekben is nagyon jól éreztem magam. A Dzsungel könyvét követte a Twist Oliver, a Jó estét, nyár, jó estét, szerelem, a Hotel Menthol, az Utazás a szempillám mögött, a Muzsika hangjai.
- Ezek mind zenés darabok. Énekelni hol tanultál?
- Egyrészt iskolámban, a balatonfüredi Bem iskolában, a szintén balatonfüredi Ferencsik János Zeneiskolában, illetve a színházban is.
- Az idősebb korosztályt hozza a fiatalokhoz közelebb a Táncdalfesztivál. Ebben egy kevésbé ismert, ám lírai hangvételű dalt énekelsz.
- Igen. A darabban megjelenik Zalatnay Sarolta is, akinek a Kis butám kezdetű dalát éneklem.
- Köztudott Veszprémben, hogy a Pannon Várszínház idénye 365 napos, vagyis még most is készültök, illetve vannak futó darabjaitok. Melyek ezek?
- A Muzsika hangjai. Ebben Brigitta vagyok, illetve a Táncdalfesztivál. Ami pedig a felkészülést, a próbákat illeti: Daniel Keyes Virágot Algernonnak című darabjára készülünk, s ezúttal nem Vándorfi Laci bácsi, hanem örökös segítője, Kiss-Erki Dávid rendezésében. A darabban én leszek Charley húga.
- Essék szó másról is: iskola, iskolatársak, tanulás.
- Imádom a pörgést, egy percre sem nyugszom meg. Színház, énektanulás, iskola stb. Bár sokat hiányzom, a tanulmányi átlagom kitűnő. Eleinte voltak irigyeim az osztályban, aztán ki-ki megtalálta a neki legjobban illő önkifejezést, s ma már nem játszom egyedül a suliban, vannak barátaim.
- Apropó: barátok. Miképp viszonyulnak egy tinédzserhez az igazi színészek?
- Eleinte én voltam a színház babája, ebéd után még olyan is előfordult, hogy hazavitt valaki aludni, hogy a próbára frissen érjek vissza. Komolyan mondom: a hatéves és az ötvenéves színész teljesen egyenrangú, csak meg kell felelni a szigorú elvárásoknak. Vándorfi Laci bácsi nagyon szigorú, ám halk ember. Utasításait Kiss-Erki Dávid kiabálja, de azért egyiküktől sem félek.
- Hogyan tovább, hisz rövidesen kikerülsz az iskolapadból?
- Az almádi két tannyelvű gimnáziumba vettek fel. Azért jelentkeztem oda, mert egy biztos nyelvismeret nagyon sokat jelent ma. Annak birtokában aztán természetesen a nagy álom, a színművészeti a cél.
- Példaképek?
- Sokan vannak: Módri Györgyi, Kovács Ágnes Magdolna, Oravecz Edit, Udvaros Dorottya, Mia Farrow.
- Kaland, sztori?
- Kezdjük a rosszabbal. Egyszer 38 fokos lázzal kellett egy monológot elmondanom. A vége felé éreztem, hogy belegabalyodok. Elővettem nyolcéves korom eszköztárából a hatásszünetet, s elindultam a súgólyuk felé, ahonnan már jött is a megváltást jelentő segélyszó. Mindebből a közönség semmit sem vett észre. Nem úgy, mint a Dzsungel könyvében, ahol a Bagoly szerepének megfelelően egy kerekeken mozgatható fán ücsörögtem. Csakhogy a díszlet megsínylett egy korábbi szállítást, így éppen az én ágam mondott csődöt. Az "akció" közben természetellenes mozgásokba kezdett a fa, de én megúsztam baleset nélkül, hála az alant tartózkodóknak.