Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre
2024. november 22. Cecília
Veszprém
1°C
2024. november 22. Cecília
Veszprém
1°C

Egy brit ruhamárka eltörli a fiú/lány felosztást a gyermekruháinál

2017. szeptember 4. 11:32
A gendersztereotípiák ellen "küzdenek".

A Splinternews szombati cikke szerint a csúcskategóriás John Lewis ruhamárka bejelentette, hogy eltávolítja a "girls" és a "boys" címkézését a gyermekruházati termékein. Mindezt azért, hogy elkerüljék a nemek közti sztereotipizálást. A gyerekruhákat ezentúl "Girls & Boys" vagy "Boys & Girls" feliratokkal látják el.

Caroline Bettis, a John Lewis gyermekruházati cég vezetője elmondta:

"Nem akarjuk erősíteni a nemi sztereotípiákat a John Lewis kollekcióinkon belül, hanem nagyobb választékot és változatosságot kívánunk nyújtani ügyfeleinknek, hogy a szülő vagy a gyermek választhassa ki, mit szeretnének viselni."

Az ügyért küzdő Let Clothes Be Clothes csoport szerint a cég döntése egy fontos fordulópont lehet a sztereotipizáló marketing elleni harcban. A közösségi médiában szintén rengetegen üdvözölték ezt az újítást.

A briteknél ez az első márka, amelyik ezt a változtatást meglépte.

A címlpafotót az eredeti cikkből mentettem ki.

Ge. Á.

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.