A Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Karának oktatói és támogatói csapata is gyakran szembesült ezekkel a kérdésekkel, ezért úgy döntöttek, hogy változtatnak ezen!
Ennek a folyamatnak az eredménye az ERASMUS+ program keretében támogatást nyert “LELLE - Let’s learn how to learn!” nemzetközi projekt, amelyben a Pannon Egyetem vezeti az Európa Konzorcium Regionális Fejlesztési Nonprofit Kft. (HU), a BEST Institut für berufsbezogene Weiterbildung und Personaltraining GmbH (AT), az Open University of the Netherlands (NL), és a Wrocław University of Economics (PL) által alkotott konzorciumot.
A projekttagok célja, hogy versenyképesebbé váljanak a nemzeti és nemzetközi felsőoktatási térben. Tudjuk, hogy ezt a célt akkor érhetjük el, ha a képzési kínálat vonzó és kiemelkedő minőségű, legfőképpen pedig a sikeresen elhelyezkedett frissen végzett diplomások számával mérhető. A hiányzó tanulási készségek tanításával a felsőoktatási intézmények felkészítik a hallgatóikat a munkaerőpiacra, hogy jó munkaerővé váljanak, és ne okozzon gondot a munkahelyükön kijelölt, sokszor újszerű feladatok hatékony elvégzése.
A négy partnerországban empirikus kutatást végeztek multinacionális, kis- és középvállalkozások, valamint oktatással, tréningekkel foglalkozó cégek körében, és az eredmények alapján a projekt középpontjába a következő tanulási készségek kerültek: a saját tanulási folyamat menedzselése, a kritikus gondolkodás és a problémamegoldás.
A LELLE – projekt nagy vállalása volt, hogy kísérletet tegyen a kutatásban feltárt, a felsőoktatási tantervi programok és a munkaadók által elvárt képességek közötti szakadék csökkentésére.
Ezért a Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Karán és a Wroclaw Gazdaságtudományi Egyetemen két féléven keresztül az Üzleti Kommunikáció, a Felelősségvállalás üzleti aspektusai, Utazási irodai menedzsment és Szállodai menedzsment kurzusok tematikáiba a problémamegoldást és a kritikus gondolkodást fejlesztő tréninganyagot integrálták egy pilot (kísérleti program) keretében. A kurzusokat megelőző és követő mérések egyértelműen kimutatják, hogy a LELLE-projektben kidolgozott, tantárgyakba integrálható módszerek segítségével fejlődik a problémamegoldás és a kritikus gondolkodás is. A saját tanulási folyamat menedzseléséhez pedig egyéni coaching alkalmakat és mentorálást biztosítottunk.
A LELLE partnerek 2017 augusztusában az egy hetes balatonalmádi Summer Camp keretében az eredmények, tapasztalatok alapján összeállították a LELLE KIT Kézikönyvet.
A projekt eredményeit 2017. szeptember 26-án a LELLE Nemzetközi Konferencián mutatják be a Pannon Egyetem Kőszegi Kampuszán. A konferenciára regisztrálni az alábbi linken lehet: https://www.surveymonkey.com/r/lelleconf.
A projekttel kapcsolatos további információk a http://lelle.gtk.uni-pannon.hu honlapon érhetők el.