Veszprémben a Hungast Csoport biztosítja a gyermekek közétkeztetését. Szerintük az elmúlt 20 éves tapasztalat azt mutatja, hogy a magyarországi közétkeztetés, az egészséges táplálkozás fejlesztése, kizárólag az érdekelt felek együttműködésével, aktív kommunikációjával valósulhat meg. Idén ősszel intézményvezetők, pedagógusok, szülői munkaközösség vezetők, és szülők számára indítottak roadshowt az országban melyben az egyes érdekelt felek, a csoportok, az egészséges táplálkozás és az életmód előmozdításában betöltött szerepeit, felelősségi köreit járják körbe. A múlt heti beharangozó sajtótájékoztató után kedden rendezték meg a tematikus napot a Városházán, melyet Némedi Lajos nyitott meg.
Köszöntőjében az alpolgármester arra hívta fel a figyelmet, hogy az iskolák, a szülők, a közétkeztetők és az önkormányzat közös felelőssége, hogy a gyermekeket milyen módon tudják ellátni. Hangsúlyozta, az önkormányzat számára minden veszprémi gyermek léte és fejlődése fontos, ezért is örül annak, hogy a roadshow a városba érkezett. Úgy látja, ma a súlyos betegségek egyik fő előidézője a nem egészséges módon való táplálkozás, melyen javítani tudatossággal és ráneveléssel lehet. "Ehhez azonban a szülők partnersége is szükséges"- mondta.
Páger Zsolt, a Hungast Csoport üzletfejlesztési igazgatója elmondta, ma nagyságrendileg 1,5 millió személy veszi igénybe a közétkeztetést Magyaországon, de kevesebb szó esik arról, hogy az érdekelt felek száma jóval nagyobb. Magyarország lakosságának a fele, 5 millió ember így vagy úgy, de találkozik a közétkeztetési szolgáltatásokkal. A mostani roadshown a pedagógusok, intézményvezetők, szülők és a gyermekek is megismerkedhetnek az új lehetőségekkel, az élelmiszeralapanyagokkal, a diétás ellátással, és a "visszatérés a terített asztalhoz" elvvel - hangsúlyozta.
Fontosak a magyar alapanyagok
Az idei tanévtől kezdve a Hungast elindította a HAMM, a Hazai Alapanyagok a Magyar Menzán Program nevű programot. Elsőként az Univerrel és Gyermelyivel kötött stratégiai megállapodást, és további gyártókkal tárgyal a csatlakozásról. Ennek eredményeként a 2017/2018-as tanévtől hangsúlyosabban jelennek meg a magyar gyártók termékei a receptek hozzávalói között.
Páger Zsolt szerint a naponta 180 ezer fogyasztót ellátó közétkeztető cégcsoportjuknak alapvető fontosságú, hogy a magyar beszállítókat, termékeiket és alapanyagaikat receptúráiban felhasználja és népszerűsítse fogyasztói, intézményi partnerei körében. Fontosnak tartják, hogy fogyasztóik (kiemelten a gyermekek) megismerjék a magyar alapanyagok választékát, és tudatában legyenek az egészséges élelmiszerek egészséges életmódot támogató összetevőinek. "A közétkeztetés hozzájárulhat a fogyasztók egészséges táplálkozásához, ezt biztosítja az egyenletes, megbízható minőségű alapanyagot és élelmiszereket előállító hazai gyártókkal való szorosabb együttműködés, amellyel az egész iparágnak példát tudunk mutatni" – állítja.