-B… meg a k…. anyádat te büdös k….! – így szóltak személyesen úgy másfél hete az egyik veszprémi ügyfélszolgálatoshoz, miután nem voltak elégedettek a szolgáltatással. Hozzáteszem, az ügyfélszolgálatos édesanya nem a szexuális szolgáltatóiparban dolgozik.
Az eset állítólag nem egyedi, hisz gyakran történnek a munkahelyen ilyen, és ehhez hasonló szóbeli inzultusok. Úgy tudjuk, a felettesek tudnak ezekről, ám azt gyakran elintézik annyival, hogy „ezt neked tűrnöd kell”, vagy pedig mélyen hallgatnak, mit sem törődve azzal, hogy az alkalmazottak hogyan érzik magukat a bőrükben. Pedig mennyit számítana egy „hogy vagy ma?” kérdés! Mély tisztelet a kivételnek, de a hozzáállás és a mentalitás sajnos több ágat is érint, legyen szó felszolgálókról, infópultosokról, bolti eladókró vagy kiszolgálókról a gyorsétteremben. Ezek után azt várjuk el, hogy széles mosollyal az arcán és motiváltan dolgozzon mindenki? Munkaerő-hiányos időszakban ez igen nagy felelőtlenség.
Lehet, hogy a Tesco jól döntött akkor, mikor önkiszolgáló robotpultokat üzemelt be a pénztárosok helyett. Hisz ők végtelenül türelmesek, szófogadók, képesek az egyenletes munkavégzésre, és belső világuk sem igazán létezik.