Brányi Mária alpolgármester bevezetőjében elmondta, az Otthon Centrum által készített felmérés alapján kiderült, hogy a megyei jogú városok közül Veszprém az, ahol a legjobban érzik magukat az ott élők. Ez az eredmény különböző szempontok alapján rajzolódott ki: jó a város földrajzi elhelyezkedése, viszonylag könnyen el tudjuk érni a fővárost, jelentős és szép történelmi múlt van a hátunk mögött, több mint ezer éves keresztény kultúrával rendelkezünk. A veszprémi oktatás is nagy hagyománnyal rendelkezik, a XIII. században is volt már káptalani főiskola a városban, ahol az alapműveltséget lehetett elsajátítani. A város térbeli elhelyezkedése is optimális. Ezen kívül vizsgálták még a gazdasági teljesítményt, a település infrastrukturális ellátottságát, a városban lévő tudástőkét, ami a képzettségi adatokból, a munkahelyek sajátosságainak elemzéséből tevődött össze. Ezek alapján elmondható, hogy a veszprémi járás a nagyon jó helyzetű járások közé tartozik, a városban országos szinten is a legmagasabb a felsőfokú képzettségűek aránya, szinte nem létezik az analfabetizmus. Brányi Mária szerint ezek azok az adottságok, amelyek alapján elmondható, hogy a helyi gazdaság erős.
Fejlődés a vállalkozásokban
A városban több mint 5600 vállalkozás működik, ezek között viszont elég nagyok a nagyságbeli különbségek. 13 olyan vállalkozás van, ahol több mint 250 fő dolgozik. Ezek közül listavezető a Continental Hungária Kft., amely több mint 2000 főt foglalkoztat, a második helyen a Valeo Auto-Electric Magyarország Kft áll, ahol több mint 1600-an dolgoznak, harmadik helyen a Vöröskő Kereskedelmi és Szolgáltató Kft, ahol több mint 700 fő dolgozik.
A népesség alakulása
Veszprém népessségalakulásának adataiból kiviláglik, hogy a legnagyobb népességmozgás 1970 és 2016 között volt, s a jelenlegi népesség egyharmadát érintette. A jelenhez közeledve azt láthatjuk, hogy egyre kisebb a városba való beköltözés és kiköltözés volumene, az utóbbi 5 évben 2 százalékos a lakosságvesztés, amelyhez hozzájárulnak a halálozási számok. Kijelenthető, hogy nem jellemző a kivándorlás, szerencsére, sok olyan fiatal van, aki veszprémi születésű, és a jövőjét is a városban képzeli el.
A jövő tervezése
A 2007 és 2013 közötti időszakban a város több Európai Uniós forrást pályázott meg, s ezek sikerrel jártak. A jövőben 5 téma alapján tervezi a város a források elnyerését. Az egyik a fenntartható közlekedés, amelynek több ágazata van, egyrészt a város közlekedését kell fejleszteni, illetve a helyi közösségi közlekedés műszaki színvonalát és a szolgáltatás színvonalát szükséges emelni. A város fontosnak tartja az élhető városi környezet biztosítását, valamint a kulturális turizmus területén megvalósuló fejlesztéseket. Az innovációs gazdasági fejlesztés területén belül azokat az ágakat szükséges megerősíteni, amelyek vonzóak lehetnek a képzések és a munkahelyek területén. Az ötödik olyan terület, ahol a város kiemelten igyekszik forrásokat biztosítani, az intézményhálózatok racionalizálása. Fontos, hogy az intézményeket észszerű feladattal lássák el, az épületeket megfelelő műszaki állapotba hozzák, és olyan fejlesztéseket fogalmazzon meg a város, amelyek alkalmazkodhatnak az intézményekhez.
A megyei jogú városok részt vehetnek a Modern Városok programban, amelyet a kormány indított el. A városnak két olyan fejlesztése van eddig, amely már beépült az Európai Uniós források felhasználásába, az egyik az állatkerti fejlesztés, a másik pedig a kerékpárút-fejlesztés, ennek az összege 2,37 milliárd forint. Folyamatban van az északi iparterület fejlesztése, amely 3,7 milliárd forintos pályázati keret felhasználásával fog megvalósulni. Itt három útnál fognak beavatkozni, az egyik a Henger utca, ahova jelenleg két irányból lehet bejutni, egyrészt a Pápai út felé, a Valeo Auto Electric Magyarország Kft.-ig, ahol az utat keresztül szeli a cég területe, a másik oldal a Házgyári út felől megközelíthető, itt a Continental Hungária Kft. érhető el. A város fejlesztési elképzelései szerint a közbülső szakaszon, ami a Valeo cég területe, egy átjárható közlekedési nyomvonal fog kialakulni, illetve a szerződéses járatok megállóhelyeivel fog bővülni. Ezekhez közvetlenül kapcsolódik a Pápai út egy adott szakaszának rendbetétele is, valamint a Táncsics utcától a Márkó irányába forduló szakaszra vonatkozik a fejlesztés. A kelet-nyugati összekötő út első szakaszának fejlesztése is elindul, amely a Jutasi útig fog tovább bővülni.
A következő nagyobb közlekedési infrastrukturális beavatkozás a Károly templom, a kórház, az OTP Bank és a hotel területeinek metszésében két körforgalmi csomópont kialakítása.