A futótűzként tovaterjedő hírrel megegyező ütemben igyekeztek reagálni az üzemanyag előállító cégek is. Bár a globális felmelegedés folyamatának mesterséges felgyorsításához legnagyobb arányban az energia (minimum 35 %) járult hozzá, melybe kutatók szerint a hajtóanyag elégetés, energiatermelés, vagy éppen a felszabadult metán járul leginkább hozzá.
Egészítsük ki ez azzal, hogy a közlekedés is mintegy 13 %-át fedi le a káros-anyag kibocsátás fő forrásainak, derül ki az UNEP egy 2010-ben közzétett felméréséből. Mára e fenti adatok természetesen jóval kedvezőbbek, mind az ember, mind az összes többi földi szférának a szempontjából, ugyanis az elmúlt években egyre nagyobb szerephez jutott a megújuló energiaforrások népszerűsítése, bevett alkalmazása a felhasználásban, illetve a gazdálkodásban. Ám azt sem felejthetjük, hogy a múlt évben világszinten már mintegy 9 Magyarországnyi fő számára biztosított megélhetést ezeknek az energiahordozóknak a kihasználása, ahol pedig a feltételek adottak voltak, oda megfelelő anyagi támogatással ipar települhetett.
Hazai szinten ugyan van még miben fejlődnünk, az eddigi javulások például napelemtáblák, vagy biomassza hasznosítás terén viszont magukért beszélnek. A világméretű környezeti krízist mintegy előre észlelve állati és növényi eredetű biomasszát felhasználva kémiai és biológiai eljárások révén egyre több helyütt állítottak elő cseppfolyós bioüzemanyagot, ezúton is ellensúlyozva az egyébiránt lényegesen nagyobb sűrűségű kőolajszármazékoknak a káros-anyag emisszióját. Az immáron töltőállomásokon is értékesített bioüzemanyagot magas oktánszáma miatt főként üzemanyag-adalékként használják fel tiszta formában.
Térfogatszázaléka a Bioetanolnak lehet E5, E10 és E85-ös arányú, tehát a 85 %-ban etanolt tartalmazó üzemanyagnak közel 15 %-a pedig 95-ös oktánszámú benzinnek felel meg, mely köszönhetően a kormány által elfogadott jövedéki adókedvezménynek, mintegy 30-35 %-kal olcsóbban hozzáférhető a vezetőknek. A kimondottan bioetanolra specializált gépjárművek tulajdonosai mindennek örülhetnek, hiszen az így felhasznált benzinkeverékkel alig ötödével szennyezik a levegőt, mintha azt más benzinüzeművel tennék, ám a kibocsátás minimalizálásának terén csak a tisztán elektromos hajtásrendszerekkel sikerült áttörést elérni.
Hazai szinten is már egyre több elektromos gépjárművet vezetővel szembesülhetünk, ezzel együttesen a töltőállomások kiépítését is megkezdték és immár nagyobb vidéki városokban is átlagosan 2 töltőállomást is használhatnak a lakosok.
Villanyautósok népes táborát nevezhetjük meg a Közép-Dunántúl szívében elhelyezkedő Veszprém városában is, ahol 2017. harmadik negyedévében már a meglévő 2 fali töltőállományt további 2 db 2-es típusú csatlakozóval ellátott 22 kW-os teljesítményű töltővel bővítették, így egyre többen élvezhetik az azonnali, ingyenes energiatáplálás lehetőségét, tette közzé a Villanyautósok közösségi hírportálja. A 400W-os aljzatú váltóáramos töltőegységeket a Magyar Villamos Művek (MVM Group Zrt.) vállalta, ahogyan azok üzembe helyezését is.
A népszerűsítés, nem utolsó sorban szolgáltatásbővítésre való tekintettel, egy tavaly augusztusi bevallásuk szerint a cég már mintegy 50 töltőállomást állított fel. Gazdasági missziójuk kezdetekor, (2012-ben) még gyerekcipőben járt a hazai elektromos közlekedés. Sajátos előnyük ezeknek az állomásoknak, hogy az általános 5-6 órás töltésidőt legalább felére csökkenthetjük, amivel nemcsak magunknak, de egyúttal közlekedőtársainknak is mind több időt takaríthatunk meg, így válhat egy városi töltőhálózat minél optimálisabbá.
Míg benzinüzemű járműveknél a tank űrtartalma, addig az elektromos töltés során pedig az átmenő áram gyorsasága alapján tudunk tájékozódni. A töltésidőt századmásodpercnyi pontossággal ugyan nem szükséges meghatároznunk, mégis jó támpontot adhat, ha karórát tartunk magunknál.
Amennyiben töltésidő alatt utasaink vigyáznak a járműre, mi azonban szeretnénk további ügyeket intézni, úgy akár többfunkciós karórával is felmérhetjük a töltésidőt, ruházzunk be éppen egy dizájnos férfi karórába, vagy exkluzív kivitelű női karórába, egy speciális weboldal termékkínálata közül valószínű kedvező áron is hozzá tudunk jutni kiszemelt darabjainkhoz. E módszer gyakorlatba építésével, független az út hosszától, könnyen kikövetkeztethetjük a töltőoszlopok valós teljesítményét.
Ugyan bár a fejlesztések Veszprém és a környező városok hatékony energiagazdálkodási lehetőségét hivatottak elsősorban elérni, ezzel párhuzamosan a bioetanol teljesítménynövelő hatását sem hanyagolhatjuk el, ugyanis a 2 ezer cm3-es hengerűrtartalmú motoroknál legalább 35 lóerővel magasabb teljesítményt érhetünk el, írja az „OIL!”.