Az egyes kiállítások két-két évig lesznek láthatóak, amelyek csupán a kiállítótér egy részét töltik be, hogy a látogató összehasonlíthassa a különböző országokból és korszakokból származó alkotásokat.
- A nyitószerep azért jutott Svájcnak, mert itt született meg a konkrét művészet, és innen sugárzott ki más országokba - részletezte Katrin Heidt zürichi művészettörténész. - A következő kiállítók Franciaország, Németország és más országok, hogy az áttekintés valódi áttekintés lehessen. A svájci művészeten belül fontos helyet foglalnak el az úgynevezett Zürichi Konkrétok, például Max Bill, Camille Graeser, Verena Loewensberg és Richard Paul Lohse, akik így együtt most először láthatóak Magyarországon.
- Ez nem a nagy gesztusok és gyors hatások művészete, sokkal inkább csöndes művészet, amely az érzékek élesítésére, a részletek megfigyelésére, az elmélyedésre késztetheti a befogadót. Kérdésekkel, mint például, hogy hány színárnyalat van a képen, hogyan viszonyul egymáshoz forma és szín, bárki eljuthat a képek titkáig, bárki megfejtheti őket. Ezt nevezhetnénk a konkrét művészetre jellemző demokratikus elvnek. Szóval nem kell hozzá előzetes tudás, csupán némi kíváncsiság és idő.