A bank még tavaly nyáron költözött át ideiglenesen a Dimitrovba, hogy az átalakítás után idén tavasszal már egy méltóbb, dizájnban és technológiában is fejlettebb környezetben fogadhassák az ügyfeleket.
A fejlesztés pontosan illeszkedik a pénzintézet stratégiai elképzeléseinek és sikereinek sorába: az elmúlt évben a vállalat minden idők legjobb teljesítményét nyújtotta, bevételeik közel 40%-át pedig már a nyolc külföldi országban megtalálható leánybankjaik adják. Ezzel a számmal egyébként Európa egyik legtőkeerősebb és az ország leginnovatívabb bankja címet is elnyerték, a tőkeerőnek köszönhetően pedig akvizíciós törekvéseik részeként két új bankot nyitottak az államhatáron kívül – egyet Szerbiában, egyet pedig Horvátországban – mondta el Kovács Antal vezérigazgató-helyettes a megnyitón.
Nemcsak a bankfiókok számában jár az élen az intézmény, de az ügyfeleknél is jók a pontjaik: náluk a legalacsonyabb a bankváltók száma, míg az új kliensek megszerzésében a legjobbak. A jövőben éppen ezért az ügyfélélmény fokozására szeretnének nagy hangsúlyt fektetni. Ennek egyik eleme a digitális átalakulás, aminek eredményeként már mindenhol elérhetők a digitális aláírópadok: jelenleg összesen 850 ezer regisztrált tag használja a módszert, év végéig pedig szeretnék másfél millióra növelni ezt a számot, hosszú távon pedig az lenne a cél, hogy teljesen megszűnjön a fiókokban a papír alapú ügyintézés, és elsősorban tanácsadásra szolgáljanak a helyek. (Csak érzékeltetésként, a megoldással eddig közel 13 millió papír kinyomtatását spórolták meg.)
Jó úton járnak, amit az online intézhető személyi kölcsönök növekedése is jelez: a felvétel 18,5%-a már az interneten zajlik. De hatalmas népszerűségnek örvendenek a 24 órában működő befizetős ATM-ek is, melyek száma a jelenlegi 200-ról év végére várhatóan el fogja érni a 250-et, és a főként a fiatalokra szabott Simple by OTP mobilos fizetési módszer is sokak körében hódít.
Porga Gyula polgármester szerint mindez jól mutatja a pénzintézet erejét, ami Veszprémre is pozitívan hat, s amire egyébként társadalmi ügyek támogatása esetén is mindig támaszkodhat a város. A fejlesztés révén pedig nemcsak az ügyfelek jutnak magasabb szintű szolgáltatáshoz, de a munkavállalók is jóval szebb környezetben dolgozhatnak, ami kiemelt jelentőségű, hiszen a fizetés mellett ez is fontos szerepet játszik abban, mennyire tudják megtartani ma a cégek alkalmazottaikat.
Ács Lajos veszprémi fiókvezető meglátása szerint egyre inkább megváltoznak a bankolási szokásaink, ezért ehhez kell igazodniuk nekik is: a cél az, hogy az alapvető tevékenységeket 0-24 órában gyakorlatilag bárhol elvégezhessék az ügyfelek, az intézményekben pedig csak speciális feladatokat intézzenek, illetve tanácsadásban részesüljenek. Ezt tartották szem előtt a felújítás során is, gondolva a jövőbeli változásokra is. Jelenleg naponta átlagosan 600-700 betérő ügyfelük van, akiket 50 alkalmazott szolgál ki, de a szám később akár 8-10 fővel bővíthető.