Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Továbbra is működik a kettős mérce a Facebookon

2018. augusztus 22. 4:00
Zuckerberg és csapata már nem csak oldalakat, hanem egyéni felhasználókat is cenzúráz, ha gondolkodásuk nem illik be az általuk képviselt világnézetbe. A gondolatrendőrség ezúttal rám is lecsapott.

Sajnos megszokhattuk, és semmi újdonság nincs abban, hogy a világ legnagyobb oldala, a magát függetlennek és szabadnak tartó Facebook napról-napra hallgattat el a „progresszív-haladó” világnézettel egyet nem értő oldalakat. Erről már több felmérés is született, legutóbb a 444 készített érdekes interjút egy névtelen moderátorral, de már az amerikai kormány is felfigyelt arra, hogy a Facebook és a Spotify is diszkriminálja a republikánus/konzervatív hangokat.

Való igaz, a Facebook egy magánvállalkozás és a regisztrációval elfogadjuk a felhasználási feltételeket (vagyis gyakorlatilag majdnem azt csinál, amit akar), tehát semmi okom nem lehetne arra, hogy meglepődjek azon, hogy törölték egy bejegyzésemet. De mégis, hisz az édeskés álom, hogy itt demokrácia és szólásszabadság van, csupán egy jól hangzó marketingduma. Úgy tűnik, az egyszeri kisembert is eléri a vélemény-diktatúra.

Történt ugyanis, hogy megosztottam egy linket arról, hogy támogatom az itthoni gender-szak megszüntetését, erre másnap reggel ezzel fogadott a Facebook (az már egy másik cikk lenne, hogy elméletben szép dolog a gender-szak, de véleményem szerint gazdasági szempontból nem racionális, kevésbé tudományos, és inkább egy ideológiai és lopakodó szemléletformálás).:

Tehát törölték az általam megosztott linket azért, mert az nem illik bele a közösségi alapelvekbe és kéretlen tartalom. Ezek alapján elmondható, hogy kéretlen tartalom az, ha a Facebook „gondolkodásával” szemben foglalok állást valamiről. Nem illik bele a közösségi alapelvekbe, ha konzervatív megközelítéssel fejtem ki valamiről a véleményem.

Egy életre megtanultam: vagy lenyelem és olyat posztolok, ami „megfelelő”, vagy kuss.

Címlapfotó: Sky News, Getty Images

Ge. Á.
további cikkek
Mit tud a dubai csoki, amit más nem? - Marketinget legfőképp Hétvezér Mit tud a dubai csoki, amit más nem? - Marketinget legfőképp Valamit rosszul tudtunk a marketingről. Amikor már komplett tudományterületté nőtte ki magát a közgazdaságtanból az, hogy egy terméket megszerettessenek a vevőkkel és minden szelet csokoládé eladására külön stratégiát is alkotnak az irodaházak minimalista stílusában berendezett tárgyalóiban a marketingcsapat fiatalosan dinamikus tagjai, akkor az ember olyan értetlenül áll a dubai csoki népszerűsége előtt, mint John Travolta a Ponyvaregény mémmé vált jelenetében. Hiszen egy óriásplakáton sem köszön vissza, egy televíziós reklám sem szól arról, de még a Youtube-videók elején sem idegesít tizenöt másodpercen keresztül az a bejátszás, hogy milyen jó ez a tejcsokiba burkolódzó pisztáciakrémes tahinises – pirított török cérnametéltes – arab édesség-csoda. 2024. december 19. 15:49 Nem kérünk többet a „mai fiatalokból” Hétvezér Nem kérünk többet a „mai fiatalokból” De igen, a fiatalokból természetesen kérünk, és akkor most áttérek egyes szám első személyre, mert más nevében nem beszélhetek, de bizonyára nemcsak én tapasztalom, hogy a „mai idősek” – persze nem mindenki, de akkor maradok én is az általánosításnál – folyamatosan lenézik a fiatalabbakat. Teszik ezt úgy, hogy valószínűleg a maguk módján ők pont ugyanolyanok voltak fiatalon, mint a mostaniak. 2024. december 1. 21:12 Képzelt tudósítás egy magyar sajtótájékoztatóról Hétvezér Képzelt tudósítás egy magyar sajtótájékoztatóról Figyelem! A következő tudósítás egyelőre egy meg nem történt sajtótájékoztatóról szól. Viszont a Tisza párt háza táján az elmúlt napokban nyilvánosságra került hangfelvételekből és az azokra adott magyarpéteri reakciókból kiindulva egyáltalán nem biztos, hogy a közeljövőben ne válna mindez valósággá. Véleménycikk. 2024. november 17. 21:18 Útmutató, hogyan állj ki magadért telefonon, miközben egy gép felel Hétvezér Útmutató, hogyan állj ki magadért telefonon, miközben egy gép felel Biztos rengeteg előnye van annak, amikor telefonos reklamáció során nem élő ember, hanem egy gép végzi el a kevéssé kellemes munkát, hiszen őszintén, ki ér rá naphosszat panaszokat hallgatni, ha nem egy gép. De vajon hogyan lehet kiállni a véleményünkért, amikor nem is érti, amit mondok? Útmutató (a negatív példa is példa) ahhoz, hogyan őrizzük meg a hidegvérünket egy ilyen esetben. 2024. november 3. 17:55

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.