A jó landing oldal szerepe
Miután a kedves vevő megtalálta hirdetésünket, rákattintott a Facebookon, egy hírlevélben, vagy az AdWords-ön keresztül az adott linkre, megérkezik a landing oldalra (Landing Page). A különböző célcsoportoknak megfelelően ez a landing oldal többféle lehet, mert a különböző célcsoportoknak, különböző hirdetési felületek ragadják meg a figyelmüket és kattintanak rájuk. És ugyanúgy, ahogy eltérő hirdetés felületekre kattintanak, a landing oldalakat is úgy kell megtervezni – megfelelő információt kell kihangsúlyozni, hogy biztos az oldalunkon tudjuk tartani a leendő vevőket, bizalmat érezzenek a cégünk iránt, körbenézzenek kínálatunkban, vásároljanak, kapcsolatba lépjenek velünk, feliratkozzanak hírlevelünkre (ezzel még több személyre szabott információt lehet eljuttatni számukra). A cél az legyen, hogy legyenek vevőink/ajánlatkérőink/ügyfeleink.
A rossz landing oldalak
Ha a landing oldalunk nem teljesíti a neki szánt szerepet, akkor hiába áldozunk rengeteg pénzt a weboldalunk fejlesztésére, fizetett hirdetésekre, vagy a forgalomterelő hirdetésekre, amint a vevő landol az oldalunkon, lehet tovább is áll, csak látogató marad. Miért lehet ez? Nem keltjük fel megfelelően a figyelmét, nincs meg a megfelelő információ, nem ébresztünk bizalmat benne. Előfordulhat az is, hogy nem megfelelő gyorsasággal töltődik be a weboldal, esetleg nem mobilbarát oldalt fejlesztettünk ki, hiányzik a pontos, áttekinthető információs felület.
Mit tartalmazzon a jó landing oldal?
A leendő vevőnk rákattintott egy hirdetésre, ezért fontos az, hogy a landing oldalra érve, egyből szembe találja magát azzal az adott termékkel/szolgáltatással, figyelemfelhívó képi- és szöveges tartalma további maradásra ösztönözze. Arról kell meggyőzni, hogy ha a mi termékünket/szolgáltatásunkat választja, akkor jól fog dönteni, nem bánja meg!
Legyen az oldal felépítésében logika, letisztultság. Vizuális elemekkel világítsunk rá a termék előnyeire, valamint egyszerűen lehessen eljutni addig a pontig, amíg megrendelik a terméket/szolgáltatást, kapcsolatba lépnek velünk, vagy árajánlatot kérnek.
Fontos, hogy az oldalunk jól kezelhető legyen asztali-, táblagépen, mobileszközön is. A gyors betöltődés kulcsfontosságú, 3 mp-nél hosszabb ideig semmiképp se tartson. Fontos, hogy kötelező tartalmi elemek is megjelenjenek:
- A cég bemutatása – indokoljuk, miért válasszon minket a vevő.
- Miért a mi termékünk/szolgáltatásunk jobb, mint a konkurenciáé, hangsúlyozzuk a termékünk/szolgáltatásunk egyediségét, egyedi jellemzőjét, de ne soroljuk fel az összes tulajdonságot. Legyünk lényegre törőek.
- Korábbi ügyfelek véleményeit jól látható helyre tegyük.
- Legyen fejléc-lábléc, ahol mindig látjuk a cégnevet, elérhetőséget.
- Személyesítsük meg kollégáinkat – használjunk igényes arcfotókat.
- Call-to-action, vagyis a cselekvésre ösztönző elemek (kapcsolatfelvétel, ajánlatkérés, vásárlás) átlátható elhelyezése.