ECOPORT MAGAZIN A granolákat és müzliket gyártó Hester’s Life egy éve indult Veszprémben, ami alatt begyűjtöttek két fontos díjat, és rátaláltak egy akkora fogyasztói rétegre, amelyről nem is tudták, hogy létezik. A tulajdonosokat, Porkoláb Esztert és Kráml Dávidot kérdeztük."> ECOPORT MAGAZIN A granolákat és müzliket gyártó Hester’s Life egy éve indult Veszprémben, ami alatt begyűjtöttek két fontos díjat, és rátaláltak egy akkora fogyasztói rétegre, amelyről nem is tudták, hogy létezik. A tulajdonosokat, Porkoláb Esztert és Kráml Dávidot kérdeztük.">
2021. december 9.
//
Natália névnap

Őszintén a lényeget

2018. szeptember 23. 9:40
Ecoport magazin
ECOPORT MAGAZIN A granolákat és müzliket gyártó Hester’s Life egy éve indult Veszprémben, ami alatt begyűjtöttek két fontos díjat, és rátaláltak egy akkora fogyasztói rétegre, amelyről nem is tudták, hogy létezik. A tulajdonosokat, Porkoláb Esztert és Kráml Dávidot kérdeztük.

A Hester’s Life gyakorlatilag mentes granolákat gyárt. A termékekben se hozzáadott cukor, se glutén, se szója, se tej, se színezék, se tartósítószer nincs. Honnan jött az ötlet?

Porkoláb Eszter (dietetikus): Egyszer egy multiban álltunk a müzlik között, ahol azt vettük észre, hogy nem találunk olyat, amiben ne lenne cukor vagy földimogyoró, amit Dávid kifejezetten nem szeret. Ott merült fel a kérdés, hogy miért ne gyárthatnánk mi magunk glükóz- és fruktózszirup-mentesen, olyan összetevőkből, melyet mi magunk is szívesen fogyasztunk. Olyan terméket akartunk, amiről evés közben ne jöjjek rá, hogy az egy mentes termék.

A reggelijeinkben az a jó, hogy élvezeti értékük gyakorlatilag megegyezik a cukorral, tartósítószerekkel, ízfokozókkal telenyomott granolákéval, mégis úgy lehet fogyasztani őket rendszeresen, hogy később ebből nem származik semmiféle kárunk.

Kráml Dávid (grafika, design): Ha mentes termékkel egészségesen akarnak táplálkozni az emberek, akkor sokszor – sajnos – csak ízetlen produktumokkal találkoznak. Így az elhatározás, hogy javítsanak a táplálkozásuk minőségén, hamar ki is fullad. Erre szerettünk volna „ellenszert” a napindító étkezés esetében.

Kráml Dávid és Porkoláb EszterKráml Dávid és Porkoláb Eszter

A többiek miért nem csinálják így?

KD: Jó a kérdés. Van, ahol óriás üstökben, rövid idő alatt készülnek a keverékek, mi viszont minden egyes csomagot szó szerint, kiporciózva, kézimunkával töltünk meg. A mi technológiánk másokéhoz képest bonyolultabb, időigényesebb és költségesebb. Egy napi több tízezer dobozt eladó márka miért zárná ki az olcsó szirupokat, gyümölcskészítményeket, adalékokat, ha nem célkitűzés az egészségmegőrzés?

PE: Két fontos csoportot szerettünk volna megszólítani. Az egyik, akik egészségesen akarnak étkezni gyakorlatilag kompromisszumok nélkül, de nem akarják – bár eddig kénytelenek voltak – az élvezeti értéket háttérbe sorolni. A másik, akik nem köthetnek kompromisszumot betegségük miatt, gondolok itt a gluténérzékenyekre, tej- vagy laktózérzékenyekre, cukorbetegekre... Ők azok, akik életük végéig rá vannak kényszerítve arra, hogy tartsanak egy bizonyos diétát. Ezt szerettük volna számukra színesíteni.

KD: Bátran és büszkén vállaljuk összetétel-listánkat. Nem ismerek olyan élelmiszeripari gyártót a szegmensünkben, aki ezt így rá meri írni a dobozaira.

NÉVJEGY
Hester’s Life Kft.
Indulás: 2017. szeptember, 3 fővel
Foglalkoztatottak száma 2018-ban: 7 fő
Telephely és gyártás: Veszprém
2018-as év végi várható bevétel: 50 millió forint

Mennyire vagytok versenytársai a multiknak? Cél-e, hogy kiharapjatok egy szeletet az ő tortájukból?

KD: Az elején nem gondoltuk, hogy cél lehet. Azt hittük, hogy csak egy szűk réteg fogékony erre. Időközben vettük észre, hogy hiánypótló dolgot hoztunk létre. Mi magunk formálunk egy réteget, és rájöttünk, hogy elértünk dolgokat, van egyfajta kultúrateremtése, edukálása a fogyasztóknak azáltal, hogy alternatívát adunk nekik. Ez nagyképűnek tűnhet, de el kell hogy mondjuk, hogy naponta kapunk telefonokat és leveleket, ahol elmondják a vásárlók, hogy mennyire jó, hogy léteznek a termékeink... Jelenleg online a webshopunkon, illetve országosan bioboltokban lehet hozzájutni a termékeinkhez, de hosszútávú célunk, hogy az európai piacra is kilépjünk.

A csomagolás is elég ízlésesre sikerült.

KD: A beltartalom mellett fontos volt az is, hogy vonzó megjelenést kapjon a termék. Hogy miután megkóstolod, az az érzésed legyen, hogy ez baromi jó. Így alkottuk meg a csomagolást, ami idén a Pakk design versenyen az év csomagolása díjat kapta.

Egy év alatt két díj

Great Taste Award 2018: egy aranycsillag
A Crunchy Nuts nevű mindenmentes termékek szereztek egy aranycsillagot az élelmiszeripar Oscarjaként is emlegetett nemzetközi versenyen.

Pakk Design verseny: 2018-as év legjobb csomagolása 49 nevező közül „egyéb élelmiszer” kategóriában lett 2018 legjobbja a Juliushard által tervezett Hester’s Life-csomagolás (olyanokat előztek meg, mint a Fino,Cornexi, Mogyi, vagy az Apenta, Lidl).

A cikk eredetileg az Ecoport magazin idei őszi számában jelent meg.

Ge. Á.

További cikkek

Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnöke: 36 milliárd forintos kárt is okozhatott a műtrágya kartellezés a magyar gazdáknak
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnöke: 36 milliárd forintos kárt is okozhatott a műtrágya kartellezés a magyar gazdáknak
Bige László és cégei akár 36 milliárd forinttal is megkárosíthatták a gazdákat az elmúlt hét évben -mondta Győrffy Balázs, a NAK elnöke péntek délután Veszprémben.
Veszprém Magyarországgal együtt előre megy, nem hátra
Veszprém Magyarországgal együtt előre megy, nem hátra
A legfontosabb kormányzati támogatásokról tartott sajtótájékoztatót Ovádi Péter, a térség országgyűlési képviselője.
A magyarok 12 százaléka 12 hónapig bírná ki jövedelem nélkül
A magyarok 12 százaléka 12 hónapig bírná ki jövedelem nélkül
A magyarok 12 százaléka 12 hónapig bírná ki jövedelem nélkül, a lakosság 67 százaléka tudott több-kevesebb rendszerességgel pénzt félretenni az elmúlt egy évben - közölte a Provident Pénzügyi Zrt. az MTI-vel az anyavállalata, az International Personal Finance (IPF) megbízásából készült nemzetközi felmérés alapján.
Nőtt az ásványvíz-, üdítő- és gyümölcsléforgalom az idén az első három negyedévben
Nőtt az ásványvíz-, üdítő- és gyümölcsléforgalom az idén az első három negyedévben
Az ásványvizek, ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek és jegesteák forgalma 1,912 millió liter volt az idén az első három negyedévben, 3 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, de így is 4 százalékkal elmaradt a 2019-es azonos időszakitól - közölte a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség az MTI-vel.
A magyarok átlagosan 59 ezer forintot terveznek költeni az idén karácsonyi ajándékokra
A magyarok átlagosan 59 ezer forintot terveznek költeni az idén karácsonyi ajándékokra
A magyar lakosság átlagosan személyenként 59 ezer forintot tervez költeni az idén karácsonyi ajándékokra - közölte a Telenor pénteken az MTI-vel a magyarok ünnepi fogyasztási és kapcsolattartási szokásairól készült országos reprezentatív kutatása alapján.