Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Tudjuk még szívből értékelni azt, amink van?

2019. április 17. 4:05
A Z-generáció tagjai az azonnali kielégítés világában nőttek fel. Nem voltak rákényszerülve, hogy különböző megküzdési technikákat, stratégiákat sajátítsanak el. Szemük előtt már csak az lebeg, hogy mindig jön egy új és fiatalabb. De nem mindig az új a jó.

„Bezzeg az én időmben!” „Ezek a mai fiatalok, nekik már semmi sem szent!” Ismerősek ezek a mondatok? Szerintem mindannyian hallottuk már bizonyos szituációkban, és abban is biztos vagyok, hogy sokan már forgatják a szemüket e mondatokkal való találkozáskor. 25 évesen hihetetlen, de én is fiatalnak számítok, és igen, van, hogy már engem is zavar, hisz mindannyian tudjuk - minden kornak meg voltak a maga szépségei és negatívumai. Mégis ehhez a témához szorosan kapcsolódik az a történet is, ami március végén felrobbantotta az internetet.

Manapság olyan rendszerességgel váltogatjuk telefonunkat, autónkat, mint a fehérneműnket. Sajnos ez a szemlélet a kapcsolatainkba – akár barátokról, akár szerelmi társról beszélünk – is beférkőzött. De ez nem mindig volt így.

Sok külső inger, többek között a kommunikáció és a bizalmas viszony hiánya az elődeinkkel vezethetett ahhoz a szemlélethez, amit a mai fiatalok a tulajdonláshoz társítanak. A reklámok is sokszor ellenünk játszanak. Vágyat ébresztenek bizonyos dolgok után, és mi úgy vagyunk programozva, hogy máris szaladunk, és utánozzuk a reklámban szereplő személyeket.

Nem tudjuk megbecsülni és értékelni azt, amink van! Mindig az újabb, fiatalabb és jobb kell nekünk, mit sem törődve azzal, hogy a régi mennyi emléket adott nekünk!

A pár héttel ezelőtt az interneten és a médián „végigszáguldó” zöld Trabant azért is lehet kuriózum, mert manapság nem igazán vigyázunk értékeinkre. A veszprémi 31 éves Trabant története megmutatja nekünk azt, hogy micsoda értékek birtokába juthatunk, ha nagy gondossággal óvjuk tulajdonunkat. Az unoka elmondása szerint nagypapája mindenben nagyon precíz volt, mind a munkájában, mind a gondoskodásban a Trabantja és szerettei felé.

Ezt mi sem mutatja jobban, mint ahogy már a szakértői oldalakon is beszámoltak arról, hogy a kocsi makulátlan, szinte új állapotban találta meg új tulajdonosát. Minden használat után – a papa csak a bevásárlást intézte, valamint az unokákért ment a bölcsibe a zöld szépséggel – a garázsba állítva egy ponyva alatt pihent. Még az új kárpitot sem használták, hisz szabó szakmáját tekintve a nagypapa már az első napokban huzatot varrt az ülésekre.

Gyermekei és unokái megtanulhatták a papától, hogy ha van egy kincsük, amiért ténylegesen ők dolgoztak meg, arra mindig minden körülmények között a tőlünk telhető módon vigyázzunk és óvjuk.

Krónusz-Riskó Annamária
további cikkek
Próbafülke: segítsen az eladó, vagy jobb, ha békén hagy? Hétvezér Próbafülke: segítsen az eladó, vagy jobb, ha békén hagy? Nem vagyok nagy vásárló, ritkán, amikor szükségem van új ruhára, általában az első tetszetőset felpróbálom, és ha nincsen különösebb problémám vele, akkor megveszem. Egy ideje viszont azt tapasztalom, hogy az eladók komolyabban akarják venni a ruhavásárlásomat, mint én magam. 2025. január 26. 21:41 Egy szál gyűrött papírzsebkendő Hétvezér Egy szál gyűrött papírzsebkendő Két hölgy sétál az Óváros téren. Egyszer csak egy gyűrött papírzsebkendő bucskázik át előttük a téren, pont, mint a western-filmekben, amikor a sivatagi szél az ördögszekereket görgeti a cowboy-ok lábainál. A két nő reakciója pedig nem is lehetett volna veszprémibb. 2025. január 12. 21:21 Mit tud a dubai csoki, amit más nem? - Marketinget legfőképp Hétvezér Mit tud a dubai csoki, amit más nem? - Marketinget legfőképp Valamit rosszul tudtunk a marketingről. Amikor már komplett tudományterületté nőtte ki magát a közgazdaságtanból az, hogy egy terméket megszerettessenek a vevőkkel és minden szelet csokoládé eladására külön stratégiát is alkotnak az irodaházak minimalista stílusában berendezett tárgyalóiban a marketingcsapat fiatalosan dinamikus tagjai, akkor az ember olyan értetlenül áll a dubai csoki népszerűsége előtt, mint John Travolta a Ponyvaregény mémmé vált jelenetében. Hiszen egy óriásplakáton sem köszön vissza, egy televíziós reklám sem szól arról, de még a Youtube-videók elején sem idegesít tizenöt másodpercen keresztül az a bejátszás, hogy milyen jó ez a tejcsokiba burkolódzó pisztáciakrémes tahinises – pirított török cérnametéltes – arab édesség-csoda. 2024. december 19. 15:49 Nem kérünk többet a „mai fiatalokból” Hétvezér Nem kérünk többet a „mai fiatalokból” De igen, a fiatalokból természetesen kérünk, és akkor most áttérek egyes szám első személyre, mert más nevében nem beszélhetek, de bizonyára nemcsak én tapasztalom, hogy a „mai idősek” – persze nem mindenki, de akkor maradok én is az általánosításnál – folyamatosan lenézik a fiatalabbakat. Teszik ezt úgy, hogy valószínűleg a maguk módján ők pont ugyanolyanok voltak fiatalon, mint a mostaniak. 2024. december 1. 21:12

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.