Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

LELLE2 – Tanuljunk meg tanulni! – KÖZÉPISKOLÁSOK TANULÁSI KÉSZSÉGEINEK FEJLESZTÉSE

2019. április 29. 13:11
Az Európai Bizottság által meghirdetett ERASMUS+ Program keretében 2018-ban “LELLE2 – Tanuljunk meg tanulni! – Középiskolások tanulási készségeinek fejlesztése” címmel nyert pályázati támogatást a Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kara által vezetett konzorcium. Az Európai Unió 297.386,- euró összegű támogatást nyújt a 2018. szeptember 1-jén elindult 2018-1-HU01-KA201-047839 azonosító számú projekthez, amelynek tervezett befejezési dátuma 2020. december 31.

A Gazdaságtudományi Kar által vezetett stratégiai partnerség projekt megvalósításában az Eszterházy Károly Egyetem – Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, a Statny Pedagogicky Ustav (Szlovákia), a Cirkevná spojená škola MARIANUM (Szlovákia), Liceul Teoretic „Téglás Gábor” (Románia), Kuressaare Gümnaasium (Észtország), és a Szekszárdi I. Béla Gimnázium, Kollégium és Általános Iskola vesznek részt.

A LELLE2 projekt az egyetemi hallgatók tanulási készségeinek fejlesztésére irányuló LELLE projekt továbbgondolásán alapul, melynek fókuszában 3 kompetencia – a tanulási út menedzselése, a kritikus gondolkodás és a problémamegoldás feltárása, mérése és fejlesztése – volt.

Ahhoz, hogy valaki sikeres legyen felsőfokú tanulmányai során, vagy munkába állásakor, a tárgyi tudáson kívül szüksége van olyan “finom készségekre” és jellemvonásokra is, amiket oktatási intézményekben ma még nem tanítanak, így azokat a diákoknak maguknak kell elsajátítaniuk. A projekt elsődleges célja, hogy a középfokú oktatási intézményekből kikerülő fiatalok rendelkezzenek ezekkel a készségekkel és képességekkel még azelőtt, hogy a felsőoktatási intézményekbe felvételt nyernek, vagy a munkaerőpiacon elhelyezkednek.

A LELLE2 projekt eddigi főbb mérföldkövei:

Nemzetközi projekttalálkozó Veszprémben – 2018. október

2018. október 8-9-én Veszprémben rendezték meg az első nemzetközi projekt találkozót. A Kick-off meeting eredményesen, az összes partner részvételével zajlott, így a projektmunka sikeresen elindult.

A projekt első eredményei

A projekt kezdeti szakaszában a LELLE2 csapata egy kvalitatív kutatást végzett, amelynek a célja az volt, hogy feltárja a középiskolákban alkalmazott jó gyakorlatokat a készségfejlesztésben. Három, a munka világa szempontjából kritikus készségre koncentráltunk: a kritikai gondolkodásra, a problémamegoldásra és a saját tanulás menedzselésére. A kutatásba négy országból 61 tanárt vontunk be, rajtuk kívül 9 vállalat és 3 oktatáskutató intézet is részt vett az interjúkon. Az így összegyűjtött jó gyakorlatok közül készségenként 10 darabot válogattunk ki a további munkához. A fő cél ugyanis az, hogy a három felsorolt készség fejlesztése minél jobban beilleszthető legyen a hétköznapi tantárgyak középfokú tanterveibe.

Nemzetközi projekttalálkozó Pozsonyban – 2019. március

A LELLE2 partnerség második nemzetközi projekttalálkozóját Pozsonyban tartották meg a szlovákiai Állami Pedagógiai Intézet szervezésében. A kétnapos munka során a projektmenedzsment kérdések megvitatásán túl a partnerek megbeszélték a jó gyakorlatok a készségfejlesztésben gyűjteményének eredményeit, valamint a jövőbeli terveket, mint például a „How to Teach How to Learn” - tréningkönyv és az ehhez kapcsolódó pozsonyi módszertani oktatás előkészítését, továbbá a középiskolai diákok kompetenciamérését.

Jövőbeli tervek

A LELLE2 projekt következő szakaszának (O2) egyik fő feladata a középiskolai tanárok számára készülő tréningkönyv (How to Teach How to Learn) kidolgozása az O1 szakaszban meghatározott jó gyakorlatok alapján. Az egy hetes módszertani oktatásra 2019 júliusában kerül sor, ahol a középiskolából érkező tanárok elsajátítják a folyamatot, és augusztus végén saját kollégáiknak tanítják meg, hogyan érdemes a tantervükbe beépíteni a javasolt módszereket.

A kézikönyvvel párhuzamosan állítjuk össze a diákok kompetenciamérésére szolgáló kérdőívet, amelyet a 2019/2020 szeptemberi tanítási év elején és végén alkalmazunk, hogy megvizsgáljuk a kritikus gondolkodás, problémamegoldás és saját tanulási út menedzselése készségek változását.

vehir.hu
további cikkek
Állami kitüntetéseket vettek át a Pannon Egyetem oktatói Állami kitüntetéseket vettek át a Pannon Egyetem oktatói Az államalapítás ünnepe, augusztus 20-a alkalmából állami kitüntetéseket adtak át a Pannon Egyetem több oktatójának. 2019. szeptember 2. 14:23 Idegennyelvi nyári táborok a Pannon Egyetemen Idegennyelvi nyári táborok a Pannon Egyetemen A Pannon Egyetem az Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program keretén belül pályázatot nyújtott be az EFOP-3.2.14-17 számú „A középfokú oktatásban résztvevő tanulók nyelvtudásának javítása, valamint a sikeres emelt szintű idegennyelvi érettségire való felkészítés biztosításának megvalósítása” tárgyú felhívásra. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma az EFOP-3.2.14-17-2017-00003 azonosító számú „Nyelvtanulással a boldogulásért” című pályázatot 330 000 000.- Ft vissza nem térítendő támogatásban részesítette. A projekt 2018.január 1-jén indult és 2020. december 31-én zárul. 2019. június 25. 13:20 Nyugdíjasok is tanulhatnak az egyetemen Nyugdíjasok is tanulhatnak az egyetemen A Pannon Egyetem és a Szomszédok Nyugdíjas Szövetkezet szabadegyetemet hirdet nyugdíjas korosztály számára Veszprémben. A havi rendszerességű programokon az egyetem, művészet, üzleti élet és kultúra szereplői hétköznapi nyelven adják át tudásukat. 2019. június 19. 12:00 Veszprémben is indul a Paks II. Akadémia Veszprémben is indul a Paks II. Akadémia Paks II. Akadémia néven képzési együttműködés jön létre az új atomerőművi blokkok kivitelezéséért felelős projekttársaság, azaz a Paks II. Zrt. és hat egyetem között. A Paks II. Akadémia program keretében szeptembertől vehetnek részt az érdeklődők az alapképzésre épülő atomerőművi üzemeltetési szakmérnök megnevezésű szakirányú képzésben. A Pannon Egyetem is a leendő képző intézmények között szerepel, az erről szóló támogatási szerződés aláírására szerdán került sor az intézmény Rektori Nagy Tanácstermében. 2019. május 29. 13:16

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.