Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre
2025. április 21. Konrád
2025. április 21. Konrád

Ezeket a jeleneteket kár lett volna törölni

2019. július 11. 2:00
Caro Emerald a VeszprémFest első napján egy komplett múltidéző filmet rendezett: az eleje kicsit visszafogott volt, de a fináléjelenet stílszerűen egy musical grandiózusságát hozta.

Az egyik kedvenc bandám frontembere elmondása szerint gyakran meglehetősen esetlennek érzi magát a színpadon, mert amit ott leművel táncolás címszó alatt, az szerinte pont olyan, mint egy partra vetett hal vergődése. Mindez mondjuk nem akadályozza meg abban, hogy össze-vissza ugráljon, és valószínűleg pont emiatt is imádja a közönség.

Szerintem valahol Caro Emerald is így érezheti magát – ha nem is partra vetett halként, mert ez esetében erős túlzás lenne, de legalábbis némileg megilletődve. A koncert elején be is vallotta, hogy mindig meglepi, amikor kiáll a színpadra és egy egész tömeg fogadja – hát tegnap aztán volt is tömeg a VeszprémFesten, a telt házas koncerten konkrétan komoly logisztikát igényelt a kezdés előtt egyik oldalról átvergődni a másikra a helyünkre a zsúfolásig megtelt kertben.

Képgaléria - vehir.hu

Szóval lehet, ezért is volt az a benyomásom úgy a koncert háromnegyedéig, hogy Caro Emerald színpadi jelenléte annyira nem erős: mintha egy 40-es, 50-es évekbeli kedves, amerikai háztartásbeli feleséget néznék, aki aztán nem fogja az emancipáció vágyától túlfűtve a képedve vágni a konyharuhát, ellenben akinek mindig is az volt a nagy vágya, hogy énekeljen, és ez teljesült is, mert simán megvan hozzá a tehetsége, de a nagyszínpadon még egy kicsit idegenül érzi magát, ezért a dívásnak-durcásnak szánt érzéki megmozdulások kezdő színésznő módjára csöppet mesterkéltre sikerülnek.

Persze lehet, mindez csupán műfaji sajátosság, és tulajdonképpen mindez nem is számít túl sokat, mert Emerald dalai tökéletesen elegek volt ahhoz, hogy az első pillanattól fogva berántsanak ebbe a letűnt, ma már csak képzeletbeli világba, és a munkásságát előzetesen egyáltalán nem ismerve is végigringatózzam a másfél órát. A holland énekesnő különös vonzódással bír a 40-es, 50-es évek amerikai filmjei és zenéi iránt, mambóval, tangóval kevert jazzes dalait is főként ezek ihlették, amiket hallgatva egymás után rajzolódtak is ki előttünk a jelenetek.

Egy régi, híres musicalbe csöppenve, kézen fogva sétáltunk végig La La Land, vagy ha úgy tetszik, Charleston madárcsicsergős utcáin, aztán a Mississippin lecsorogva New Orleansba hajóztunk, hogy belevessük magunkat a karneválba és beüljünk egy füstös jazzklubba, majd még délebbre menve elmerüljünk az érzékiségtől túlcsorduló tangó táncosok és Havanna titokzatos éjszakai világában.

El kell ismernem, a hangulatfestéshez Caro Emerald és az óriási lelkesedéssel játszó zenészei is nagyon értenek, miközben a jelenlétük meg olyan volt, mint egy régi jazzklub zenekaráé: ott vannak a háttérben, az énekesnő szerepéhez illően szép és bájosan búg, a férfiak a zenéjükkel bókolnak neki, a trombitás a lelkét is kifújja, miközben a zongorista végigtrilláz a billentyűkön, és bár tudjuk, hogy ők azok, akik miatt annyira jó a hangulat, egyáltalán nem tolakodva, hanem finoman szórakoztatnak: ha akarunk, beszélgethetünk is kicsit a mellettünk lévővel, ha akarunk, táncra perdülünk, vagy csak éljenezve tapsolunk. És félreértés ne essék, nekem ez baromira bejött.

Meg az is, amikor aztán Caro Emerald a koncert utolsó negyedében lerúgta decens kis cipőjét, és a félénkség maszkját levetve, az igazi holland vérmérsékletet és lazaságot hozva, legnagyobb slágereivel egy mindenkit megtáncoltató, már-már electro-swinges bulit csinált.

Szóval ha ezek után valaki megkérdezné tőlem, akarnék-e ismét elutazni Miss Emeraldékkal Amerika aranykorába, valószínűleg gyorsan váltanám is a dollárt.

Galéria
VeszprémFest - Caro Emerald
CaroEmerald018
CaroEmerald018
CaroEmerald018
bertalanmelinda
bertalanmelinda
bertalanmelinda
Bertalan Melinda
kovacsbalint
kovacsbalint
kovacsbalint
Kovács Bálint
további cikkek
10022-img_7740-edit
10022-img_7740-edit
10022-img_7740-edit
Április végén visszatér a VEN Veszprémbe, hogy újra alkonyattól pirkadjon! 2025-ben újra alkonyattól pirkad – a Veszprémi Egyetemi Napok több, mint ötven éve színesíti az ország fesztiváljainak sorát, jelentősége azonban jóval nagyobb ennél. A fesztiválok úttörője volt, ma pedig egy olyan esemény, ahol egyszerre tapasztalhatja meg mindenki az önfeledt szórakozást, a kreatív megoldások végtelen tárházát és persze az esti koncertek élményeit. Idén április 28. és május 3. között érdemes tehát a Pannon Egyetemre és a VEN-re hangolni. 2025. április 7. 11:24
484979368_1083203163852198_2748317684424116138_n
484979368_1083203163852198_2748317684424116138_n
484979368_1083203163852198_2748317684424116138_n
Bejelentették az Utcazene időpontját Közösségi oldalán villantott dátumot a Veszprémi Utcazene Fesztivál. 2025. március 17. 21:42
unnamed
unnamed
unnamed
Minőségi cseresor: a Postmodern Jukebox érkezik a VeszprémFestre! A New York-i Postmodern Jukebox fog fellépni július 11-én a VeszprémFesten, miután a korábban erre a napra meghirdetett Pink Martini fellépés a zenekar nyári hónapokra tervezett Európa-turnéjának törlése miatt elmarad – közölték a szervezők. 2025. január 23. 12:26
holtszezon
holtszezon
holtszezon
Vecsei H. Miklós nyitja meg a Holtszezont Idén is megrendezik a Holtszezon Kortárs Irodalmi Fesztivált, méghozzá február 21-22-én. Érkezik Vecsei H. Miklós, a Platon Karataev, Grecsó Krisztián, és még sokan mások… A rendezvény most először a Művészetek Háza Veszprém égisze alatt, az önkormányzat támogatásával valósul meg. 2025. január 21. 20:25

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.