A rendező SR Sport Egyesület és SZ&T-T Rally Team vezénylésével létrejött rendezvénye 102 nevező fogadta el a meghívást. Az esemény különböző programok – ugráló vár, mászó fal, motoros szimulátor, kerékpáros pálya, luftballon, KRESZ-teszt, biztonsági öv szimulátor, a katasztrófa védelem tűzmegelőzési programja, tesztjei – mellett a Dunántúli Szlalom Kupa hatodik fordulójának is otthont adott.
Minden készen állt egy hatalmas dzsemborira, ám a rendezők legnagyobb sajnálatára a reggeli készülődés alatti verőfényes napsütést a délelőtt locsogó eső váltotta fel. Így mindenki lesben állt, hogy mikor települhetnek ki a különböző leegyeztetett programokkal.
A szlalom versenyt már kevésbé zavarta meg a hirtelen jött tartós eső, de még így is kis csúszás került az oly jó évek óta olajozottan működő gépezetbe. A verseny a rendezők részéről a hajnali pályaépítéssel kezdődött. A reggeli napsütésben aztán szépen megtelt a szervizpark a szebbnél szebb gépcsodákkal, s kezdetét vette a gépátvétel, ahol a szakértők átnézték az autókat, hogy minden biztonsági követelménynek megfeleljenek a verseny során. A nevezések leadása után megkezdődött a gyalogos pályabejárás, hogy a versenyzők felderíthessék, milyen technikás pályával lesz dolguk a kormánytekergetés közben.
A szervezők ismét kitettek magukért, mert a már megszokott parkolóban ismét új pályát fűztek fel, amely most 1750 méter hosszúra sikeredett. A pálya bójákkal és gumilassítókkal volt tarkítva, s egy-egy lassítóban kétszer háromszor is el kellett haladni. Persze a közönség és a driftesek kedvence a körforgalom sem maradhatott ki a repertoárból csakúgy, mint az új elemként bevezetett visszafordítók.
Kilenc órakor megtartották a rendezői és versenyzői eligazítást, ahol elmondták a betartandó szabályokat és a pályáról is elhangzott néhány tudnivaló. Az első autók féltíz után indultak neki a pályának percenkénti rajtoltatással rajtszám szerinti sorrendben.
A pálya nyomvonala és az időjárás is kifogott sok-sok versenyzőn, mert vagy nem tudták megjegyezni a pályarajzon leírtakat (így többeknek érvénytelen volt az első körük), vagy az esőáztatta viacolor és fehéraszfalt tréfálta meg őket, akik esetenként megpörögtek. Az első kör ezek miatt a kis malőrök miatt kissé hosszúra sikeredett, de a végére az időjárás is megkegyelmezett: szépen kisütött a nap majd pillanatok alatt fel is száradt a pálya.
A második és a harmadik kör már zökkenőmentesen, napsütéses időben zajlott éppen csak annyi szünetet tartva, amíg összeszedték a pályabírók jegyzőkönyveit az értékelés számára. Ilyenkor volt egy lélegzetvételnyi pihenőjük a pályabíróknak, pilótáknak csakúgy, mint Bakonyi Csabának, aki egy bivalyerős Mitsubishi EVO-val örvendeztette meg a nézőket, ugyanis az összkerekes szörnyet a szűk kanyarokban is szépen keresztben terelgette.
A harmadik kör végén lehetőség volt a díjkiosztóig egy kis plusz autózásra azoknak, akik duplán neveztek, s így már nem az idővel kellett harcolniuk, hanem csak a látványra autózás volt a céljuk. A díjkiosztó ceremóniát az aréna aulájában tartották, ahova jólesett behúzódni a büféhez a nap folyamán is.
Az abszolút elsőséget Bognár Martin (Citroen) szerezte meg Kovács Szilárd és Lovász Róbert (mindketten BMW) előtt. Érdekesség, hogy a versengéshez több év kihagyás után visszatért Kis Sándor Ladájával csak egy öt másodperces bójahiba miatt csúszott le az abszolút második helyről. A díjazottak a jól megérdemelt serlegek mellett egyéb ajándékokat is átvehettek a szponzorok jóvoltából.
A kitartó, időjárással dacoló rendezők ismét jól teljesítették a rájuk szabott feladatokat és egy remek rendezvényen vannak túl, amit megismételnek szeptemberben is.
A versennyel kapcsolatos eredmények, fotók, videók, megtalálhatóak a www.szlalomracing.atw.hu weboldalon vagy a Veszprém szlalom facebook oldalán.
Díjazott eredmények
A1 kategória: 1. Sziklai Zsolt, 2. Pathy László, 3. Horváth Ádám.
A2 kategória: 1. Gazdag Judit, 2. Szollár Norbert, 3. Meszes András.
A3 kategória: 1. Bognár Martin, 2. Fodor Márton, 3. Söjtöri András.
N1 kategória: 1. Bodor Balázs, 2. Bodor Szabolcs, 3. Nagy György.
N2 kategória: 1. Mile Bence, 2. Németh Imre, 3. Mile Balázs.
N3 kategória: 1. Dr. Pintér László, 2. Pintér László, 3. Pintér Máté.
H1 kategória: 1. Hock Tamás, 2. Németh Ákos, 3. Pleiveisz Tamás.
H2 kategória: 1. Lovász Róbert, 2. Lovász Kornél, 3. Balogh Robert.
Junior kategória: 1. Nagy Richárd, 2. Czibók Péter, 2. Németh Botond.
Női kategória: 1. Szász Tina, 2. Martin Gyöngyi.
Proto kategória: 1. Kovács Szilárd, 2. Kis Sándor, 3. Schwéger Milán.
Gokart kategória: 1. Málits Krisztián, 2. Hege Barnabás, 3. Hege Zoltán.