A rendező SR Sport Egyesület és SZ&T-T Rally Team vezénylésével létrejött rendezvénye százharmincegy nevező fogadta el a meghívást, amely ismét rekord számú nevezés.
Az eseményen ugráló vár, motoros szimulátor, a katasztrófa védelem tűzmegelőzési programjai és tesztjei, valamint a Dunántúli Szlalom Kupa nyolcadik fordulója várta az érdeklődőket.
Sok látogatót vonzott a katasztrófavédelem szakemberei által tizenegy óra után most először bemutatott roncsmentési akció, ahol két autó balesetét szimulálták. A tűzoltók vonulását idéző szirénával kezdődött a bemutató, ahol a megérkezést követően villámgyorsan kiugrottak a tűzoltóautóból és megkezdődött a baleseti helyszín felmérése a sérültek felderítése. Közben már különböző speciális eszközök kerültek elő a szerkocsiból, és megkezdődött a sérültek kiszabadítása a gépjárművekből. A szimuláció alapján a sofőrök beszorultak gépjárműveikbe, így azokat a speciális vágó és feszítő eszközökkel kezdték felnyitni. Percek alatt lekapták az autók tetejét és ajtaját, hogy az akár gerincsérült áldozatok teljes biztonságban hozzáférhetőek legyenek és további sérüléseket ne szenvedjenek a mentők ellátásáig.
A szlalom verseny is sok izgalmat ígért a kilátogatóknak. A program a rendezők részéről a hajnali pályaépítéssel kezdődött, majd azt követően, a reggeli napsütésben szépen megtelt a szervizpark a szebbnél szebb gépcsodákkal és kezdetét vette a gépátvétel, ahol átnézték az autókat a szakértők, hogy minden biztonsági követelménynek megfeleljenek a verseny során. A gépátvételt követően mindenki a nevezési irodához sietett leadni a nevezési papírját, hogy minél előbb megkezdhesse a gyalogos pályabejárást és felderíthesse milyen technikás pályával lesz dolga a kormánytekergetés közben.
A szervezők a már megszokott parkolóban ismét új pályát fűztek fel, ami most 1450 méter hosszura sikeredett. A pálya bójákkal és gumilassítókkal volt tarkítva, és egy-egy lassítóban kétszer háromszor is el kellett haladni. Persze a közönség és a driftesek kedvence, a körforgalom sem maradhatott ki a repertoárból, csakúgy, mint az új elemként bevezetett visszafordítók, eltolt lassítók és az úgynevezett „cipőfűző” sem.
Kilenc órakor megtartották a rendezői és versenyzői eligazítást, ahol elmondták a betartandó szabályokat és a pályáról is elhangzott néhány tudnivaló. Az első autók féltízkor indultak neki a pályának percenkénti rajtoltatással, rajtszám szerinti sorrendben.
A pálya nyomvonala izgalmas és látványos autózásokat ígért. A versenyzőknek nagyon tekerni kellett a kormányt hisz ennél kacskaringósabb pálya még nem került kialakításra.
Az első kör elején mindjárt eseménydússá vált a futam, mert a Wartburgot terelgető Kovács Vilmos nem számolt a slick gumi nagy tapadásával és az egyik visszafordítóban, ahogy letapadt a gumi, már fejre is állította a versenygépet. Személyi sérülés nem történt köszönhetően a kis tempónak és a bekapcsolt biztonsági övnek, valamint a sisaknak. A gépet kikalapálták és a második körben már ismét a pályán láthattuk. Ezen kívül kisebb padkafogásokban is volt élményünk, de alapvetően zökkenőmentesen folytatódtak a körök.
A második harmadik körökben úgy pörögtek az események, mint ahogy a nagykönyvben meg van írva, a körök között éppen csak annyi szünetet tartva, amíg összeszedték a pályabírók jegyzőkönyveit az értékelés számára. Ilyenkor volt egy lélegzetvételnyi pihenőjük a pályabíróknak, pilótáknak csakúgy, mint Sulyok Bálintnak, aki látványos piros gumifüsttel borította az aréna parkolóját.
A harmadik kör végén lehetőség volt a díjkiosztóig egy kis plusz autózásra azoknak, akik duplán neveztek és így már nem az idővel kellett harcolniuk, hanem csak a látványra autózás volt a céljuk. A díjkiosztó ceremóniát az aréna aulájában tartották.
Az abszolút elsőséget Bognár Martin (Citroen) szerezte meg Kis Sándor (Lada) és Lovász Kornél (BMW) előtt. A díjazottak a jól megérdemelt serlegek mellett egyéb ajándékokat is átvehettek a szponzorok jóvoltából.
A rendezők ismét jól teljesítették a rájuk szabott feladatokat és egy remek rendezvényen vannak túl, amit terveik szerint folytatnak majd jövőre is.
Díjazott eredmények
A1 kategória: 1. Sziklai Zsolt, 2. Pathy László, 3. Horváth Ádám,
A2 kategória: 1. Meszes András, 2. Gazdag Judit, 3. Seck Péter,
A3 kategória: 1. Bognár Martin, 2. Fodor Márton, 3. Bakonyi Csaba,
N1 kategória: 1. Bodor Balázs, 2. Horváth Gergő, 3. Bodor Szabolcs,
N2 kategória: 1. Mile Bence, 2. Osváth Bencze, 3. Kálmán Sebestyén,
N3 kategória: 1. Mészáros Attila, 2. Pintér László, 3. Pintér Máté,
H1 kategória: 1. Hock Tamás, 2. Temesvári Miklós, 3. Turóczy Szabolcs,
H2 kategória: 1. Lovász Kornél, 2. Lovász Róbert 3. Risztics Tamás,
Junior kategória: 1. Nagy Richárd, 2. Németh Botond, 3. Németh Dominik,
Női kategória: 1. Németh Klaudia, 2. Szalkai Benigna, 3. Martin Gyöngyi,
Proto kategória: 1. Kis Sándor, 2. Kovács Szilárd, 3. Vujovich György,
Gokart kategória: 1. Hege Barnabás, 2. Csizi Tamás, 3. Hege Zoltán,
További részletek ITT.