2021. július 31.
//
Oszkár névnap

Rangos versenyt rendeztek a veszprémiek

2014. október 1. 21:52
ifj. Mulicz László
Mozgalmas hétvégén van túl a veszprémi SR Sport Egyesület, hiszen alighogy befejezte a Veszprém Szlalomot, máris gőzerővel folytatta a munkát.

Szombaton a Budapesti Műegyetem előtt rendezték meg a jubileumi, ötvenéves MAFC Rakparti Szlalomparty elnevezésű versenyt. A rendező Nattán György a veszprémi SR Sport Egyesület kérte fel a rendezvény lebonyolításához. Ifj. Mulicz László, az egyesület elnöke elmondta, hogy az előkészítő munkákból is kivették a részünket, hiszen a pályarajzot is ők tervezték. A sportszakmai és sportbírói feladatokon túl a kellékek egy részét is ők biztosítottuk a rendezvényhez. Hozzátette: a szlalom versenyzés az autóversenyek előszobája, amit a pénztárcákhoz mérten a legkisebb anyagi ráfordítással űzhetnek a pilóták.

Az eseményre hatvanegy pilóta fogadta el a meghívást így a gépátvétel és pályabejárás után ők vághattak neki a közel ezer méteres pályának. A félszázados verseny hagyományaihoz híven most is látványos versengést láthatott a nagyérdemű a bóják között a Duna-parton.

A pálya nyomvonala változatos volt, így hol a hátsókerékkel, hol az első kerékkel hajtott gépcsodák jutottak előnyhöz, így biztos, hogy mindenki élvezte az autózást.

A rendezvényt Nattán György rendező nyitotta meg majd a rallyversenyek híres pilótája ifj. Tóth János, Büki Ernővel az oldalán egy Kispolskiban vezette fel a rendezvényt a közelmúltban tragikus hirtelenséggel elhunyt Papp György és Pethő „Tyutyu” Istvánra emlékezve.

Fotók: duen.huFotók: duen.hu

Az eligazításon ifj. Mulicz László elmondta a versenyzőknek a rájuk vonatkozó szabályokat, majd bemutatta a pálya pontos nyomvonalát. Ám ez, a kiosztott pályarajzok, valamint a reggeli pályabejárás sem volt elég, mert a mezőny felének pályatévesztéssel ért véget az első köre. A nem túl bonyolult szlalom pályán hamar kiderült, ki volt eléggé felkészült a viadalra, hisz az erős BMW-k és látványos Ladák mellett a Trabantokkal küzdöttek az abszolút elsőségért. Aztán jött Bognár Martin, a tizenhét éves pilóta és lepipálta a mezőny orrát egy abszolút idővel, amit a következő két körben sem tudott senki megközelíteni. A két szpíker Kőváry Barna és Markó Tibor – akik egyébként hatalmas hangulatot varázsoltak a rakpartra – is csak ámultak az ifjú titán vezetési tudását látva.

A jubileumi versenyre érkeztek harminc évvel ezelőtti versenyzők, akik korabeli autócsodákkal készültek, így a 100-as Skoda vagy a „púpos” Wartburg nagy feltűnést keltett.

A rendezvényen úgy pörögtek az események ahogy azt a profiktól megszokhattuk. A körök között gyors jegyzőkönyvszedés és már mehettek is tovább az autók. A második harmadik kör között és a körök végén a díjkiosztóig volt lehetőség egy kis plusz autózásra, ahol csak a látvány és a gumifüst volt a lényeg. A díjkiosztóra a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem patinás épülete előtt került sor, ahol Bognár Martin vehette át az abszolút elsőségért járó serleget Sziklay Zsolt és Szabó Árpád előtt.

A veszprémiek nemcsak a rendezői oldalról figyelték az eseményeket, ugyanis több versenyző is indult a megyéből. Az egyesület színeit Pathy Dániel képviselte, aki szoros küzdelem árán, defekttel és bójahibával megspékelt köreivel is kategóriaelsőséget szerzett édesapja Trabantjával.

Veszprémben gokartoztak

A Veszprém GoKart és az SR Sport Egyesület rendezésében vasárnap – a jó időt kihasználva – gokartversenyre került sor a veszprémi fórumpakoló bér gokart pályáján. A nevezők fél tíztől regisztrálhatták magukat a versenyre majd tíz órától a juniorok kezdték meg köreiket. Miután minden gyermek teljesítette a háromszor öt perces versenykörét, gyors díjátadó után a felnőtteké volt a főszerep.

A huszonöt felnőtt nevezőt öt ötfős kategóriába osztották, számsorsolás útján döntöttek el ki melyik csoportba fog tartozni. Iván András, a pálya üzemeltetője által elmondott szabályokat mindenki betartotta így frappánsan pörgött a rendezvény. Mindenki odafigyelt a másikra és a gokart cserék is gyorsan mentek, így mindenki minden gokarttal mehetett öt percet, aminek a teljesített időeredményeit a felíró táblán tették közzé.

Mivel mindenki minden kijelölt gokarttal teljesítette a távot, s így öt időeredmény került fel a táblára, a rendezők átlagot számoltak és így állapították meg a versenyben elért helyezéseket.

Az erős mezőnyben egyesületünket ifj. Mulicz László, Pathy Dániel és Schmidt Gábor versenyzők képviselték.

Mivel minden gokart egy kicsit másképp viselkedik, beállítástól, ülés pozíciótól gumik kopásától függően minden egyes kört azzal kellett kezdeni, hogy megbarátkozzanak az újabb és újabb gokartokkal. Mire az illető belemelegedett és kiismerte az egyiket, egy másikkal futhatott még néhány kört, így meglehetősen vegyes eredmények születtek.

Eredmények

Juniorok: 1. Kiss Máté, 2. Vida Péter, 3. Kecskés Márton, 4. Szieler Barnabás, 5. Gebra Bence.
I. csoport: 1. Ender Martin, 2. Kapcsándi Norbert, 3. Vida Péter, 4. Kovács Róbert, 5. Vida Bálint.
II. csoport: 1. Békefi Sándor, 2. Lintner Szabolcs, 3. Balogh István, 4. Pathy Dániel, 5. Bolla Attila.
III. csoport: 1. Steierlein Dávid, 2. Hullám András, 3. Ferenc Tüsy Zoltán, 4. Czimmermann Balázs, 5. Schmidt Gábor
IV. csoport: 1. Resperger Roland, 2. Ifj. Mulicz László, 3. Hepp Attila, 4. Zubó Dávid, 5. Petress László.
V. csoport: 1. Klepeisz Zoltán, 2. Máhl Roland, 3. Rikk Attila, 4. Gulyás Ádám, 5. Iván András.

vehirsport.hu