– Az autósport szeretetét édesapám, Szalmásy Jenőt révén örököltem, aki a MAMSZ Veszprém megyei elnöke és alapítója volt. 1975-től tíz éven át rendeztek baleset megelőzési ügyességi versenyeket és motoros bemutatókat Veszprém és környékén – tekintett vissza az autósport iránti vonzalmának gyökereire Szalmásy András egyesületi elnök.
– 1982-ben gokartozással kezdtem pályafutásomat az autósport világában ahol C125-ös kategóriában 1986-ban országos bajnok lettem. 1989-től raliversenyzésre váltottunk, ahol először túra kategóriában, majd egy évvel később rally másodosztályban autóztunk. 2002-ben a Mikulás Kupa záró futamán egy második hellyel zártam eme pályafutásom – folytatta a sportvezető.
– Egyesületünket 2007-ben alapítottuk, akkor már fiam ladás szárnypróbálgatása miatt. Az egyesület az óta sok változáson esett át, tagok jöttek mentek és a versenyzés mellett kiegészült a profilunk versenyszervezéssel is. Több rendezővel karöltve rendeztünk már mini ralikat és szlalom versenyeket is, de a versenyzés mindvégig a fő profilunk maradt. Csapatunkat tagjaik kitartó lelkesedése mellett, Steigerwald Ferenc és Nagy Ádám szakértő autószerelő kezei is segítik, akik mind a versenyeken, mind az autók felkészítésben teljesítik minden autóépítő kívánságunkat – tette hozzá.
A veszprémi csapat az idei évben három versenyzőpárossal képviseltette magát a ralin és szlalom szakágakban: Szalmásy Mátyás-Fehér Balázs egyedileg épített BMW 325i-vel, Novák Gábor-Nagy Ádám Mazdával és Ladával, valamint Nagy Richárd-Nagy János páros BMW 325i-vel.
Kiemelkedő eredménnyel zárta a 2014-es évet a tizenöt éves Nagy Richárd, aki már korán belekóstolt a technikai sportok világába, hiszen mindössze hétévesen már sikeresen vett részt egy motoros ügyességi versenyen. 2011-ben kezdte autós pályafutását a tapolcai Dobó Kupán egy Mazda 323F típusú autóval, amit hamar meg tanult ügyesen terelgetni. E gépet pár év alatt teljesen „kiautózta”, így 2013-ban átült egy BMW 325i-ba. Az idei évet a bajor márka volánja mögött autózta végig és több verseny mellett a Dunántúli Szlalom Kupa junior kategóriájának első helyén végzett úgy, hogy nyolc versenyből hétszer állhatott a dobogó legmagasabb fokára. Jövőre kis fejlesztésen esik át a technika, hogy még eredményesebben tudjon részt venni rendezvényeken, így minél több szlalom versenyen és a D.SZ.K. futamon.
Szalmásy Mátyás is szép évet hagyhat maga mögött annak ellenére, hogy kissé felemásra sikeredett számára az évad. A hazai raliversenyek világában sajnos mostoha körülmények uralkodnak, így nehéz volt színvonalas amatőr versenyeket kiválasztani a naptárból, ahol elindulhatott. Az idén a tavalyi Ezerjó kupa nyolcfordulós bajnokságával szemben, ahol kategória első és abszolút második helyet sikerült elérnünk, most csak négy raliversenyen tudott indulni. A nagyvelegi és a komlói futamokon kategória 2., abszolút 3. helyen, a lábatlani futamon kategória és abszolút első helyen, míg a fehérvárcsurgói viadalon a harmadik helyen zártunk. Részt vett még a Veszprém Szlalom futamain is egy kis látványautózással, közönség autóztatással. A technika ördöge néha beleszólt az eseményekbe, de már építik az új „vasat” amivel a felsőbb kategóriás versenyeken is indulni lehet, és amivel jövőre színvonalas külföldi versenyeken is szeretnének rajthoz állni.