A rendezvényen látványos programokkal várták a volt laktanyába kilátogatókat, hiszen a gyermekprogramok mellett rendőrségi és tűzoltósági bemutató is helyet kapott. A szlalom verseny mellett a tűzoltók bemutatója vonzotta a legnagyobb érdeklődést, hiszen egy személygépkocsit felgyújtottak, s azon mutattak be tűzoltási feladatokat.
A szlalom verseny több szempontból is izgalmasra sikeredett. A látványos autózás szerelmesei kiélhették szenvedélyüket a driftelő négykerekűek láttán vagy éppen a kocsiban ülve, de hasonló izgalmakat hozott az időre precízen autózóknak is a tapolcai kihívás. A pálya nyomvonala nemcsak fejben követelte meg a precíz pályanyomvonal szerinti vezetést, hiszen nem volt elég megtanulni a pályarajzot, hanem szükség volt a higgadt, nyugodt rutinos gépkezelésre is.
A pályanyomvonal két részből áll. Az alakuló téren a percenkénti rajtot követően csodálhatták meg a versenyautókat a kilátogatók, majd következett a laktanya szűk útjain kialakított nyomvonal, ami a versenyzőknek nagy kihívásokat tartogatott. A szűk utak eleve úgy lettek kialakítva, hogy csak egy autó férjen el azokon, ám ezeket még bójákkal is megnehezítették a rendezők. Így itt volt igazán szükség a higgadt vérmérsékletre, hiszen aki elsokallta a tempót az komoly károkat tudott okozni a versenygépben. Történtek is meglepetésszerű árokba csúszások, lassító rombolások. Angalét Zsolt például elnézett egy kanyarban lévő autógumit, s két és fél fordulatot tett borulva Ladájával. A kis tempónak köszönhetően szerencsére nem történ személyi sérülés.
A futamok kisebb műszaki mentéseket leszámítva gördülékenyen zajlottak, így a sötétedés beállta előtt végeztek a díjkiosztóval is. A négy mért körből az egy legjobb számított a végső értékelésbe. A verseny a veszprémvarsányi Bognár Martinnak sikerült a legjobban, így ő álhatott fel az abszolút dobogó legfelső fokára. Őt a helyi versenyzők, Lovász Róbert és Lovász Kornél követték a dobogón.
A veszprémi pilótáknak sincs okuk panaszra, hiszen mindannyian kiválóan helyt álltak, így Mulicz László N1, Nagy Richárd Junior, Takács Péter A1, Pathy László Proto, Hock Tamás pedig H1 kategóriákban végzett első helyen, míg Osváth Bence A3 kategóriában harmadik helyre kormányozta be versenyautóját.
A Dunántúli Szlalom Kupa év végi táblázatában vannak olyanok, akik már zsebükben érezhetik a biztos győzelmet, de akadnak olyanok is, akiknek az utolsó bakonyszentlászlói futamon dől el a dobogó sorsa. A bakonyi futamra október 24-én kerül sor, ahol száz versenyző fogja összemérni vezetési tudását.