A világkupa-versenyre 30 autós páros, 5 kamionos trió és 36 quados, illetve motoros nevezett – a mezőny és a kísérőszemélyzet körülbelül 3000 vendégéjszakát jelent Veszprém városának. Idén sem marad sztárok nélkül a mezőny.
A legnagyobb név a „repülő finn”, vagyis Mikko Hirvonen lesz, aki több mint egy évtizedet húzott le a rali-világbajnokságban, négyszer volt összetett második, kétszer pedig harmadik. 163 világbajnoki futamon indult, 15 győzelmet aratott és 69 alkalommal állhatott dobogóra.
A magyar világkupa-futamot egy 148 kilométeres pályán rendezik majd meg, ami felerészben lőtéren, felerészben pedig erdőben helyezkedik el. A pályán jövő szombaton két, vasárnap egy kört teljesít a mezőny, de már pénteken is találkozhatunk a versenyzőkkel, akik délután tiszteletkört teljesítenek a Balaton-felvidék keleti csücskében.
A szervizparkot a szentkirályszabadjai reptéren alakítják ki, amelynek főbejárata előtt parkolhatnak a nézők, és gyalog közelíthetik meg a szervizparkot, ahol nem csupán külföldi, hanem magyar nagymenőkkel is találkozhatnak.
A pályáról és a lebonyolításról Garamvölgyi Zoltán főszervező részletesen is beszélt a futam előzetes sajtótájékoztatóján szerdán a városházán.
„Impozáns helyszínen, a veszprémi Óváros téren tartjuk meg az ünnepélyes rajtceremóniát jövő pénteken 16 órától, amely után a mezőny megmutatja magát Balatonfüreden, Almádiban és Fűfzőn, hogy azután visszatérjen a hajmáskéri nullpontra, ahol teljesíti a 11 kilométeres szuperspeciális szakaszt. Az igazi küzdelem azonban csak ezután kezdődik, a terepralisok szombaton kétszer, vasárnap egyszer teljesítik a 148 kilométeres pályát. A nézőket Hajmáskéren, a nullpontnál várjuk, ahová ugratókat is építettünk az izgalmak fokozására, a döbröntei patakátkelés pedig az idén is a verseny elmaradhatatlan része – nézői szempontból pedig az egyik fénypontja.”
A szervezést nehezíti, hogy a lőtéren amerikai hadgyakorlat zajlik, ezért nagyon sok helyen kellett módosítani a pályán, és emiatt a rendezők arra is felhívták a figyelmet, hogy kizárólag az említett két kijelölt pontra – a nullponthoz és a döbrentei patakhoz – várják a nézőket, ezt nagyon szigorúan ellenőrizni is fogják.
A sajtótájékoztatón felszólalt Ovádi Péter önkormányzati képviselő is. „Veszprém sajátos földrajzi adottságaival és sportszerető lakosaival kiváló helyszínt biztosít a Hungarian Baja tereprali világkupa-futamnak. Veszprém és a veszprémiek elköteleződését a technikai sportok iránt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy minden évben több ezren kíváncsiak ezekre a futamokra.”
Baja - halászlé nélkül
Az autósportban nem szokatlan módon a Baja versenyág is egy földrajzi helyről kapta a nevét (hasonlóan például a Le Mans sorozathoz vagy a Dakarhoz). A mexikói Baja California [spanyol szó lévén bahának ejtik] régió magyarul Alsó-Kalifornia vagy Kaliforniai-alföld: itt rendezték meg az első Baja versenyt 1963-ban. A Tijuanaból rajtoló és La Pazba érkező versenyt az autósoknál a Vic Wilson - Ted Mangels páros nyerte egy Volkswagennel, a motorosok mezőnyében pedig a J.N. Roberts - Malcolm Smith csapat győzőtt egy Husqvarnával.
Az eredeti futamot Baja Californiában egyébként azóta is minden évben megrendezik, az idei versenyt november 16-20. között Ensenadában futják.