Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Jól áll Adának a nadrág / Rózsaszín álom: Én és a kisöcsém a Petőfi színpadán

2008. május 10. 0:16
Könnyed szórakozást ígér a Petőfi Színház produkciója, ám ez alkalommal Eisemann és Szilágyi zenés darabja talán egy kicsit túl sziruposra sikerült. Csillogó, színekben pompázó színpad, régi kedvenc dallamok és néhány ragyogó alakítás… Röpke két órára felülemelkedtünk a hétköznapi szürkeségen, messze, még Velencén is túl, a mesék világába. Pozsgai viszont kissé túlzásba vitte, túlszínezte a történetet.

Felgördül a függöny és minden csupa rózsaszín, mint egy babaházban. De végül is ott vagyunk… Az első jelenet szinte gyermeki játékossága végig kíséri az előadást. Kelemenék tápszergyárából indul a történet és a szerelmi kavalkád. Valójában mindenki más, mint aminek mutatja magát. A gazdagok világában, ahol megszokott, hogy érdekházasságok köttetnek, luxus a szerelem. Húsz éve rideg házasságban élnek együtt az öregek, s az apa, lányának is ezt a sorsot szánja, hiszen a dán milliomos tápszergyáros (Szeles József) megmentheti a csődtől. Katót (Halas Adelaida) viszont nem ilyen fából faragták. Lázad a szülők ellen, főképp májusban, amikor évente egyszer felpezsdül a vére és felébred a téli álomból. Lázad az örökös alvással, a kifelé is sugárzó unott élettel, majd lázad a szökéssel, mikor megtudja, hogy apja őt is érdekházasságba akarja kényszeríteni.

Csakhogy a szökésből velencei álomutazás lesz, álruhában, az utált vőlegényből imádott kedves, az érdekből szerelem. A történet pikantériája, hogy mint utólag kiderül, a szülök is húsz év házasság után, de mégis csak egymásba szerettek. Fricikére a gépírónőre rátör a kapuzárási pánik, ő férjet fogni utazik Velencébe. Vele ellentétben a dán milliomos, Andresen épp a házasság elől menekül oda, de bekötött fejjel tér haza. Kató megfizet a nőgyülölőnek, a különös út után többé nem szabadulhat. Valójában mindenki ugyan azt akarja: kalandot, szenvedélyt, szerelmet és hűséget. Ahhoz, hogy megtalálják, cselekhez kell folyamodni, Kató, Fricike, no meg persze a két detektív más bőrébe bújnak. Ugye nem is olyan könnyű fütyülni a nőkre, pláne nem Velencében, a szerelmesek városában?

 

A humor teljesen a helyén van, a poénok ott szólnak, ahol kell, a dalok már nem annyira. Máté P. Gábornak és Tóth Loon-nak (Sass és Vas szerepében) hálás a közönség. Az első felvonásban az ő megjelenésük rázza fel a kissé vontatottan induló előadást. Ez a két huzatos alak élettel, dinamizmussal tölti meg a produkciót. Halas Adelaida igazán ott válik érdekessé, mikor magára ölti a nadrágot. Jól áll neki ez a laza, pukkasztó figura, egyszerűen bájos. A magas hangokkal viszont néhol akadnak gondok, de őszinte játéka pótolja a hiányosságot.



Szeles József nagy visszatérése ez a főszerep, nem is okoz csalódást. Erőteljes a színpadi jelenléte, és kétség kívül a legjobb hangi adottságot ő mutatja fel az előadás során. Neki talán egyetlen dolog róható fel, túlságosan kifelé játszik. Akiket még feltétlenül meg kell említeni, a Kelemen házaspár: Benczédi Sándor és Módri Györgyi. Rutinos, szépen felépített alakítást láthatunk a két színésztől. Összefogják, irányítják a fiatalabb kollégákat.


Az előadás meglepetéssel is szolgál. Szerepet kaptak a jegyszedők, akik a színészekkel együtt éneklik: Mia bella signorina. Igazán kedves gesztus ez a rendezőtől, mely a nézőben is a közvetlenség érzetét kelti.

Jó újra hallani ezeket a régi melódiákat, a nézőnek az este során olykor énekelni támad kedve. A Petőfi Színház előadása kellemes nosztalgia, mely, ha csak egy estére is ugyan, de kiragad a hétköznapokból. Könnyű darab, könnyed szórakozás, ami népszínházi igényeknek tökéletesen megfelel. És ha már mese, hát legyen az – de a mesét feltétlenül a „pinki Barbie-világgal” kell azonosítani? Kicsit kevesebb szín, kevesebb csillogás jobban visszaadná a darab eredeti hangulatát. Mert ugye aranyszabály: a kevesebb néha több.

 

 

Füssy Angéla
további cikkek
Papírra vetették a veszprémi amatőr költők szárnypróbálgatásait kultúra Papírra vetették a veszprémi amatőr költők szárnypróbálgatásait Antológiát jelentetett meg a Veszprémi Művészetek Háza a Költőtoll Irodalmi Kör amatőr szerzőinek verseiből. ma 12:24 Grace és Gloria: A szeretet mentőöve a halál árnyékában kultúra Grace és Gloria: A szeretet mentőöve a halál árnyékában Tom Ziegler amerikai drámaíró műve különös érzékenységgel beszél az elmúlásról, a gondoskodás szerepéről és arról, hogyan képes két idegen ember egymás lelki támaszává válni a legnehezebb pillanatokban. Az előadás Grace, az idős parasztasszony és Gloria, a New Yorkból hazatérő, nagy karriert befutott önkéntes szociális munkás kapcsolatát mutatja be – két élet találkozását, amelyet a halál közelsége tesz még élesebbé és még emberibbé. Az előadás bemutatója december 13-án lesz a Veszprémi Petőfi Színházban, a darabot Máté P. Gábor rendezte. tegnap 22:35 Jazz, ami felemel, de a bánatban is velünk marad, mégis, kétszer nem szól ugyanúgy Life&Style Jazz, ami felemel, de a bánatban is velünk marad, mégis, kétszer nem szól ugyanúgy Azt gondoljuk, hogy ismerjük a jazzt? A zenészek közti titkos összekacsintásokat, a füstös klubokat, a dallamokba rejtett érzelmeket? Aligha! Borbély Mihály, Kossuth- és Liszt Ferenc-díjas jazz-zenész megtanított rá, hogy ez a műfaj valójában nem misztikum, hanem a legőszintébb emberi gesztusok zenévé formálása, ahol kétszer nem tudnak eljátszani ugyanúgy egy dalt sem, még a legnagyobb zenészek sem. tegnap 1:26

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.