Géczi János főszerkesztő ismertette a lap fő témáit és kiemelte, hogy az V. évfolyam utolsó előtti számát tarthatjuk a kezünkben, ezért szeretné tudni az igényekkel kapcsolatos véleményeket is a a Séd következő éveit tervezve.
A 22. Séd bemutatójára meghívott vendégek a lapszám két fókuszpontjának számító témájához kapcsolódó beszélgetéssel vezették fel a megjelent írásokhoz fűződő gondolataikat.
Az Auer Fesztivál eseményeiről készült blokkból bőségesen szemezgethetnek a klasszikus zene kedvelői. Arra a kérdésre, hogy vajon azok, akik nemcsak kedvelik, hanem közvetítik, előadják a nívós rendezvényeken a híres szerzeményeket olvassák-e a kritikákat és van-e jelentőségük számukra, Kováts Péter az Auer Fesztivál főszervezője válaszolt.
"Természetesen mindenki, függetlenül attól, hogy mivel foglalkozik talán nem is vallja be, de ki van éhezve, hogy visszajelzéseket kapjon. Van az a régi színházi mondás, hogy mindegy az, hogy mit írnak csak írjanak, de én nem erre utalok, hanem arra, hogy az ember kíváncsi, ha mások elé kiáll és közvetít valamit, mi a hatása. Összefoglalva én nagyon örülük, hogy ilyen színvonalon tudnak megjelenni Veszprémben recenziók."
Géczi János a másik témát felvezetve elmondta, hogy számukra is teljesen váratlanul alakult központivá az új lapszámban a Herendi szobrok kérdésköre.
- Az új Herendi szoborról egy elemzést közöltünk korábban és ezt követően két másik véleménnyel jelentkezett két szerző - jegyezte meg.
Az országos médiában is hetekig helyet kapó Herendi porcelánfa egyesek szerint érték, mások úgy gondolják giccses, idegen dekorelem. A Sédben Lovag Zsuzsa bemutatja a sokak számára kevésbé ismert fákhoz fűződő információkat, majd Kulcsár Ágnes reflektál az elmondása szerint számára megdöbbentő, közösségi médiában uralkodó, egységesen elutasító álláspontra. Ágnes korábban még nem írt cikket, de nap mint nap arra járva próbálta elemezni, értelmezni az alkotást. Állítása szerint szubjektív benyomások alapján egy egyszerű “tetszik, nem tetszik” szálról elindulva fejti ki véleményét.
A témával kapcsolatban a főszerkesztő megkérdezte Porga Gyula polgármestert, hogy hogyan került a körforgalomba a megosztó porcelánfa. Porga Gyula elmondta, hogy a korábbi Aréna körforgalomnál álló Herendi porcelánhoz hasonlóan ez is felajánlott ajándékként érkezett a városba.
A polgármester kiemelte mindkét témához kapcsolódva, hogy a legfontosabb talán a közönségnevelés, hiszen az Auer Fesztiválon megjelenő neves előadóművészek produkcióit is a megfelelő zenei nevelési háttérrel rendelkezve tudjuk értékelni. Ugyanezt kell elérni a vizuális nevelés esetében is, befogadóbbá, felkészültebbé kell válnunk.
- Ha vértezetlenül jön velünk szembe az emberrel egy “rozsdás vasrugó” a körforgalom közepén, nem tudjuk értelmezni, megszeretni - fogalmazott.
Az idei év utolsó előtti bemutatója egy ötödik évfolyamának a végéhez közeledő kritikai laphoz méltó, hangulatos beszélgetéssé formálódott a vendégek és a Várgalériába érkezett érdeklődők között.
A lapszámban természetesen a zenén és a Herendi porcelánfán kívül számos kulturális és más értékes téma, például a tudomány is helyet kapott: a Lomblevelű faritkaságokat bemutató sorozat negyedik részét olvashatjuk el a 22. Séd utolsó oldalain.