Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Máriók és varázslók / Veszprémi Tavaszi Fesztivál

2008. április 3. 12:21
Két különböző műfajban is láthatta Thomas Mann Márió és a varázsló című művét, aki tegnap a Veszprémi Tavaszi Fesztivál soron következő előadására a SÉD Filmszínházba látogatott.A Miskolci Nemzeti színház tánctagozatának Cipolla címet viselő koreográfiáját Majoros István betegsége miatt csak felvételről láthatta a közönség, ennek ellenére az este rendkívüli színházi élményt nyújtott. A Pannon Várszínház társulata ez alakalommal is a már megszokott, magas színvonalat hozta.

Krámer György a miskolci tánctagozat táncos koreográfusa az előadás megszületése óta vágyott arra, hogy egy napon, egymás után, ugyan azon estén mutathassák be a Cipolla című produkciót a Pannon Várszínház prózai előadásával. Ezt a lehetőséget teremtette meg, teremtette volna meg a Veszprémi Tavaszi Fesztivál - ahol az eredeti tervek szerint a miskolciak táncoltak volna először majd egy rövid szünet után léptek volna színpadra a pannonosok. Néhány napja viszont kórházba került az egyik főszereplő, Majoros István, így távollétében nem léptek színpadra a táncosok.

A Pannon Várszínház Márió és a varázsló című előadását a színházban megjelent gyerekcsoportok is döbbent figyelemmel nézték végig. Ami nem csoda, hiszen ezen az estén is, egy színvonalas, aprolékosan kidolgozott, profi produkciót láthattunk. Már az első jelenet megteremti a feszült hangulatot. A fiatalok szépen formálják meg Cipolla közönségének sokszínűségét, az ezerarcú közönséget. Az előadás során aztán megszűnnek, összemosódnak az egyéniségek. Kialakul az irányítható, behódolt tömeg, akik birkanyájként követik a varázsló minden óhaját. A Cipollát játszó Egyed Brigitta talán idei legzseniálisabb alakítását nyújtotta. Már puszta megjelenével félelmet, frusztrációt kelt a nézőben. Testtartásából, mozgásából és hanglejtéséből is sugárzik az ördögi erő. Az előadás során tökéletesen kezeli, irányítja a színpadon partnereit, miközben a nézőtéren ülő közönséggel is egy bensőséges kapcsolatot teremt. A fiát kísérő apa szerepében, Zayzon Csaba játéka finom, visszafogott, pontosan illik a megformált karakterhez. Talán az előadás legszebb jelenete, amikor fiát védelmezi az őket támadó, hipnotizált tömegtől.


A színpadi mozgás aprólékos kidolgozottsága a rendezőt dícséri. Minden mozdulat kifejező, és maximálisan a helyén van, ami segíti a katartikus összhatást.

A Miskolci Nemzeti Színház tánctagozatának produkcióját felvételről láthatta a közönség. Bár nagyon sok közös vonás fedezhető fel a két előadásban, összességében még sem ugyan azt a művet látjuk. Már csak azért sem, mert a Kozma Attila koreografálta táncprodukció nem meséli el a Thomas Mann féle történetet, egyedül Cipolla alakját és közönségére gyakorolt hatását viszi a színpadra. Központi kérdés nem a történet, hanem a manipuláció - amit egy történet elmesélése nélkül is átérzünk, hiszen minden nap ez vesz körül bennünket.

Krámer György Cipolla szerepében olykor maga a megtestesült gonosz, szenvedélyessége olykor mégis szerethetővé teszi.

Bár egy felvétel nem mérhető össze egy élőben látott produkcióval, ettől függtlenül, a manapság oly divatos kifejezéssel élve: átjött. Gratulálunk!

Füssy Angéla
további cikkek
Papírra vetették a veszprémi amatőr költők szárnypróbálgatásait kultúra Papírra vetették a veszprémi amatőr költők szárnypróbálgatásait Antológiát jelentetett meg a Veszprémi Művészetek Háza a Költőtoll Irodalmi Kör amatőr szerzőinek verseiből. tegnap 12:24 Grace és Gloria: A szeretet mentőöve a halál árnyékában kultúra Grace és Gloria: A szeretet mentőöve a halál árnyékában Tom Ziegler amerikai drámaíró műve különös érzékenységgel beszél az elmúlásról, a gondoskodás szerepéről és arról, hogyan képes két idegen ember egymás lelki támaszává válni a legnehezebb pillanatokban. Az előadás Grace, az idős parasztasszony és Gloria, a New Yorkból hazatérő, nagy karriert befutott önkéntes szociális munkás kapcsolatát mutatja be – két élet találkozását, amelyet a halál közelsége tesz még élesebbé és még emberibbé. Az előadás bemutatója december 13-án lesz a Veszprémi Petőfi Színházban, a darabot Máté P. Gábor rendezte. 2025. december 12. 22:35 Jazz, ami felemel, de a bánatban is velünk marad, mégis, kétszer nem szól ugyanúgy Life&Style Jazz, ami felemel, de a bánatban is velünk marad, mégis, kétszer nem szól ugyanúgy Azt gondoljuk, hogy ismerjük a jazzt? A zenészek közti titkos összekacsintásokat, a füstös klubokat, a dallamokba rejtett érzelmeket? Aligha! Borbély Mihály, Kossuth- és Liszt Ferenc-díjas jazz-zenész megtanított rá, hogy ez a műfaj valójában nem misztikum, hanem a legőszintébb emberi gesztusok zenévé formálása, ahol kétszer nem tudnak eljátszani ugyanúgy egy dalt sem, még a legnagyobb zenészek sem. 2025. december 12. 1:26

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.