A karantén sok hagyományos vállalkozást is arra késztetett, hogy kilépjen az online térbe és elindítsa internetes üzletét. Ez növelte a webáruházak számát, és erőteljesebbé tette a köztük folyó harcot. A webshopoknak tehát ki kell találniuk, mivel tudják megkülönböztetni magukat a konkurenciától. Nos, a Google Shopping és Google Merchant Center helyes használata is hozzájárulhat ehhez, főként, ha a versenytársa nem használja.
Mit is takar a Google Merchant Center?
Itt van már megint egy Google szolgáltatás, amit meg kell tanulni? Nos, nem egészen. A Google Merchant Centert inkább egy háttértárolónak képzelje el, amely a Google Shopping szolgáltatáshoz tárolja és szolgáltatja az adatokat.
A Google Merchant Centerbe kell feltölteni a termékinformációkat, amelyek azután a Google Shopping hirdetésekben megjelennek. Maga a Google Shopping pedig egy árösszehasonlítóval kombinált keresőként jellemezhető leginkább, mivel meghatározott kulcsszavak esetén megjeleníti a kapcsolódó termékek fotóit és árait, a terméket forgalmazó vállalkozás linkjével együtt.
A Merchant Center használatba vétele
Mint a legtöbb Google Szolgáltatás esetében, itt is szükség van egy fiókra. Ez egy független szolgáltatás, külön regisztráció szükséges, tehát külön fiókot kell létrehozni. Célszerű azonban ahhoz a Google fiókhoz kapcsolni, amelyet a vállalkozás a Google Ads és Google Shopping hirdetésekhez használ.
Az első lépés tehát a regisztráció, mely egyszerű, néhány alapadatot kell csak megadni, a vállalkozás nevét, honlapjának URL-jét, az országot. Célszerű feltölteni az üzleti információk részt is, itt lehet ugyanis megadni a logót, az elérhetőségeket. A szállítási információk megadása és a szállítási beállítások elvégzése következik ezután.
A Google Ads és a Merchant Center fiókokat össze kell kapcsolni, majd szinkronizálni ahhoz, hogy zavartalan legyen az információcsere a két fiók között.
A szinkronizálás után lehet elkezdeni a termékek feltöltését, ezeket a feltöltéseket a Merchant Center esetében feedeknek nevezik. A feedeknek megvannak a tartalmi és formai követelményei, csak szabványosított formában kerülhetnek be a termékek az adatbázisba. A helyesen feltöltött termékek valós időben jelennek meg a látogatóknak, ha tehát a termék elfogy, vagy éppen akciós, akkor ezek az információk is megjelennek a találatokban. És ezért fizetni sem kell, tehát organikus elérésnek számít, amit korábban nem tudott a keresőrobot.
Összegzés
A Google Shopping és Google Merchant Center egy kiegészítő hirdetési lehetőség webáruházak számára, amely kiváló lehetőség a termékek megismertetésére. Bár a fiókok beállítása és összehangolása nem tartozik a legegyszerűbb feladatok közé, megéri időt és energiát fektetni e szolgáltatásba.
Ha szeretne segítséget, forduljon a Toptarget Online Marketing Ügynökséghez, amely kiemelt Google partner.