Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Most először indult képzés távoktatási tagozaton a Pannon Egyetemen

2021. február 24. 15:01
A Pannon Egyetem Modern Filológiai és Társadalomtudományi Kar most februárban induló szemeszterében már távoktatási formában is elkezdhettek képzést a hallgatók.

Hogy pontosan mit jelent ez, és mitől másabb a távoktatás egy levelezési képzéstől, arról Ollé János, a Digitális Módszertani Intézet vezetőjével beszéltünk, aki korábban három évig volt a magyar akkreditációs bizottság távoktatási albizottság tagja, emellett elnyerte a hazai e-learning szakmai közélet legrangosabb díját, a Hutter Ottó-díjat.

„A távoktatás ötlete és története szorosan kapcsolódik a Digitális Módszertani Intézet létrejöttéhez. Még a vírus előtt – 2019 végén – jött a gondolat, hogy ha már ilyen sok jó minőségű képzés van a karon – mint például az e-learning fejlesztő szakirány, amely országosan is egyedülálló -, akkor miért csak a térségünkből vegyenek részt benne? Hiszen elképzelhető, hogy az ország más pontjairól, sőt, határon túlról is lenne érdeklődő, ahogy ez egyébként be is bizonyosodott. A távoktatás viszont lehetőséget nyújt olyan emberek számára is, akik messzebb élnek, vagy esetleg család mellett tanulnak.

Rengeteg tévhit kering a köztudatban, de fontos tudni, hogy a távoktatás és a vírus hozta kényszerből fakadó digitális munkarend két egészen más képzési forma. Kis pozitívum, hogy az említett munkarend talán rávilágított arra, hogy többféleképpen is lehet hatékonyan tanulni. De hangsúlyozom, hogy a távoktatási fejlesztések ettől teljesen függetlenek.

Ezen túl sokan azt gondolják, hogy ebben a formában nincsen közvetlen találkozás a hallgatókkal, de a felsőoktatási törvény lehetővé teszi, hogy a képzésnek akár az egyharmadát kontakt formában is megszervezzük.

Például kommunikációs tréningek vagy a kihelyezett, külsős szakmai gyakorlatok indokolják ezt. További tévhit, hogy ha valami táv, vagy online tanulás, akkor nem lehet hatékony. De egy képzési program hatékonysága nem attól függ, hogy kontakt vagy online-e, hanem, hogy milyen minőségű a tananyag, milyen az oktatási program, milyenek a kurzusok, az alkalmazott módszerek, vagy a tanárok.

Ollé János, fotó: Szabó LászlóOllé János, fotó: Szabó László

A mesterszakok közül a neveléstudományi mesterszaknak vagyok a szakfelelőse, ezt hirdetjük is távoktatási formában, illetve a digitális témájú szakirányú továbbképzéseket is, ahol szintén én vagyok a szakfelelős, a programok nagy részét így én magam dolgoztam ki. Van még a színháztudományi mesterszak, és a mentálhigiénés mesterszak, utóbbiak épp a tananyagfejlesztés fázisában tartanak. Egyébként az e-learning fejlesztő képzéseinken is tanítjuk, hogy hogyan kell távoktatási programot kidolgozni.

Gyakorlatilag ugyanaz a tartalom kerül új formába, ami egy nappali, vagy egy levelező képzésen. Ha jó az alapanyag, akkor nem lehet baj. A Pannon Egyetemen még soha nem volt távképzés, így viszont könnyen tanulhatnak nálunk az ország bármely pontjáról, határon túlról is.

Talán ez a forma egyszer majd fel fogja váltani a levelezős képzést, hiszen miért kellene a hétvégét a család nélkül tölteni, az idő és a pénz kárára?!

Itt nincsen órarend, mindenki beoszthatja magának a tanulási időt , illetve mentorszolgálat, ügyfélszolgálat, és tanári konzultációk segítik munkájukat. Tehát online környezetben is mindent meg lehet oldani: akár a csoportmunkát, akár az egyéni feladatokat. A követelményrendszer is teljesen ugyanaz, és természetesen ugyanazt a diplomát kapják.”

Szabó Eszter
további cikkek
Középpontban a környezeti nevelés Pannon Egyetem Középpontban a környezeti nevelés A Pannon Egyetemen 2022 óta fut a Tématerületi Kiválósági Program 2021 keretében a Nemzeti Kutatások alprogram, amely a környezettudatos életmóddal kapcsolatos társadalmi és nyelvi attitűdök vizsgálatát veszi górcső alá online szövegek és kérdőíves felmérések alapján. A projekt 2025 végéig tart. 2024. december 19. 18:19 Digitális eszközökkel a jövő oktatásáért: laptopokat kaptak az 5. és 9. évfolyamos diákok Digitális eszközökkel a jövő oktatásáért: laptopokat kaptak az 5. és 9. évfolyamos diákok Újabb lépést tett a magyar oktatási rendszer a digitalizáció felé: immár negyedik alkalommal osztottak ki számítástechnikai eszközöket az iskolások számára kormányzati támogatásból. A program keretében országszerte 125 ezer laptopot kaptak az 5. és 9. évfolyamos tanulók, amelyek tabletként is funkcionálnak. A diákoknak csupán igényelniük kellett a gépeket, és mindenki, aki jelentkezett, meg is kapta az eszközt. 2024. november 28. 12:20 Mestereket avattak az Iparkamarában közélet Mestereket avattak az Iparkamarában Huszonégyen vehették át mesterlevelüket kedd délelőtt a Veszprém Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara rendezvénytermében. 2024. november 26. 14:29 125 éves a herendi iskola közélet 125 éves a herendi iskola Fennállásának 125. évfordulóját és az új épület felavatásának félévszázados jubileumát ünnepelte pénteken a Herendi Német Nemzetiségi Általános Iskola. 2024. november 16. 14:51

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.