Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre
2024. július 16. Valter
Veszprém
32°C
2024. július 16. Valter
Veszprém
32°C

Önálló beavatkozásra képes fékrendszert fejleszt a Continental és a Pannon Egyetem

2021. március 29. 12:57 // Forrás: Pannon Egyetem
A Continental technológiai vállalat tovább erősíti Magyarországon a fejlesztési és kutatási tevékenységét a Pannon Egyetemmel közösen, amelyhez a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap is hozzájárul 758 millió forint támogatással.

Az  összesen 2 milliárd forint költségvetésű, hároméves projekt megvalósításában a Continental  veszprémi és budapesti fejlesztési központjai vesznek részt, amely három egymásra épülő ipari  kutatási és kísérleti fejlesztési folyamatot céloz megvalósítani. A program a vezetőt támogató fejlett  járműtechnológiai megoldások alapvető és biztonságkritikus elemét, az önállóan is beavatkozásra  képes fékrendszer fejlesztését tűzi ki célul. A munkaterv részét képezi a szimulációs- és gyártási  tesztelésre alkalmas tesztkörnyezet kialakítása és annak fejlesztése. A munkaterv céljai között  szerepel, hogy a szenzor-fúziós, modell-referenciás és korszerű jelfeldolgozási eljárásokkal  sikerüljön megbecsülni azokat a nem mérhető paramétereket, amelyek hasznos kiegészítő  információkat adnak az alacsony szintű fékvezérlő szabályozási körnek és a magasabb szintű  döntéshozatali rendszereknek, mint a vészfék asszisztens, adaptív sebességtartó funkció,  gyalogosvédelmi és ütközéselkerülési rendszerek. A kutatás-fejlesztés folyamata kiterjed arra a  szimulációs környezetre is, amelyben a fékvezérlőbe integrálásra kerülő innovatív megoldások  tesztelése és validálása is megvalósul.

„A tavalyi évben megerősítettük a teljes értékláncunkat átfogó fejlesztési-gyártási-tesztelési  képességünket és bővítettük az új generációs menetbiztonsági termékeink gyártását  Magyarországon. Most a feladatunk kompetenciánk és tudásunk kiterjesztése, melyhez a Pannon Egyetem együttműködésére is számíthatunk. Az elmúlt két évtized eredményes munkája az  egyetemmel most új szintre lép, támogatva vállalatunk célkitűzéseit és a fiatal tehetségek fejlődését  hazánkban“- emelte ki Pápai Tamás, a veszprémi Continental ügyvezető igazgatója. 

Fejlett technológia a biztonságos közlekedés szolgálatában  

A közlekedés biztonságának egyik fő eleme a jármű menetbiztonságának a kérdése, ami a gépjármű  úton való viselkedését jelenti, melyet több tényező is befolyásol. Többek között a tapadás és a  gépjárműre ható fizikai erők, mint az egyenes és oldal irányú gyorsulási erők, valamint a perdület.  Ennek megfelelően a mai korszerű gépjárművek egyik kötelező és – a menetbiztonság elősegítését  támogató– lényeges eleme az önmagától is beavatkozni képes fékrendszer.  

Fotó: Domján Attila / vehir archívFotó: Domján Attila / vehir archív

„A Continental budapesti Mesterséges Intelligencia fejlesztő központja mindehhez azzal a  megoldással járul hozzá, amely a fejlesztésnél a cég szenzoraiból származó adatokra építve egy  olyan környezeti modellt hoz létre, amelynek segítségével képessé válik a gépjármű a környezeti-,  közlekedési- és útviszonyokat felmérni és ez alapján a lehető legoptimálisabban felkészülni az adott  szituációban szükséges fékezésre.” – mondta el Lóránd Balázs, a budapesti Mesterséges  Intelligencia fejlesztési központ vezetője.  

A projekt célja, hogy növelni tudja egy új generációs brake-by-wire és hagyományos elvet követő  elektronikus fékrendszer megbízhatóságát, pontosságát és hatékonyságát, mégpedig az innovatív  keréksebesség- és szoftverszenzorok, illetve a mesterséges intelligencia alapú jelfeldolgozási és  öndiagnosztikai algoritmusok által.  

Több mint húsz éves együttműködés a tehetségekért Veszprémben  

„Az együttműködés tématerülete több mint egy évtizede a Pannon Egyetem nemzetközi szintű  kutatás-fejlesztési tevékenységének fókuszában áll, így erős tudományos alapokra építve tudjuk  kiemelt stratégiai partnerünkkel, a Continental technológiai vállalattal közösen a pályázat  ambíciózus, XXI. századi célkitűzéseit megvalósítani. Bízom benne, hogy közös munkánk  kézzelfogható eredményei a gazdasági és társadalmi hasznosság mellett oktatóink innovációs  szemléletének erősítéséhez, képzéseink tematikájának korszerűsítéséhez, sőt a műszaki pálya  iránti érdeklődés felkeltéséhez is hozzájárulnak“ – hangsúlyozta Gelencsér András, a Pannon  Egyetem rektora.  

A veszprémi Continental és a Pannon Egyetem közötti együttműködés 2000-re nyúlik vissza, amikor  a két fél megkötötte az első keretszerződését egymással, hogy összehangolják a tudományos  kutatás, fejlesztés és szakemberképzés megvalósulását. 2010-től a szakmai együttműködés  folyamatosan fejlődött, a Mérnöki Kar mechatronikai mérnök mesterképzésén elindult a Continental  járműrendszertechnikai szakirány.  

2013-tól a Műszaki Informatikai és a Gazdaságtudományi Karral is szorosabb lett a kapcsolat, a gyár  azóta fogad egyetemi hallgatókat szakmai gyakorlat letöltésére, rendszeressé váltak a szakmai  előadások. 2016 szeptemberében a vállalat két féléves tantárgyat is indított, Autóipari szoftver- és  hardverfejlesztés a gyakorlatban I-II néven, melyre azóta állandósult a hallgatói túljelentkezés az  egyetem Műszaki Informatikai Karán. A gyakorlatorientált oktatás célja, hogy a fiatalok  megismerkedjenek a járműipari fejlesztés alapjaival, majd erre épülve a járművekben lévő  szenzorokkal, az alapvető szoftver-rendszerekkel, a biztonságkritikus rendszerekkel és további,  gépjárművekben lévő szoftver-rendszerekkel. Mindemellett képet kapnak a Continental veszprémi  telephelyén zajló fejlesztésekről és eljárásokról, és az autóiparba való betekintés után, akár jövőbeli  munkatársakká válhatnak.   Egyetemi szakesteken és állásbörzéken évek óta jelen van a vállalat, melynek célja a hallgatókkal  való szorosabb kapcsolattartás kiépítése, a tehetségek korai beazonosítása és számukra  karrierlehetőségek biztosítása.  

vehir.hu
további cikkek
Siklósi Lajosról nevezte el vitorlását a Pannon Egyetem Pannon Egyetem Siklósi Lajosról nevezte el vitorlását a Pannon Egyetem A Siki nevű Dolphin 26 típusú vitorlást hétfőn avatták fel a balatonalmádi Nereus Park Hotel kikötőjében. ma 12:15 Hogyan nőtt ki egy bulvárhírből Európa egyik legnívósabb vitorlásversenye? Hogyan nőtt ki egy bulvárhírből Európa egyik legnívósabb vitorlásversenye? Egy 19. századi bulvárhír miatt indult el rohamos léptekben a balatoni vitorlázás fejlesztése, amit aztán a két világháború és a tó gazdasági és társadalmi átalakulásai sem törtek meg. Éppen kilencven évvel ezelőtt pedig elrajtolt az első olyan tókerülő verseny, ami mára Európa egyik legnevesebb vitorlás viadala lett és mindenki csak úgy emlegeti, hogy Kékszalag. De pontosan kik voltak az úttörők a balatoni vitorlázásban és miért éppen kékszínű az a szalag. Történeti cikkünkben ezeket is elmondjuk. ma 14:29 Fegyvertelen foglyokat mészároltak le Mohácsnál Fegyvertelen foglyokat mészároltak le Mohácsnál A mohácsi csata IV. tömegsírjánál idén nyáron megkezdett feltárás is igazolja, hogy mintegy kétezer letérdeltetett foglyot kaszaboltak le szablyával az ütközetet követően. tegnap 15:22 Elkészültek a Herendi Porcelánmanufaktúrában az idei Forma-1-es díjak Elkészültek a Herendi Porcelánmanufaktúrában az idei Forma-1-es díjak HEREND mára világelső kézműves luxus porcelánt készítő manufaktúrává vált. Herend nevének hallatán a világon mindenki a tökéletes minőségű luxus porcelánokra gondol, amely Magyarország országimázsának része. Ugyanígy a Forma 1 Magyar Nagydíj szervezői is, akik 2024. évben ismét a Herendi Porcelánmanufaktúrára bízták meg, hogy tervezze meg és készítse el a magyar verseny győzelmi és konstruktőri trófeáit. tegnap 13:48

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.