Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Mi alapján válasszunk töltőcsatlakozó típust elektromos autóhoz?

2021. április 20. 9:03

A különféle autómárkák, töltési módok és töltőcsatlakozó típusok nem mind kompatibilisek egymással. Mivel nehéz eldönteni, hogy pontosan mit mivel lehet használni, igyekeztünk összegyűjteni a lehetséges kombinációkat segítségképpen.

Váltakozó áramú lehetőségek

Az úgynevezett Type1 (ún. Yazaki típusú) töltőcsatlakozó, valamint a Type2 (ún. Mennekes) csatlakozó tartozik ebbe a csoportba, melyek más-más paraméterekkel bírnak.

A Type1 váltakozó áramú töltést biztosít az európai 230V-os feszültségen maximum 32A áramerősség mellett. Használatuk a japán autóknál, valamint az amerikai piacra készült járműveknél jellemző.

Ez a csatlakozó EVSE kábel végére szerelve vagy Type2-Type1 átalakítóvezetéken fordulhat elő. Hátránya, hogy a lopás elleni védelmet általában nem biztosítja.

Ezzel a típussal a következő járművek tölthetők; Nissan LEAF, Nissan e-NV200, Peugeot iOn, Citroen C-Zero, Mitsubishi i-MiEV, Kia Soul EV, Mitsubishi Outlander PHEV, Opel Ampera, Toyota Prius PHEV, Fiat 500e, Fisker Karma, Chevrolet Volt, Chevrolet Spark EV.

A Type2 a német Mennekes cég által lett kifejlesztve, kifejezetten az európai piacra. Akár három fázist is biztosíthat. Szintén megtalálható EVSE töltőre szerelve, és átalakítókábel segítségével az összes autó tölthető róla.

A kihúzásgátló retesz megakadályozza, hogy a töltés befejeződése előtt el lehessen távolítani a kábelt. Felhasználható Nissan LEAF, Renault Zoe, Citroen Berlingo, Peugeot Partner Electric, Kia Niro EV, Toyota Prius PHEV, valamint az összes Audi, BMW, Hyundai, Mercedes, Porsche, Smart, Tesla (kivéve az eredeti Roadstert), Volkswagen és Volvo töltésére.

Egyenáramú típusok

Az egyenárammal működő modellek villámtöltőnek minősülnek. A japán CHAdeMO például, ami jelenleg 50 kW teljesítménnyel rendelkezik, a tervek szerint a 400 kW-ot is el fogja érni.

A CHAdeMO többnyire a szigetországbeli járműveknél használatos, melyek a Nissan LEAF, Nissan e-NV200, Peugeot iOn, Citroen C-Zero, Mitsubishi i-MiEV, Mitsubishi Outlander PHEV, Kia Soul EV, Citroen Berlingo Electric és a Peugeot Partner Electric.

A CCS1 és CCS2 aljzattípusok a Type1 és Type2 csatlakozók továbbfejlesztéseként jöttek létre. Ezek képesek mind a váltóáramú, mind az egyenáramú töltésre. Európában inkább a CCS2 változat a jellemző. Használható BMW i3, Ford Focus, Hyundai Ioniq Electric, Hyundai Kona Electric, Jaguar I-Pace, Kia Niro Electric, Opel Ampera-e, valamint Volkswagen e-Golf és e-Up esetében.

Az utolsó típus pedig a Tesla Supercharger, mely a cég prémium autóihoz használható. Igen nagy teljesítményű készülékekről van szó, melyek 20-30 perc alatt 250-300 km-re elegendő energiával látják el az autót.

A csatlakozók beszerelése

Ezeket az töltőberendezéseket nem elég beszerezni; fontos, hogy szakszerűen legyenek csatlakoztatva a hálózathoz, mellyel így garantálható a biztonság és a készülékek jótállása is ez esetben érvényes. Az innolabshop.hu webáruház nem csak a szükséges, a fentebb megjelölt csatlakozóval ellátott töltőket és kábeleket értékesíti, hanem  szolgáltatásuk kiterjed a telepítési munkákra és a telepített berendezés üzemeltetési feladataira is.

 

vehir.hu

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.