A versenyszerű videójátékozás (e-sport) az elmúlt években elképesztő ütemben fejlődött és úgy tűnik, hogy folyamatos növekvő tendenciát mutat. A koronavírus-járvány következtében gyakorlatilag megszűnt a nemzetközi sportélet és az élő közvetítések is elmaradtak. Ezzel ellentétben az e-sportra gyakorlatilag semmilyen negatív hatást nem gyakorolt a pandémia, hiszen a versenyeket bárki, bármikor, bárhol nézhette. Sok játékos és rajongó aktívan követi mások játékmenetét, ami megnyitotta az ajtókat az e-sport új piaca előtt.
A versenyszerű videojátékozásban - hasonlóan a hagyományos sportokhoz - több sportág megtalálható, de ezúttal különböző videojátékok formájában. Az e-sportok népszerűségéhez nagyban hozzájárult az online streaming szolgáltatások feltűnése is, mint például a Youtube, Twitch, Mixer és nem utolsó sorban természetesen a csábító pénznyeremények is.
A játékosok és versenyek számának növekedésével egyre több befektető érkezik a virtuális sportágba. Nyilvánvaló, hogy minél több szponzor jelenik meg, annál nagyobb szabású versenyek megrendezésére nyílik lehetőség, amely vonzóbb pénznyereményeket biztosít és jobb minőségű szórakozást nyújt. Csupán néhány nagy vállalatot említenék azok közül a cégek közül, amelyek nagyon bíznak az e-sport jövőjében és támogatják a fejlődésben. Ezek közé tartozik, a Mastercard, a Toyota, a Vodafone, a T-Mobile és a Gillette is. Egyre több híresség tűnik fel ebben az ágazatban, mint például Will Smith, Jennifer Lopez, Drake, Post Malone és Steve Aoki is részesedést szerzett. Továbbá Michael Jordan, Shaquille O'Neal, Steph Curry, Zlatan Ibrahimović és Gareth Bale is a nevét és pénzét adja hozzá. Az elmúlt években rengeteg juttatás áramlott az e-sportba, ennek pedig leginkább a profi játékosok örültek, akik jó fizetés mellett komoly részesedést is kapnak, ha megnyernek egy-egy rangosabb versenyt, nem beszélve a szponzori támogatásokról. Minden idők legjobban kereső játékosainak nagy része a Dota 2 nevű játékból kerül ki. Az e-sport nemcsak pénzdíjazásban, de nézőszámban is vetekszik a hagyományos sportágakkal.
Ausztrál becslések szerint a koronavírus-járvány kitörése óta megháromszorozódott az e-sport iránti kereslet. Ez egy újabb lépés lehet a fejlődés felé és a nemzetközi közösség nagy álma, az olimpián való szereplés irányába. Ahogy a legtöbb ma már népszerű sport, úgy az e-sport is eleinte kevés érdeklődőt vonzott, de az elmúlt évek alatt nagy ütemben növekedett a nézőszám és ezzel együtt az éves bevételek is.
Az e-sport évről évre dinamikusan fejlődik Magyarországon is. A legfrissebb adatok szerint 540 ezren űzik versenyszerűen a sportágat vagy vettek részt már legalább egyszer online vagy offline játékon. Ez 28 százalékos növekedést jelent az elmúlt évhez képest. Mint kiderült, az e-sportolók 75 százaléka szintén érdeklődést mutat a hagyományos sportok iránt is, tehát jelentős igény van a tradicionális sportszervezetek jelenlétére is.
Az online szerencsejáték 2013-as legalizálása szintén új piacot nyitott meg és az emberek nagyobb mértékű elkötelezettsége a videójátékok iránt potenciális piacot épített ki az e-sport számára Magyarországon. Országunk 2018-ban indította el első e-sportját a budapesti V4 Future Sports Fesztivállal. Az e-sport tehát a nemzetközi trendeknek megfelelően hazánkban is folyamatosan fejlődik, ráadásul állami támogatásban is jócskán részesül.
Világszerte jelentősen megnövekedett az online bukmékereknél az online e-sport fogadás mértéke a hazai játékosok részéről. A legtöbb szerencsejáték platformon az összes népszerű e-sportra lehet fogadni és az élő fogadás is biztosított.
Szeptember elsején újabb mérföldkőhöz ért a magyar e-sport, amikor a Szerencsejáték Zrt. felvette fogadási kínálatába a sportágat. Így a hazai fogadók akár együtt is fogadhatnak e-sportra és hagyományos sportmérkőzésekre a nemzeti lottótársaságnál.
Tagadhatatlan, hogy az e-sport komoly iparággá nőtte ki magát. Mára már minőségi versenyeket láthatnak a rajongók, sok sport csatorna kínálatába bekerültek az e-sport játékok és a TV képernyőkön keresztül is szurkolhatunk kedvenc csapatuknak.