Szelle Dávid – aki nemcsak rendezője, hanem főszereplője és díszlettervezője is az előadásnak – a premier előtti sajtótájékoztatón elmondta: a pandémia után más eszközökhöz kell nyúlnia a színházaknak azért, hogy meg tudják szólítani a nézőket, és a Liliomfi előadás is ebben a szellemiségben született.
A rendező rámutatott: a darab tíz éve már szerepelt a Pannon Várszínház repertoárjában, akkor a népi vonalat követte az előadás koncepciója, ezúttal azonban másként nyúltak hozzá: a múltból egy semleges, időtlen környezetbe helyezték, hiszen a történet bármelyik korszakban megállja a helyét.
– Modern felfogásban dolgozunk, a színészek a ránk jellemző mai észjárással léteznek a színpadon – magyarázta Szelle Dávid. Elmondta: a színpadképet is letisztult, fekete-fehér díszletek határozzák meg.
A darab jól illeszkedik a Pannon Várszínház idei repertoárjába, az előttünk álló hónapok bemutatói valamilyen módon a színházcsinálás témájához kapcsolódnak majd – vázolta az évad logikai vezérfonalát Vándorfi László, a teátrum igazgatója, aki rámutatott: a covid után a színházaknak feladatuk az, hogy őszintén beszéljenek arról, ami a környezetünkben, a világunkban történt, és arról, ahogy mindez bennünk lecsapódott és nyomot hagyott.
A Liliomfit először szombat este láthatja a veszprémi közönség.