2022. június 27.
//
László névnap

Óvodapedagógus és tanító alapképzési szak indul a Pannon Egyetemen

2022 szeptemberétől már óvodapedagógus, valamint tanító alapképzési szak is indul a Pannon Egyetem Modern Filológiai és Társadalomtudományi Karán. A részletekről a kar dékánját, Navracsics Juditot kérdeztük.

A Pannon Egyetemen eddig középiskolai, valamint általános iskolai tanárokat képeztek. Most teljes lesz a kínálat, mivel az általános iskola alsó tagozatos tanítóinak, valamint az óvódapedagógusoknak a képzését is biztosítják azzal, hogy 2022-ben elindulnak a hároméves alapszakok. Arról, hogy miként született meg az igény mindezekre, Navracsics Judit a következőket mondta:

„Veszprém és régiója óriási óvodapedagógus- és tanítóhiányban szenved. Az utánpótlás biztosítása érdekében döntöttünk a képzések beindítása mellett.

Szándékunkkal – a Pannon Egyetem stratégiai céljai mentén – környékünket igyekszünk segíteni, hiszen a szakemberek hiányát számos polgármester, sőt az érsekség is jelezte.

Ugyanakkor Veszprém az a város, ami a Balaton északi partjáról is könnyen megközelíthető, egyeteme is van, ahol több mint 30 éve folyik pedagógusképzés. A szakemberek képzésével bízunk abban, hogy a képzés és egyben a gyakorlat helyszínén maradnak a fiatalok; Veszprémben és térségében megszűnhet a tanító, valamint az óvodapedagógus hiány.

Archív fotóArchív fotó

A hírt – miszerint a minisztérium engedélyezte a szakok elindítását – Ovádi Péter országgyűlési képviselő és dr. Udvardy György érsek úr is pozitívan fogadta, és egyúttal támogatásukat fejezték ki, hiszen a térség régi problémája oldódhat most meg nemcsak az állami, hanem az egyházi fenntartású köznevelési intézményekben is.

Mindkét képzésről elmondható, hogy erősen gyakorlat orientált, az óvodapedagógus hallgatók már az első évben megkezdhetik a munkát a kisgyermekekkel. A karon fejlesztésekbe is kezdtünk, hiszen a képzésekben az általunk eddig kínált humán- és társadalomtudományok mellett nagy hangsúlyt kap a vizuális és a zenei nevelés, a természetismereti tárgyak, a testnevelés. A szakmaiságot biztosítandó, új szakemberekkel vettük fel a kapcsolatot, valamint bevonjuk a munkába társkaraink munkatársait a Mérnöki Karról, a Műszaki Informatikai Karról és a Testnevelési Intézetből, és együttműködünk a Veszprémi Érseki Főiskolával is.

A tananyag kidolgozásában szinte az egész kar (MFTK) részt vett. A képzések tartalmukat tekintve egyszerre hagyománytisztelők és modernek. A kulturális örökség fenntartása és továbbadása mellett kiemelt hangsúlyt kapnak korunk legújabb tudományos, technikai és módszertani vívmányai is.

Pénteken, vagyis november huszonhatodikán 16.30-kor online fórumot tartunk, részletesen bemutatva a két új szakot – minden érdeklődőt szeretettel várunk.”

Az eseményhez itt lehet csatlakozni. (Meeting ID: 883 9377 4664
Passcode: 033450)

Szabó Eszter
Kovács Bálint

További cikkek

Ahogy a diákok látják a várost
Ahogy a diákok látják a várost
Veszprém arca ezerféle, de hogyan látják a középiskolások? Ennek felderítésére vállalkozott a VEB2023 ZRt. által támogatott STAMP-kulturális korlenyomat gyerekszemmel nevű komplex pályázati program, amelyet a DEMO Egyesület hívott életre több másik szervezettel együtt méghozzá helyi iskolák bevonásával. A program VeszprémParticipi néven futó projektjének résztvevőivel beszélgettünk.
Pitch Dayt szerveztek a GTK speciális ösztöndíjasai számára
Pitch Dayt szerveztek a GTK speciális ösztöndíjasai számára
Az NKFIH és az Express Innovation Agency által támogatott Hungarian Startup University Program (HSUP) 2022 júniusában zárul. A Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kar speciális ösztöndíjas hallgatói csapatai számára a program zárásaként 2022. június 20-án Pitch Day-t szervezett, ahol a csapatok az előző félévben továbbjutó ötleteik megvalósítását mutatták be a szakmai zsűri előtt.
Testi, lelki és szellemi feltöltődés után mennek vakációra a Deák iskola diákjai
Testi, lelki és szellemi feltöltődés után mennek vakációra a Deák iskola diákjai
Az egész diákságot megmozgató és megszólító tematikus nappal zárta az évet a veszprémi Deák Ferenc Általános Iskola. A keddi programok között több témában tartottak interaktív prevenciós foglalkozásokat, előadásokat helyi és környékbeli előadók bevonásával. A teljes napot pedig a mandala, mint motívum kísérte végig, ráadásul nem is hétköznapi formájában.
Pedagógusokat díjaztak
Pedagógusokat díjaztak
Glatzné Gyömörei Irén, Halmayné Badacsonyi Márta, Major Ildikó és Sarkadi Gabriella vehették át az önkormányzati díjat pedagógusnap alkalmából.
A kevésbé látványos, de annál nehezebb pedagógusi munkát díjazták
A kevésbé látványos, de annál nehezebb pedagógusi munkát díjazták
Péntek délután Herenden adták át a „Pedagógusok a kistelepülésekért” és a „Lámpás-díjakat”. Az elismerésekkel azokat az óvónőket és tanítókat, tanárokat díjazták, akik valamely környező faluban végzik pedagógus hivatásukat, illetve kiemelkedő és példaértékű munkát végeznek.Mint a köszöntőkben elhangzott, nem csak oktatói-nevelői, hanem ilyen formán közéleti felelősségük is van.