Google rangsorolási szempontból számos létezik, és az óriáscég nem is publikálja őket hivatalosan, legfőképp nem hiánytalanul. Lehet belőlük száz, ezer, sőt több tízezer is, de valószínűleg sohasem fogjuk megtudni az összes szempontot, tényezőt, faktort, változót, paramétert.
Mik ezek, és honnan tudjuk őket?
A keresőalgoritmus által használt faktorok segítenek abban, hogy megállapítsák a találati listának a sorrendjét egy-egy keresési kulcsszóra. Nem csoda, hogy nem adja ki a cég a teljes listáját az összes összetevővel, ez ugyanis visszaélésekre adhatna okot.
De akkor mégis honnan lehetne tudni, hogy mi alapján rangsorolnak? Innen-onnan össze kell vadászni, amit most meg is tettünk neked domain szinten. Ezek SEO szakértő tapasztalatából, tesztelésből, Google saját nyilatkozatokból vagy akár kiszivárgott bennfentes információkból is jöhettek. Nézzük is, mikről tudunk!
1. Google rangsorolási szempont: a domain életkora
Bizalmi szempontból lehet fontos, hogy milyen idős egy domain. Ha például most jegyezték be, akkor abból még bármi is lehet. Ellenben egy 10 évesnél már azért van némi okunk a bizakodásra. Bár a Google erről úgy nyilatkozott, hogy nincs nagy súlya az algoritmusban. Vannak, akik eleve régen regisztráltat vesznek, de ezekkel vigyázni kell! Nehogy korábban büntetett vagy spam-nek minősített legyen a megvásárolt cím.
2. Kulcsszó a fő domainben
SEO szempontjából a teljesen egyező kulcsszavas cím lehet a legjobb, de egyedül ez sem garantál jobb helyezést. Csak azért, hogy benne legyen, nem kell beleerőltetni a címbe. Tévhit, hogy ezen áll vagy bukik minden. Ha jobban illik, nem erőltetett, akkor esetleg mehet aldomainbe a kulcsszavunk, ártani semmiképp sem árt, valószínűleg minimálisan segít is. A potenciális ügyfelek oldaláról lehet érdekesebb, hogy mennyire utal az oldal tartalmára a címe.
3. Domain lejárat ideje
A címeket 1-10 év közötti időre is regisztrálhatjuk, bár itthon inkább az 1-3 év a jellemző, utána hosszabbíthatunk. Vannak hírek arról, hogy a keresőmotor figyeli a lejáratot, és az 1 éveseket komolytalanabbnak veszi, mint pl. a 3 éveseket.
4. Előélet
Már említettük, hogy lehetnek korábban büntetett domainek, melyekkel vigyázni kell. Ha egyet úgy adnak-vesznek, mintha részvény lenne, lehet, hogy egy idő után reseteli az előzményeit a Google. De érdemes óvatosan bánni ezekkel, lehet, jobb az új, saját ötleten alapuló név választása.
5. WHOIS rekord
Ez egy olyan lekérdezési protokoll, ami gyakorlatilag megmutatja, hogy ki a tulajdonos. Ha ez titkosított vagy “private”, akkor az sugallhatja azt, hogy rejtegetnek valamit. Főleg, ha azt is tudjuk, hogy ha már van büntetett domainünk, akkor az kihathat a többi általunk birtokoltra is.
6. A domain végződése (pl.: .hu)
Fontos, hogy milyen piacra célzunk. Ha Magyarországra, akkor pozitív lehet a .hu végződés. Ellenben ez nemzetközi szinten hátrányt jelent, és ez fordítva is igaz.
Mindez nem minden, további fontos rangsorolási tényezőkről olvashatsz itt a SEO blogban.