Hartmann Ferenc, a képviselőcsoport frakcióvezetője elmondta: az elmúlt években történtek olyan fejlesztések a városban, amelyeket az ellenzéki képviselők is támogattak és fontos eredménynek tartanak. Ilyenek a nyolcas út elkerülő szakaszának gyorsforgalmúsítása; az uszoda, jégcsarnok, tornacsarnok, kerékpárutak építése; az északi iparterület úthálózatának fejlesztése és az is, hogy a város megvásárolta a volt bútorgyár területét és az SZMT-székházat, amiket a későbbi években modernizálni és hasznosítani szeretnék.
A képviselőcsoport támogatja továbbá az Európa Kulturális Fővárosa Program (EKF), a Modern Városok Program és a zöldváros fejlesztéseket is, ugyanakkor az EKF-program elemeit ötletszerűnek tartják, és nehezményezik, hogy az ezzel kapcsolatos döntéseket nem a közgyűlés hozza meg, így az ellenzéki képviselőknek nincs jogköre a megvalósításban. Hozzátette: több programelem már el is bukott, a digitális élményközpont nem valósul meg, és nem tudni mi lesz a kérdéses terület, az egykori szikvíz-parkoló sorsa. A frakcióvezető az önkormányzati cégek helyzetével kapcsolatban is hangot adott aggályainak: a közműadók, a valós ártól eltérített díjak nehézséget okoznak ezeknek a szolgáltatóknak, a V-Busz esetében pedig 1,7 milliárd forint “folyt el”, mielőtt a cég saját buszokat vásárolt.
Gerstmár Ferenc önkormányzati képviselő az előttünk álló teendőket sorolta. Mint mondta, a városnak túl kellene lépnie a multinacionális vállalatok összeszerelő-üzemeinek magyar valóságán azért, hogy a térség valódi kutatási-fejlesztési központjává váljon. Az önkormányzatnak nincs elképzelése a szentkirályszabadjai repülőtér hasznosítására, nincs a startupokat helyzetbe hozó fejlesztési koncepció, sem önkormányzati támogatás a lakóépületek energetikai megújítására. Késik a vásárcsarnok műszaki és tartalmi megújulása, valamint hiányzik a bérlakás-építési program.
A képviselő úgy érzi, az Aranyos-völgyi híd építésének előkészítése sem a megfelelő ütemben halad, a belterületi utak felújítására az idei évre tervezett 5,3 milliárd forint többszörösét kellene fordítani, nem halad a vasútállomás környékének rendbetétele, hiányoznak a P+R parkolók és a lakótelepek parkolási gondjainak enyhítésére sem történt kísérlet. Az önkormányzat nem elég aktív a saját tulajdonú oktatási és szociális célú ingatlanok fejlesztésében sem, és a pedagógushiány orvoslására is lépéseket kellene tenni – például szolgálati lakások biztosításával.
Kérdésre válaszolva Gerstmár Ferenc elmondta: egyetértenek a polgármester azon célkitűzésével, hogy 2030-ra Veszprém a maga kategóriájában Európa legélhetőbb települései közé tartozzon, építő kritikáikkal és konstruktív javaslatokkal igyekeznek segíteni a városvezetést ebben a munkában. Ezért kezdeményezték a Gyulafirátót mellett épülő katonai bázis terveinek újragondolását, a 14 éven aluli veszprémi diákok ingyenes közösségi közlekedését, valamint azt, hogy a képviselői keret sorsáról valóban a képviselő dönthessen. Ezeket a javaslatokat nem fogadta el a közgyűlési többség, de pozitívum például, hogy a QR-kódos, digitális tájékoztatással kiegészített sétaútvonalakra vonatkozó javaslatot támogatja az EKF menedzsmentje, így az megvalósulhat.