A kerékpárok nem bonyolult szerkezetek, lényegében egy erős vázra rögzített két kerék, amit pedállal lehet hajtani, és a kormánnyal irányítani. Persze ez barokkos túlzás, hiszen egyrészt más felszereltséggel is rendelkezik, másrészt az sem mindegy, hogy melyik alkatrész milyen minőségű.
Azt mindenesetre leszögezhetjük, hogy a bicajok lelke a kerék. Az első kétkerekű példányok még gumiborítás nélkül futottak, míg az 1800-as években Dunlop sikerre nem vitte a levegővel felfújt gumiabroncsot. Ebből a cikkből megtudhatja, hogy mi mindenre kell figyelni egy gondos bicikli tulajdonosnak a kerék kapcsán!
Mit befolyásol a gumi?
Ma már vannak olyan külsők, amiket a versenyzőkön kívül senki nem használ, mert más területen egyszerűen nem praktikus. Nem esztétikai szempontból, hanem a tapadás miatt jelentősége van a bordázatnak, valamint fontos tényező a gumi szélessége is, hiszen ez a sebesség kulcsa.
A legnagyobb ellenség: a defekt
A kerekek számtalan veszélynek vannak kitéve használat közben. Kátyúk, padkák, üvegszilánkok, éles kövek. Ezek bármikor tönkretehetik a bringázás élményét. Manapság a legtöbb külső duplafalú, hogy ellenállóbb legyen a különböző behatásokkal szemben, de Ön is tud további védelemmel szolgálni a guminak.
- Defektgátló folyadék: Vannak olyan kerekek, amik már eleve fel vannak töltve vele, de külön is megvásárolható. Ilyenkor a tömlőt kell feltölteni a lével, így ha lyuk keletkezik, az a levegővel együtt távozni kezd. Viszont a benne található rostok megszilárdulnak, ezzel elzárják a további levegő távozásának útját. Néhány tüske okozta kárt ezzel a módszerrel ki lehet védeni a teljes cseréig.
- Defektgátló szalag: Ez egy olyan tapasz, amit a külső gumi belső felére szoktak ragasztani, ezzel is elállva a tüske útját. Vékony gumiknál problémásabb lehet a gyűrődésmentes felhelyezés, de sokan szeretik.
Vásárolhat olyan kereket is, amit a gyártók látnak el különböző védelemmel. Ha azonban a saját kezébe venné a védelem kialakítását, a Kerékpárwebshop.eu-nál minden kerékpár alkatrészt, szerszámot megtalál, amire a szereléshez szüksége lehet.
Sima vagy bordázott?
Az, hogy a gumi külső felülete bütykös-e vagy hogy mennyire bütykös, meghatározza, hogy milyen terepen, milyen körülmények között használható.
- Semislick: alig van rajta borda, az is leginkább a széleken, a kanyarodás miatt. Kategórián belül is van eltérés, hogy melyik alkalmas inkább aszfaltra és melyik vegyes terepre.
- Aprómintás: Inkább keményebb terepen bevethető, ami alatt nem országutat kell érteni. Sárban használhatatlan, mert a kerék pont az apró mélyedések miatt nem képes tisztulni.
- Nagy bütykös: Sárban, sziklás talajon is megállja a helyét, ahol a tapadás már kiemelten fontos.
- Sárgumi: feltűnően magas bütykei konkrétan belekapaszkodnak a földbe, ezért csak versenyeken célszerű használni.
Bármilyen típusú gumi is lesz az ön számára megfelelő, ha sérül, elöregedik vagy elkopik a futófelület, mindenképpen cserélni kell, a biztonságos kerékpározás érdekében!