A megmérettetésen résztvevő kilenc veszprémi és négy meghívott – budapesti, kolozsvári, miskolci és debreceni – csapatnak ezúttal a Stellantis számára kellett előállniuk olyan ötletekkel, amelyek segíthetik a céget az Alfa Romeo gépjármű márka magyarországi forgalmazásával kapcsolatos stratégiájának kialakításában.
A vendég csapatoknak elsősorban makro szinten kellett megközelíteniük a problémát, azaz hogy az autóipari kihívásait, a megváltozott fogyasztói szokásokat figyelembe véve hogyan, milyen üzenettel érdemes megjelennie a brandnek a piacon, milyen üzleti eredmény várható az Alfa magyarországi forgalmazása során. Ezzel szemben a veszprémi hallgatóktól arra a kérdésre kereste a választ a cég, hogyan értékesítenék az Alfa három jelenlegi modelljét, milyen csatornák javasolnának ehhez, amelyek a mostani és a jövő potenciális vásárlói számára is elfogadhatóak.
Gasparetz András, az esettanulmányi verseny „lelkiismerete” és Dr. Fehérvölgyi Beáta, a Gazdaságtudományi Kar dékánja szerint mára az egyetem és a cégek is rájöttek, hogy szükségük van egymásra. Az esettanulmányi verseny egy olyan win-win-win szituációt teremt, ahol mindenki nyer: a hallgatók tapasztalatot szereznek és fejlesztik kompetenciáikat, a Pannon Egyetem oktatói bizonyíthatják, hogy amiről a kurzusokon beszélnek, nem csak pusztába kiáltott szó, hanem gyakorlati haszna van, a cégek pedig felmérhetik a jövő munkaerőinek számító egyetemisták tudását – hangzott el a verseny sajtótájékoztatóján.
Dr. Csizmadia Tibor, a Tímár László Alapítvány kuratóriumának elnöke, valamint Szentesi Balázs, a verseny főszervezője arról beszéltek, hogyan képes a megmérettetés összehozni a már említett szereplők mellett a korábbi résztvevőket, alumni tagokat is. A versenyen résztvevők egyrészt új ötletekkel, megközelítésekkel tudnak szolgálni az esetadóknak, ugyanakkor maguk is megfertőződnek a verseny szellemiségével, és később már akár a cégek munkatársaiként visszatérnek, hogy tapasztalataikkal építsék azt.
A verseny sikerességét mutatja egyébként az évről évre visszatérő szponzorok és a támogatók növekvők száma is. Utóbbiak között idén ott volt Rákóczi Ferenc, az Alfa Romeo Magyarország nagykövete, aki úgy fogalmazott, nagyon hisz a fiatalokban, akik más szemmel tudják nézni a világot, s biztos benne, fontos szerepük lesz abban is, hogy a márka hosszú éveket éljen meg hazánkban. Krupp Tünde, a Stellantis vállalat regionális marketing vezetője szerint a versenyeredménytől függetlenül is már most több olyan ötlettel találkoztak, amelyek felkeltették az érdeklődésüket és szívesen felhasználnák a cég jövőjével kapcsolatban.