Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre
2024. július 27. Olga
Veszprém
21°C
2024. július 27. Olga
Veszprém
21°C

Válsághelyzetben nem a termék, az üzenet a fontos

2022. április 13. 22:04
Talán egyetlen ágazatot sem sújtott annyira a Covid-válság, mint a turizmust, a helyzethez képest mégis egészen jó éveket zárt a hazai szektor. De min múlt ez és mire érdemes figyelni a jövőben is a marketingben?

Többek között erre a kérdésre keresték a választ a Pannon Egyetem új Turizmus Mozaik című turisztikai ismeretterjesztő előadás-sorozatának első alkalmával, ahol Könnyid László, a Magyar Turisztikai Ügynökség turizmusszakmai vezérigazgató-helyettese tartott előadást a koronavírus-járvány alatti országmarketingről.

A téma már csak azért is érdekes, mert ugyan a járványt mintha a hátunk mögött hagynánk (vagy legalábbis kezdenénk másként gondolkodni róla és arról, hogyan is kellene együtt élni vele), a bizonytalanság nem múlt el, az orosz–ukrán válság ugyancsak ijedtségre adhat okot a szakmában. Hogy a háborúnak mennyire van komoly kihatása a foglalásokra, azt majd egy kicsit később, Könnyid szerint azonban a legfontosabb stratégia bárminemű válság esetén, hogy a marketinget soha ne hagyjuk abba, soha ne kapcsoljuk le a villanyt. Minden eseménynek van egy időfókusza: gondoljunk csak a londoni metróban történt robbantásokra a 2000-es évek közepén vagy a párizsi terrortámadásokra – egy ideig félelmet keltenek, idővel azonban az emberek újra visszamerészkednek a korábban kedvelt helyekre, ha nem hagyjuk feledésbe merülni őket.

Ezzel az attitűddel állt neki a Magyar Turisztikai Ügynökség is az országmarketingnek a koronavírus-járvány alatt. A stratégián persze valamennyit kellett alakítani. 2019-ben a hazai és a globális turizmus egyaránt rekordévet zárt: a magyarországi vendégéjszakák száma megközelítette a 42 milliót abban az évben, és már itthon is a tömegturizmus negatív hatásairól beszéltek elsősorban a budapesti bulinegyed kapcsán. Akkor éppen ezért a Spice of Europe szlogen mentén, Budapest magas minőségére alapozva próbálták meg bevonzani az elsősorban külföldi turistákat.

A vírus betörése és a turizmus lenullázása után viszont szinte mindegy lett, honnan és milyen költésű sávból érkeznek a vendégek, csak érkezzenek. A megváltozott gazdasági környezetben, a megváltozott célközönség mellett egyszerűsíteni kellett a márkát, a termékalapú kommunikáció helyett az üzenetre került a hangsúly, a cél a magyarok itthon tartása és a hazai költés elősegítése lett. Ráadásul nemcsak az utazóközönség felé kellett a biztonságos turizmus lehetőségét kommunikálni, de a szakmában és a pályaválasztáson – vagy változtatáson – gondolkodó fiatalokban is tartani kellett a lelket. Ezt szolgálták rögtön 2020 áprilisában a Visszajövünk és a Magyarország visszavár kampányok.

A stratégia bejött: bár a korábbi évhez képest jóval szerényebb számokat, mintegy 23 millió vendégéjszakát sikerült produkálni 2020-ban, ez a körülményeket, kiváltképp a rövid szezont tekintve jó eredménynek számít. 2021-ben már közel 29 millió vendégéjszakával zárta az évet a hazai turisztikai szektor, s ugyan rengeteg külföldi piacot el kellett engedni, ekkor már jobban lehetett a határon túli utazóközönségre, elsősorban a visegrádi négyekre is koncentrálni a kampányokban, amelyeket külön célcsoportok szerint is alakítottak.

2022-re még nagyobb növekedéssel számol az ágazat, nagyjából 36-37 millióra becsülik az idei vendégéjszakák számát. Könnyid szerint ezek a számok még az orosz–ukrán háború mellett is valószínűleg tarthatóak, és erre leginkább az előrefoglalások adnak reményt. Csak az előttünk álló húsvéti hétvégére 500 ezer vendégéjszakát foglaltak le, május hónapra pedig 2021-hez képest 220%-os a külföldi vendégéjszakák száma, de júniusra is hozzák már most a tavalyi számokat.

Másrészt a belföldi közönségben is ismét lehet bízni: a SZÉP-kártyákon összesen 155 milliárd forint áll rendelkezésre, amely óriási muníciót ad a hazai turizmusnak.

Nyitókép: Csodás Magyarország

Bertalan Melinda
további cikkek
Pannon Egyetem: a humán és reál tudományterületeken is voltak slágerszakok Pannon Egyetem Pannon Egyetem: a humán és reál tudományterületeken is voltak slágerszakok Reneszánszát éli a társadalomtudományok és bölcsész-képzések népszerűsége, de a reáltudományok slágerszakjai is őrzik előkelő helyüket a Pannon Egyetem kínálatában. A szerdai felvételi ponthatárok kihirdetése után most az egyetem vezetősége ismertette a számokat és statisztikákat, ahol kiderült az is, hogy milyen ösztöndíjjal segítik azokat, akik önköltséges képzésen tudják csak elkezdeni egyetemi tanulmányaikat. tegnap 16:06 Egyszere lett más, mégis ugyanolyan a Kossuth utcán a veszprémi DJ-nek köszönhetően Egyszere lett más, mégis ugyanolyan a Kossuth utcán a veszprémi DJ-nek köszönhetően Bátor vállalkozás egy DJ részéről hozzányúlni és újragondolni olyan dalokat, amikhez az emberek ezerféle módon kötődnek. Márpedig a Rubber Puppet Kossuth utcánja olyan a veszprémieknek, mint például a Nélküled a magyar válogatott szurkolóinak, vagy az Azért vannak a jó barátok egy osztálytalálkozón. DJ Thomas viszont pontosan érti, hogy milyen az a bizonyos veszprémi életérzés, hiszen ő is itt volt gyermek, majd fiatal felnőtt, közben pedig állandó szereplője lett a veszprémi buliknak a DJ-pult mögött. Nem is volt kérdés, hogy első saját remixében a Kossuth utcánt dolgozza fel. Megkerestük a DJ-t, hogy elmeséje a dal megszületésének történetét. tegnap 12:08 Úristen is volt a színpadon, de az igazi főszereplők a tizennyolcévesek voltak a Pannon Egyetem ponthúzó partiján Pannon Egyetem Úristen is volt a színpadon, de az igazi főszereplők a tizennyolcévesek voltak a Pannon Egyetem ponthúzó partiján Egy egészséges ember pulzusa nyugalmi állapotban percenként 60-100, ez izgalmi helyzetben akár 120-140 szívdobbanás is lehet. Szerda este a Gyárkertben sok tinédzsernek kúszott fel a szívverése erre a szintre és nem csak azért, mert a színpadra Magyarország jelenleg egyik legnépszerűbb csapatát, a Valmart várták. Nem sokkal este nyolc óra után megérkeztek az első SMS-ek a telefonokra, hogy sikerültek-e az egyetemi felvételek. A Pannon Egyetem erre az alkalomra szervezte meg Pont Ott Partiját, hogy a tizennyolcévesek együtt élhessék át ezeket a pillanatokat. 2024. július 25. 11:59 Csak Zene: különleges kiállítás nyílt a művészetek kereszteződéséből a KUNSZT!-ban Csak Zene: különleges kiállítás nyílt a művészetek kereszteződéséből a KUNSZT!-ban A Danubia Zenekar, a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) és a KUNSZT! közös szervezésében rendhagyó kiállítás nyílt július 24-én, amely augusztus 24-ig tekinthető meg a Kunszt! kávézóban. A "Csak Zene" című tárlat egy hármas együttműködés eredménye, amely az előadó-művészet, a vizuális művészet és a design világát ötvözi. 2024. július 24. 20:54

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.