2021-ben a V-Busz járatai közel 2,3 millió kilométert teljesítettek, 8,7 millió utast szállítottak 20,35 százalékos kihasználtság mellett. A menetjegyek értékesítése meghaladta az év eleji tervezetet, a bérletek azonban elmaradtak tőle – ennek egyik oka az, hogy a járvány következtében érvényben volt lezárások, távoktatás idején a diákok nem közlekedtek napi szinten, így a bérlet helyett ők is a menetjegyeket választották.
Az önkormányzat áprilisi közgyűlésén több képviselő is arról érdeklődött, vannak-e már érezhető hatásai a januári akciónak? Mint azt olvasóink tudják, tavaly év végén vadonatúj buszok álltak forgalomba a városban, a cég és a város vezetése pedig szerették volna, ha minél többen kipróbálják ezeket. Abban reménykedtek, ha a potenciális utasok megtapasztalják a minőségváltozást, a jövőben szívesebben választják a közösségi közlekedést – ennek érdekében pedig egy teljes hónapra ingyenessé tették a helyi járatos utazást. A döntés nagy vihart kavart a képviselőtestület következő ülésén, az ellenzéki frakciók megkérdőjelezték, hogy az akció valóban elérheti-e a célját, és még ha így is lesz, vajon sikerül-e akkora bevétel-növekedést realizálni, ami kompenzálhatja a januári kiesést. Polgári István, a cég ügyvezetője most kifejtette: az év első negyedéve pozitív tendenciát mutat, a márciusi jegybevételek már a járvány előtti, 2019-es szintet hozzák, ha ez a tendencia a következő hónapokban is megmarad, akkor év végéig megtérülhet a januári intézkedés. Márciusban a V-Busz történetének legnagyobb diákbérlet-eladását érte el a cég, és a többi jegytermék is hasonlóan jól teljesített.
Katanics Sándor (Függetlenek-Szakszervezet-Reformerek) frakcióvezető arról a tapasztalatáról számolt be, hogy a V-Busz ügyfélszolgálatán segítőkészen fogadták a kérdéseit és válaszolták meg azokat, a képviselő szerint érezhető a javulás a szolgáltatás színvonalában. A képviselő kritikát elsősorban a beszámoló tárgyévét megelőző időszakkal kapcsolatban fogalmazott meg.
Hartmann Ferenc (MSZP-LMP-P) frakcióvezető azon kérdésére, bérel-e telephelyet a V-Busz, és ha igen, mennyiért, Polgári elmondta: a Volánbusztól a Pápai úton bérelnek telephelyet 1,3 millió forintért havonta, ahol irodákat, buszparkolókat és műhelyt is igénybe vesznek. Szintén a frakcióvezető kérdezte, mi lesz az év elején lecserélt régi járműflotta sorsa? Ezzel kapcsolatban azt a választ kapta, hogy a régi flotta értékesítése tervben van, a közelmúlt eseményei – elsősorban az ukrajnai háború – miatt azonban beszűkült a piac, emiatt sok a bizonytalanság.
Kovács Rajmund (Függetlenek-Szakszervezet-Reformerek) azt kérdezte, igaz-e, hogy hétvégente BKV-s buszsofőröket alkalmaznak, és ha igen, miért nem a veszprémieknek helyezik inkább előnybe? Az ügyvezető erre azt válaszolta: a V-Busznak vannak főállású és olyan részmunkaidőben dolgozó munkavállalói is, akik másutt vannak főállásban. A beosztást igyekeznek úgy alakítani, hogy az a munkavállalók igényeinek és a cég érdekeinek is megfeleljen.