2022. június 27.
//
László névnap

Új teremben, új módszerekkel dolgozik a Pannon Színitanoda

Komáromi Sándor, a Paszta vezetője, a Pannon Egyetem oktatója megkeresésünkre számos újdonságról számolt be, melyek a drámapedagógiai képzésen kívül más területeket is érintenek.

Új drámás teremben tarthatja óráit és foglalkozásait Komáromi Sándor, a Modern Filológiai és Társadalomtudományi Kar tanárképzésének mesterpedagógusa. Mint fogalmazott, régi elképzelés, hogy a tanárképzés megreformálása egy gyakorlatiasabb szemléletet hoz majd, ehhez pedig szükségszerű a megfelelő tér: „Hamar felismertük, hogy nélkülözhetetlen egy olyan terem, amit szabadon használhatunk, belakhatunk, és ahol élménypedagógiai programokat is szervezhetünk. A technikai és fejlesztő eszközökkel felszerelt hely lehetővé teszi, hogy vendégül lássunk iskolai osztályokat, családokat, sőt, a legkisebbeket is.

A terem nem csupán a drámatanárképzésben résztvevőket segíti, de az óvódapedagógusok és tanítók újonnan induló képzései számára is rendelkezésre áll.

Többfunkciós teremnek mondhatjuk, ahol az interaktív tábla és a zsámolyok világa jól megférnek egymással.

További cél volt összefogni nem csupán Veszprém, de a környező települések drámára nyitott diákjait, így három korosztály – alsósok, felsősök, és középiskolások – számára működnek drámás csoportjaink, Zalavári András és Neuburger Éva vezetésével pedig nyitott drámaműhelyünk is van. A program a VEB2023 támogatásával valósulhat meg, a fő cél művészeti iskolás háttér kialakítása.

Jelentős újítás, hogy projektmódszertanra váltottunk, vagyis a drámapedagógiai képzésben résztvevő hallgatók első félévben már megtanulnak projekteket építeni, tanórát tervezni, elsajátítják a játékismeretet és a színjátszás alapjait, és már ebben az időszakban találkoznak diákokkal, így mentorált közegben tanulhatják a szakmájukat.”

Szabó Eszter

További cikkek

Ahogy a diákok látják a várost
Ahogy a diákok látják a várost
Veszprém arca ezerféle, de hogyan látják a középiskolások? Ennek felderítésére vállalkozott a VEB2023 ZRt. által támogatott STAMP-kulturális korlenyomat gyerekszemmel nevű komplex pályázati program, amelyet a DEMO Egyesület hívott életre több másik szervezettel együtt méghozzá helyi iskolák bevonásával. A program VeszprémParticipi néven futó projektjének résztvevőivel beszélgettünk.
Pitch Dayt szerveztek a GTK speciális ösztöndíjasai számára
Pitch Dayt szerveztek a GTK speciális ösztöndíjasai számára
Az NKFIH és az Express Innovation Agency által támogatott Hungarian Startup University Program (HSUP) 2022 júniusában zárul. A Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kar speciális ösztöndíjas hallgatói csapatai számára a program zárásaként 2022. június 20-án Pitch Day-t szervezett, ahol a csapatok az előző félévben továbbjutó ötleteik megvalósítását mutatták be a szakmai zsűri előtt.
Testi, lelki és szellemi feltöltődés után mennek vakációra a Deák iskola diákjai
Testi, lelki és szellemi feltöltődés után mennek vakációra a Deák iskola diákjai
Az egész diákságot megmozgató és megszólító tematikus nappal zárta az évet a veszprémi Deák Ferenc Általános Iskola. A keddi programok között több témában tartottak interaktív prevenciós foglalkozásokat, előadásokat helyi és környékbeli előadók bevonásával. A teljes napot pedig a mandala, mint motívum kísérte végig, ráadásul nem is hétköznapi formájában.
Pedagógusokat díjaztak
Pedagógusokat díjaztak
Glatzné Gyömörei Irén, Halmayné Badacsonyi Márta, Major Ildikó és Sarkadi Gabriella vehették át az önkormányzati díjat pedagógusnap alkalmából.
A kevésbé látványos, de annál nehezebb pedagógusi munkát díjazták
A kevésbé látványos, de annál nehezebb pedagógusi munkát díjazták
Péntek délután Herenden adták át a „Pedagógusok a kistelepülésekért” és a „Lámpás-díjakat”. Az elismerésekkel azokat az óvónőket és tanítókat, tanárokat díjazták, akik valamely környező faluban végzik pedagógus hivatásukat, illetve kiemelkedő és példaértékű munkát végeznek.Mint a köszöntőkben elhangzott, nem csak oktatói-nevelői, hanem ilyen formán közéleti felelősségük is van.