Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre
2024. november 24. Emma
Veszprém
7°C
2024. november 24. Emma
Veszprém
7°C

Minőségi fejlesztés az egyetemen

2010. április 25. 5:00
Tudományos eredmények disszeminációja és tehetséggondozás a minőségi képzésért a Pannon Egyetemen címmel 2009-ben indult projekt.

A Pannon Egyetem 2008-ban, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség által meghirdetett Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) 4.2.3 kiírásra pályázatot nyújtott be, melyre az Európai Unió és a Magyar Állam társfinanszírozásában 143 millió forint összegű támogatást nyert el. Eddigi eredményeiket, egy előadásokkal egybekötött sajtótájékoztatón mutatták be csütörtökön.

A sajtótájékoztatón Dr. Rédey Ákos, a Pannon Egyetem rektora köszöntötte a résztvevőket, majd röviden ismertette a TÁMOP 4.2.3 projekt céljait és hasznát a régióban.

- A Pannon Egyetem mennyiségi fejlesztése befejeződött, és most a hangsúly a minőségi fejlesztésen van, összhangban a nemzetgazdasági és régiós célkitűzésekkel - mondta a rektor. A további fejlesztések elsődleges szempontja a kutatás-fejlesztési és innovációs tevékenységek bővítése. Ezzel párhuzamosan biztosítani kell a magas szintű minőségi képzést is - tette hozzá.

A bemutatót követően dr. Kocsis László a Georgikon Kar dékánhelyettese beszélt a karon megrendezésre került előadássorozatokról, diákköri és tanulmányi versenyekről, valamint nemzetközi publikációkról a projekt keretén belül. - Az Egyetemi Tudományos Diákköri Tanács 2006-os megalakulásával egy olyan kutatási fejlesztési tevékenységet végző tudományos műhely jött létre, melyen az egyetem mind az öt karán minősített oktatók készítik fel a hallgatókat - folytatta a dékánhelyettes.

A Mérnöki Karról dr. Horváth Ottó dékán tartott előadást. A pályázat keretén belül eddig nyolc film készült el, amelyeket fájlmegosztó portálokon tekinthető meg. A rövid filmek a kar intézeteiben folyó kutatásokról adnak tájékoztatót. A projekt célkitűzése a Mérnöki Kar részéről olyan modern, internet alapú szolgáltatás megvalósítása volt, amely interaktív formában, távműködtetett labor- és szimulációs eszközök segítségével jeleníti meg az eredményeket. Nagy figyelmet fordítunk arra, hogy a tehetséges, középiskolás korú érdeklődők figyelmét felkeltsék a karon kínált lehetőségek- mondta.

A Modern Filológiai és Társadalomtudományi Kar képviseletében dr. Kaiser Tamás vitafórumokról, argumentációs készségfejlesztő tréningekről beszélt, továbbá azokról az interaktív ismeretterjesztő előadásokról, amelyeken keresztül a bölcsészet, a társadalom- és neveléstudományok legújabb eredményeit népszerűsítették középiskolák és közművelődési intézmények körében.

Az előadássorozatot dr. Friedler Ferenc, a Műszaki Informatikai Kar dékánja zárta. Beszédében rámutatott a tehetséggondozás jelentőségére. - Egy felsőfokú oktatási intézmény csak akkor működhet hatékonyan, ha a minőségre helyezi a hangsúlyt. A karon a tehetséggondozás nagyon fontos, hiszen a kutatás-fejlesztési és innovatív tevékenységben résztvevők utánpótlását elsődlegesen a magasan képzett, fiatal kutatókkal lehet biztosítani – mondta a dékán. A tehetséggondozásra jó példa, a kar által középiskolások számára alapított Erdős Pál Matematikai Tehetséggondozó Iskola, illetve a Fasori Program, amelynek keretén belül fiatal kutatók és fejlesztők híres professzorokkal, valamint nagyvállalatok elismert szakembereivel együtt dolgozhatnak.

Ódor Eszter

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.