A válságkezeléssel kapcsolatban észrevehető, hogy jóval nagyobb szerepet kapott az üzleti stratégiák átalakítása, a hatékonyság növelése. A pandémia második hullámának időszakában a munkaerő biztosítása is fontos feladattá vált, ezzel összefüggésben pedig megnövekedtek a munkaügyi adminisztrációs teendők is.
A koronaHR kutatás eredményei
Nemcsak a HR feladatok mennyisége növekedett, hanem egy sokkal hatékonyabb HR részleg vált szükségessé. Ennek megoldását a HR digitalizáció jelentette, amely reményt nyújtott egy pozitívabb jövőképre. A kutatás alapján elmondható, hogy a hazai vállalatokat nemcsak a kényszer ösztönözte, hanem felismerve lehetőségeiket bátran belevágtak az informatikai fejlesztésbe a hatékonyság növelése érdekében.
A CHEQ digitális HR megoldása egy innovatív fejlesztés, mellyel rengeteg energia és idő spórolható. A hatékonyság mellett egy másik előnye az, hogy idő takarítható meg az értékteremtő, vállalatfejlesztési teendőkre. A napi rutinfeladatok pedig leegyszerűsödnek, gördülékenyebbé válnak. A cégek saját stratégiájuk újragondolási folyamatában elsősorban a digitalizáció adna óriási segítséget.
A KoronaHR felmérést három szakmai civil szervezet, valamint tizenhárom egyetem végezte 2020-ban, melybe 1014 szervezetet vontak be. A válaszadók többsége az iparban és a hagyományos szolgáltatás ágazataiban tevékenykedik.
Digitális HR, automatizált folyamatok
A HR digitalizációval rengeteg előnyt nyerhetünk, mindamellett, hogy egyértelműen növeli a HR feladatok hatékonyságát. Általa biztosítható a közvetlen, torzításmentes belső kommunikáció. Az üzenetek mérhetőek és bármikor visszakövethetőek. Ezáltal monitorozható, hogy a dolgozóhoz eljutott-e, és elolvasta-e a neki szánt üzenetet.
A CHEQ megoldása által megvalósítható a kétirányú kommunikáció a HR és a munkavállalók között. A hivatalos dokumentumok könnyedén, és biztonságosan eljuttathatók a dolgozóknak, például a bérpapír, a munkáltatói igazolás.
A digitális átszervezés előtt azonban célszerű leszűrni a dolgozók digitális affinitását és a körülményeiket, például azt, hogy milyen készülékek vannak birtokukban, rendelkeznek-e mobilinternettel. A CHEQ egyik legnagyobb előnye, hogy multiplatform, vagyis több felületen is elérhető, például Teams-en, Viber-en.
A HR digitalizáció első lépései
Elsőként érdemes átgondolni, hogy mely folyamatokat szeretnénk ezentúl digitális módon kivitelezni. A hatékonyságban bekövetkező javulás legnagyobb mértékben a repetitív teendők digitalizációjánál észrevehető, és azoknál az adminisztrációs folyamatoknál, amelyek személyes kontaktust követelnek.
Jelentős mértékű munka, akár több nap, munkaóra is megspórolható például a bérpapírok digitális úton történő kiküldésével. Az alkalmazáson keresztüli kiküldéssel kiiktathatóak a nyomtatási és borítékolási folyamatok. Helyette egy biztonságos, sorbanállás nélküli megoldást nyerhetünk, amely gyorsabb, zökkenőmentesebb.